Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

50 minutes ago, ahj said:

Litt dumt spm, pleier du å bytte forsikring ofte? Jeg har vært kunde hos Gjensidige sin jeg hadde lett-mc. Bare lurer på om det er noe galt med meg 😅

Nei, veldig sjeldent. Har fulgt Gjensidige i alle år når eg var Tekna-medlem pga ekstremt gode priser der. Meldte meg så inn i NITO i stedet for og da hadde akkurat dei gått over til Tryg som forsikringspartner. Så da blei det det. Personforsikringer når du er medlem av en forening etc er ekstremt billige i forhold til normalen. Men Tryg har ikke motorskadeforsikring på biler over 8 år, så da blei det IF på Minien :).  Men for å få raskest mulig hopp i bonus kan du bytte hvert halvår, og til og med godta en høyere pris når du hopper som du sparer inn etterhvert som bonusen øker og prisen da går videre ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Nei, veldig sjeldent. Har fulgt Gjensidige i alle år når eg var Tekna-medlem pga ekstremt gode priser der. Meldte meg så inn i NITO i stedet for og da hadde akkurat dei gått over til Tryg som forsikringspartner. Så da blei det det. Personforsikringer når du er medlem av en forening etc er ekstremt billige i forhold til normalen. Men Tryg har ikke motorskadeforsikring på biler over 8 år, så da blei det IF på Minien :).  Men for å få raskest mulig hopp i bonus kan du bytte hvert halvår, og til og med godta en høyere pris når du hopper som du sparer inn etterhvert som bonusen øker og prisen da går videre ned. 

Ah, da var det ikke bare meg altså 😅 Har fått noen tilbud i ny og ne. Men tar de bare med til Gjensidige hver eneste gang og de matcher. Samt kundeutbytte og halvert egenandel har gjort at jeg har holdt meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hoppet mellom If og Gjensidige i sin tid, men nå har jeg vært hos Codan i snart 2 år. Sist If ringte og skulle gi meg et bra tilbud så var de betydelig dyrere på samtlige biler, så det ble ikke noe bytte og han som ringte måtte bare beklage.

Bonustap har gått fra 30 prosentpoeng til 10 hos de fleste selskap, dermed er det mulig å ha høyere egenandel uten å betale like mye som før hvis det smeller, men man må altså ut med mer "up-front".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg vært i IF de siste årene, siste tre, og egentlig vært strålende fornøyd. Skal ha gjennomgang med Gjensidige i morgen. De matcher fint på pris, samtidig som de gir kundeutbytte på toppen. Det viktigste for meg i dag er faktisk barneforsikringen. 😛 Vi har straks en sønn til som melder sin ankomst innen tre uker. Så det veier jo tyngst. IF har jeg hatt et svært godt forhold til de siste årene og da på et par skadesaker på huset. Så jeg er spent på prosessen til Gjensidige. Samtidig har vi ikke biler eldre enn 14 mnd nå og da betyr ikke diskusjonen over noe for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt alt mitt i If (bortsett fra 540d som er i Enter) og de kommer alltid best ut på pris. Andre selskaper ringer meg en gang i året men de kommer ikke i nærhet på totalsum. Det hender noen er billigere på E34en men så er de langt dyrere på hus eller båt. Så inntilvidere så blir jeg hos If, føler det er ett trygt og solid selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg sett dette også... Ettermontere G30 style iDrive skjerm på F10/11 😂 Det er vel stor enighet om at skjermløsningen på F10/11 er den mest elegante, men folk har tydeligvis forskjellig smak 😅

Fant den i F10/11 gruppa på Facebook

ECC33A68-105F-4E88-BD58-EAEA59ED6CB8.thumb.jpeg.3432d700afe20d5de1f86f8f3c818e1c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å gå på en skikkelig smell i dag. Oppdaget heldigvis at temperaturmåleren var på vei oppover forbi normalen i tide, så satte varmeapparatet på flatt jern og fikk stoppet.  Åpnet panseret og fant et motorrom tilgriset av store mengder kjølevæske...

Måtte ta den på Falck redningsbil de siste 5 km hjem. Vel hjemme etter litt feilsøking fant jeg synderen, en gåen radiatorslange. Egentlig lettet over at det var en godt synlig feil som var lett å finne frem til og bytte. Hadde vært litt mer stresset om all kjølevæska bare hadde forsvunnet med dertil varm motor/eksos/lukt... 

 

IMG_5018.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, papertiger skrev:

@Fredrik 90 jeg har dessverre sluttet å bli overrasket over det som postes i Facebook-gruppene til forskjellige BMW-modeller. Det er så utrolig mye rart at det er til å bli matt av. 

For meg så virker det som at det er dem med dårligst smak som er ivrigst på å dele bilder av hva de finner på. Folk finner på mye rart, begynner å skli ut i G30 gruppa også nå som disse bilene blir billige og tilgjengelige for "nisser" og sosialklienter 😅 Det skjer noe med bilene når de bikker under 400 000 kr og kan belånes på 10 år til 3500 i måneden, da kommer klientellet med dårlig smak krypende 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte E60/61-gruppa etter å ha fått meg E61. Det verste var å lese all "feilsøkingen" og konklusjonene, samt "fiksene" som kom ut. Jeg skjønner nå godt hvordan mange ruinerer både seg selv økonomisk og bilen teknisk på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner vel egentelig at tiden er moden for å melde seg ut av F10/11 gruppa nå. Begynner jo å bli ett par år siden jeg hadde sånn bil nå. I G30/31 gruppa dukker det fortsatt opp nyttige og interessante ting så der blir jeg værende. Jeg er av alle ting med i en dansk E60/61 gruppe og det er helt utrolig hvor mye bedre danskene steller sine E60/61 biler. Her er det folk som behandler bilene sine pent, har på flotte felger og stort sett gjør riktige mods. Pussig nok er der heller ikke uvanlig med f eks 530d eller 525d som har gått langt over 400 000 km...og stadig ser strøkene ut. I Norge er E60 nå blitt noen utkjørte gamle hauger som guttunger på 19 år bare herjer i filler. Du ser ikke en E61 530d med kappa fjører, US blink, sotfilm fra Biltema, Gatebil klistremerker, 20" foran og 17" bak (burnehjul) og dieselstuss på den danske gruppa...det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å bli litt lei av min gamle Karcher K5 etter 4-5års tjeneste. Synes den begynte å bli litt slapp i levert vannmengde. Begynte å lese tester og så at den klarte 456L i timen i en test mot oppgitt max 500 liter. Etter noen års tjeneste så minker det muligens også.  La merke til i samme testen at norske AVA P80 leverte 607 liter mot oppgitt max 600Liter.  Satt og leste endel tester om AVA og kom over at det har en P90 også.  Bestilte meg en AVA Evolution P90 X "washking edition" fra bilpleiekongen. Denne har bl.a 20 meter slange og har max levert vannmengde på 730 liter.  Noen som har erfaring med AVA spylere? De har jo høy spec for pengene ihvertfall 

Denne går akkurat på en treg 16A kurs med sine 3300w

washking-ava-evolution-p90-v6-2.thumb.jpg.dd026e320e30fa8d1b22aae2a43523dd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hpi Har sett flere her inne si at ava produkter er noe drit men jeg har selv hatt ava p80 master i ca 1 år snart og kan ikke si noe annet en at jeg er veldig fornøyd. Eneste som var dårlig var skum kanonen som fulgte med, den byttet jeg ut med en gang. Ellers får man kjøpt mye digg av ekstra utstyr som passer til både bil og hus :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...