Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi. Trenger litt hjelp. F06 med B&O som har null lyd.. alt kommer opp og funker menige noe lyd ut. Ikke parksensorer reagerer.. 

forsterkeren veit jeg funker for den prøvde jeg i F11’n og motsatt, men fremdeles ikke noe. Lyser i optiske kabler så ikke brudd der. Sikkringer er også hele bak, men ikke fått sjekket 4 og 13 pga jeg kommer ikke til under dæsj. 
 

noen som har vært borti noe lignende å har tips?! Veit batteri er dårlig så det er bestilt nytt men kan det ha noe med saken å gjøre? Software update ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, liffi skrev:

Hoi. Trenger litt hjelp. F06 med B&O som har null lyd.. alt kommer opp og funker menige noe lyd ut. Ikke parksensorer reagerer.. 

forsterkeren veit jeg funker for den prøvde jeg i F11’n og motsatt, men fremdeles ikke noe. Lyser i optiske kabler så ikke brudd der. Sikkringer er også hele bak, men ikke fått sjekket 4 og 13 pga jeg kommer ikke til under dæsj. 
 

noen som har vært borti noe lignende å har tips?! Veit batteri er dårlig så det er bestilt nytt men kan det ha noe med saken å gjøre? Software update ? 

Tatt diagnose? Det er jo ikke helt ukjent at CIC/NBT har vært litt klikk, og at dette kan påvirke lyd på B&O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå inne 32 koder men det er sikkert pga batteri for alt kom opp. Sletta det så fant han noen igjen, skal se om jeg finner igjen den lappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Det er øyet som ser Fredrik. Jeg synes ikke den så ille ut fra innsiden. 

Det har du helt rett i, øyet som ser. Selv har jeg aldri vært noe fan av interiør som nesten utelukkede baserer seg på touch teknologi. Derfor faller dette litt igjennom for meg. Her er det løst mye bedre i e-Tron GT 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Noen som tør å gjette på om dette vil gå gjennom en PKK?

Snakk om å fjerne reflekser bak på fangeren, og skifte med svarte innlegg. 🙂

Kontrollpunkt 4.8.2. Refleks - samsvar med kravene:

Mangelmerknad b) bedømmes med 2 dersom det reflekteres rød farge fremover eller hvit farge bakover.

a) Innretning ikke i samsvar med kravene (2)
b) Reflektert farge ikke i samsvar med kravene (1/2)
c) Plassering ikke i samsvar med kravene
(1)

Lest bokstavelig, og uten tanke på at PKK er en teknisk kontroll av kjøretøyets trafikksikkerhet (også noen miljøkrav kommer inn ved sjekk av oljelekkasjer o.l.), så vil noen helt klart si at å fjerne reflekser vil gi merknad på PKK. Men i ditt tilfelle er de berørte refleksene å anse som designelementer, ikke krav i henhold til forskrifter om trafikksikkerhet. Sammenlign for eksempel med krav om røde trekantreflekser på en tilhenger. Rene designelementer ligger utenfor konteksten til PKK, uansett om disse er reflekterende, med mindre trafikksikkerhetskravene blir påvirket negativt.

Dette er min vurdering. Dessverre ser vi tendenser til at kontrollmyndigheten tiltar seg kontrollfunksjoner den ikke har hjemmel til, se for eksempel debatten om sorte N-merker, som nå skal bli kontrollert på PKK. På grunn av usikkerhet om rettstilstanden som dette skaper, vil jeg anbefale deg å svinge innom verkstedet hvor du skal ta kontrollen, for en uttalelse om dette konkrete tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Kontrollpunkt 4.8.2. Refleks - samsvar med kravene:

Mangelmerknad b) bedømmes med 2 dersom det reflekteres rød farge fremover eller hvit farge bakover.

a) Innretning ikke i samsvar med kravene (2)
b) Reflektert farge ikke i samsvar med kravene (1/2)
c) Plassering ikke i samsvar med kravene
(1)

Lest bokstavelig, og uten tanke på at PKK er en teknisk kontroll av kjøretøyets trafikksikkerhet (også noen miljøkrav kommer inn ved sjekk av oljelekkasjer o.l.), så vil noen helt klart si at å fjerne reflekser vil gi merknad på PKK. Men i ditt tilfelle er de berørte refleksene å anse som designelementer, ikke krav i henhold til forskrifter om trafikksikkerhet. Sammenlign for eksempel med krav om røde trekantreflekser på en tilhenger. Rene designelementer ligger utenfor konteksten til PKK, uansett om disse er reflekterende, med mindre trafikksikkerhetskravene blir påvirket negativt.

Dette er min vurdering. Dessverre ser vi tendenser til at kontrollmyndigheten tiltar seg kontrollfunksjoner den ikke har hjemmel til, se for eksempel debatten om sorte N-merker, som nå skal bli kontrollert på PKK. På grunn av usikkerhet om rettstilstanden som dette skaper, vil jeg anbefale deg å svinge innom verkstedet hvor du skal ta kontrollen, for en uttalelse om dette konkrete tilfellet.

Takk for et godt og utfyllende svar 🙂

Jeg fant etterhvert også ut det samme som deg, på SVV sine hjemmesider under PKK kontrollpunkter, ref punkt 4.8.2. Jeg mener jo selv også at de to refleksene bak er et designelement, men med tanke på at de helt sikkert er der for trafikksikkerheten sin del, så vil jeg anta det blir en toerfeil. M2'n skal inn for første kontroll nå i starten av mai, og det blir hos BMW på Gardermoen. Skal sjekke med de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er ikke bare BMW som er inne på feil spor når det kommer til design nå om dagen ser jeg. Hvis du synes den ser fæl ut på utsiden, vent til du ser innsiden 😅

Ja, bilen ser jo rett og slett ut som et såpestykke utvendig. Innvendig synes jeg den dog ser svært ryddig ut, selv om en iDrive-kontroller av noe slag ville satt prikken over i´en. Tenk at man endte opp med designet øverst, når man med enkle grep kunne fått til noe som var langt mer spiselig.

https://germancarforum.com/attachments/1618541349584-jpg.543007/

https://germancarforum.com/attachments/eqsweb2-jpg.543003/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EQS kommer nok til å selge som et teknologi-statement, men kan ikke si jeg syntes designet var veldig iøynefallende, mer intetsigende. Innvendig for skjermbasert, der har Audi tenkt seg om og gått noen skritt tilbake - bra. 

Når det er sagt så kjørte jeg bak den nye S-klasse for et par dager siden. Jeg skjønte ikke at det var den nye S-klassen før jeg kom opp på sida av den i en rundkjøring og såg frontlyktene på den, trodde det var CLS eller noe. Rett og slett en skikkelig understatement. Sober, men skuffende anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gå litt mot strømmen å si at LCI designet på G11 funker i luksusklassen. Direktøren for en av byens største selskaper innenfor offshore næringen kjører en G11 745e M-sport LCI i sort med sort grill. Den bilen "eier" veien når den kommer kjørende mot deg. Den lyser penger og big business lang vei. Fortsatt mindre pen, men design trenger ikke å være pent for å fungere 😀

Jeg tror neste 7-serie kommer til å sette standarden i klassen jeg, både på teknologi og design. Denne kommer som ren elbil, hybrid og diesel/bensin. Å skille ut EQS som en egen luksusmodell tror jeg ikke var smart av Mercedes, mye bedre å kombinere dette inn i ett produkt som allerede selger seg selv...S-klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...