Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

@Hpi Har sett flere her inne si at ava produkter er noe drit men jeg har selv hatt ava p80 master i ca 1 år snart og kan ikke si noe annet en at jeg er veldig fornøyd. Eneste som var dårlig var skum kanonen som fulgte med, den byttet jeg ut med en gang. Ellers får man kjøpt mye digg av ekstra utstyr som passer til både bil og hus :) 

Høres veldig bra ut, jeg har sittet og sett på tester både på youtube og andre steder og de gruser ihvertfall Karcher K serien i levert vannmengde.  SÅ en tysker på youtube som testa Karcher K7 mot P80 og de har samme max vannmengde på papiret. P80 fylte opp ei halvfull vaskebøtte på 48 sec, Karcher brukte 73 sec.  Jeg kjenner jeg gleder meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som eier av AVA P80 i 2 år og jobbet inntil nettopp hos forhandler av AVA så har jeg ingenting å sette fingern på med deres produkter :) Ja, jo det har vært en batch eller to hvor spyleren plutselig har stoppet og de som er berørt hauser dette unødvendig opp på diverse fora, men AVA har hver gang ordnet opp på dagen og som regel sendt ny spyler(at det kan ta 2 uker er PostNord sin feil) :) Jeg har aldri hatt problem. Har 10m slange pluss en forlengerslange på 12meter jeg bruker når jeg er på hustaket. Jeg bruker også AVA sin skumkanon og synes den fungerer, men kan ikke sammenlignes mot de bedre da. AVA er også mer stillegående enn Kärcher(uten å si noe negativt om de), i den grad en ht-vasker kan være stillegående :lol: 

Kjør på, du blir happy :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Vel, som eier av AVA P80 i 2 år og jobbet inntil nettopp hos forhandler av AVA så har jeg ingenting å sette fingern på med deres produkter :) Ja, jo det har vært en batch eller to hvor spyleren plutselig har stoppet og de som er berørt hauser dette unødvendig opp på diverse fora, men AVA har hver gang ordnet opp på dagen og som regel sendt ny spyler(at det kan ta 2 uker er PostNord sin feil) :) Jeg har aldri hatt problem. Har 10m slange pluss en forlengerslange på 12meter jeg bruker når jeg er på hustaket. Jeg bruker også AVA sin skumkanon og synes den fungerer, men kan ikke sammenlignes mot de bedre da. AVA er også mer stillegående enn Kärcher(uten å si noe negativt om de), i den grad en ht-vasker kan være stillegående :lol: 

Kjør på, du blir happy :D 

Det høres veldig lovende ut, spesielt når det kommer fra en tidligere forhandler 👍, som en forbrukermaskin så har de ihvertfall spec som er svært mye for pengene. Bare det at de leverer oppgitt vannmengde ut dysa fremstår som seriøst. Til sammenligning oppgit Karcher K max vannmengde i pumpe og ikke i dysa, skal man ha tilsvarende hos Karcher må man opp på HD/proff serien som koster mye mer.  Det blir alltid mye støy når noe ikke virker men det er aldri godt å vite om det er en håndfull det gjelder eller en hel haug. Jeg har ihvertfall mer og mer tro på dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hpi skrev:

Det høres veldig lovende ut, spesielt når det kommer fra en tidligere forhandler 👍, som en forbrukermaskin så har de ihvertfall spec som er svært mye for pengene. Bare det at de leverer oppgitt vannmengde ut dysa fremstår som seriøst. Til sammenligning oppgit Karcher K max vannmengde i pumpe og ikke i dysa, skal man ha tilsvarende hos Karcher må man opp på HD/proff serien som koster mye mer.  Det blir alltid mye støy når noe ikke virker men det er aldri godt å vite om det er en håndfull det gjelder eller en hel haug. Jeg har ihvertfall mer og mer tro på dette 😊

Har selv en K4 jeg sterkt vurderer å bytte ut til P80/90 nå da jeg blir ganske så irritert hver gang jeg skal ha ut slangen å maskinen er på vei i bakken. 

Har ikke testet AVA selv men har en del kollegaer som har P60-90 å de er strålende fornøyd mtp kvalitet, vannmengde, støy osv

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hpi jepp det er en forbrukermaskin og det er essensielt at det nevnes :) Men den er bra og gjør jobben mer enn godkjent. Et tips er å ta den inn i varmegrader om vinteren. Ikke bare inn i en kald garasje/utebod(da fryser det og begynner å lekke, uansett merke). Mange tar de for tidlig ut om våren(15 grader i sola på dag, -2 på natt, skjønner?) eller for sent inn om høsten slik at nattefrosten tar de der og. Følg med på værmeldingene på vår/høst og ta heller bryet med å ta spyleren inn og ut av hus disse dagene før den lagres permanent for sommeren i en uisolert bod/garasje(vel en isolert garasje/bod uten oppvarming blir kald den også). :) Folk klager på lekkasje hele tiden, men frostskade dekkes ikke av garanti. Typisk er "funket i fjor, tok den inn til høsten og under første bruk nå til våren så lakk den med en gang". Brukerfeil, den begynner ikke plutselig å lekke. Mange lærer "the hard way", ikke galt i det, men dyr affære :D Så er det greit å vite sikringen til utestikken, vært borti de som kjøper P80 og klager på at sikringen bare ryker(bare røsket med seg produkt uten å spør om råd), personlig spør jeg alltid om kunden vet hvilken sikring han har. P60 går fint på 10A, P80 må ha 16A. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Hpi jepp det er en forbrukermaskin og det er essensielt at det nevnes :) Men den er bra og gjør jobben mer enn godkjent. Et tips er å ta den inn i varmegrader om vinteren. Ikke bare inn i en kald garasje/utebod(da fryser det og begynner å lekke, uansett merke). Mange tar de for tidlig ut om våren(15 grader i sola på dag, -2 på natt, skjønner?) eller for sent inn om høsten slik at nattefrosten tar de der og. Følg med på værmeldingene på vår/høst og ta heller bryet med å ta spyleren inn og ut av hus disse dagene før den lagres permanent for sommeren i en uisolert bod/garasje(vel en isolert garasje/bod uten oppvarming blir kald den også). :) Folk klager på lekkasje hele tiden, men frostskade dekkes ikke av garanti. Typisk er "funket i fjor, tok den inn til høsten og under første bruk nå til våren så lakk den med en gang". Brukerfeil, den begynner ikke plutselig å lekke. Mange lærer "the hard way", ikke galt i det, men dyr affære :D Så er det greit å vite sikringen til utestikken, vært borti de som kjøper P80 og klager på at sikringen bare ryker(bare røsket med seg produkt uten å spør om råd), personlig spør jeg alltid om kunden vet hvilken sikring han har. P60 går fint på 10A, P80 må ha 16A. :) 

Ja det er et godt råd, jeg har selv ødelagt en Karcher i en kald garasje.  Vet du forresten om de har høy startstrøm? Jeg ser P90 har oppgitt effekt på 3300w som blir 14-15A. Det er anbefalt 16C sikring. Jeg har en 16B kurs som jeg hadde håpet å kunne bruke men om startstrøm er heftig blir den kanskje for rask til å løse ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hpi der skal jeg trå forsiktig. 16B er det mest vanlige og jeg vil tro det går fint. Men siden C er anbefalt så tør jeg ikke si noe sikkert. P90 har jeg ikke personlig vært borti, kun P40 Go -P80. 
Håper og tror iallefall du blir fornøyd og ser frem til å høre feedback :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Hpi der skal jeg trå forsiktig. 16B er det mest vanlige og jeg vil tro det går fint. Men siden C er anbefalt så tør jeg ikke si noe sikkert. P90 har jeg ikke personlig vært borti, kun P40 Go -P80. 
Håper og tror iallefall du blir fornøyd og ser frem til å høre feedback :D 

Ja gleder meg veldig, estimert inn til lager var 18 mai så hvis det holder stikk så kan jeg ha den kanskje 20-21 Mai 😍

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt AVA P70 siden 2018 og eneste problemet jeg har hatt er at koblingen på kabelen som går inn i pistolen rustet, slik at den ble vanskelig å få på plass. Kundeservice ordnet opp på flekken, og fikk valget om å levere inn for fiks, eller ordne selv og få kompensasjon. Ordnet selv og fikk ny slange og pakke med terrassevask. Ble anbefalt å ikke ha pistol og kable koblet til hele tiden for å unngå at det skjedde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å legge inn oljeskift utført av et uavhengig verksted i CIC iDrive servicehefte retrospektivt? Enten selv eller av et BMW-verksted? Oljeskift er altså utført, men ikke ført inn i iDrive.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var en del penger i "subscription fees" for et verksted for å kunne skrive inn infoen i den globale databasen, så de kan, men det er nok få som gidder. BMW kommer neppe til å skrive inn oljeskift på vegne av noen andre i systemet, evt. blir prisen såpass at du like gjerne kunne ha byttet olje hos BMW i første omgang. Du kan muligens lure inn skiftet i iDrive, men når den ikke stemmer med serveren til BMW så bør du ha kvitteringen fra det uavhengige verkstedet ditt å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det digitale serviceheftet på G30en, jeg liker å ha ting på papiret. Nå bruker jeg kun merkeverksted, men du kan ikke se hvilket merkeverksted du har brukt. Jeg bytter alltid olja på 15 000 km, altså midt i intervallen på 30 000 km. Dette kan de heller ikke legge inn da man starter 30 000 km intervallet på nytt i såfall. Heldigvis sparer jeg på alt av kvitteringer slik at historikken kan dokumenteres ut over det som står i iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E.C. skrev:

@Fredrik 90 de legger vel inn at olja er skiftet, men du skulle ønske å endre varselet for intervallet til 15k? Det kunne kodes på eldre biler, mulig man kan få det til på G30 også, om uoffisielt?

Så vidt jeg forsto på Bavaria så kunne de ikke forandre intervallet til 15 000 km. Så da blir ikke mellomservicer lagt inn i iDrive, og uten ett fysisk servicehefte så må jeg da spare på kvitteringer. Høl i huet at det skal være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er jo ganske håpløst. Har du hørt med flere sentre? Det er jo som regel 2 år eller 30k km, blir det da "låst opp" for å føre inn service etter 15k km og 2 år da? Tviler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...