Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, E.C. skrev:

Wow, det er jo ganske håpløst. Har du hørt med flere sentre? Det er jo som regel 2 år eller 30k km, blir det da "låst opp" for å føre inn service etter 15k km og 2 år da? Tviler på det.

Nei jeg har kun hørt med dem her i Arendal. De stiller seg i første omgang undrende til at jeg tar service inn mellom intervallene, skjønner liksom ikke hvorfor jeg gidder det. Får høre med dem på nytt igjen neste gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående service i, I drive er knyttet opp mot biles vin som styrer intervall.

8KA  Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months.

8KB. korte serviceintervall

Hvilke modeller som har kort intervall har jeg ikke funnet ut av.

Alle M biler har kun 8KA.

Du kan nå også få serviceavtale for brukte BMW

*) Begrepet "brukte biler" betyr at disse servicepakkene er ment for biler som allerede har fått utført en eller flere servicer.
Pakkene i denne prislisten gjelder fra første service etter at pakken er registrert. Det betyr at varigheten regnes fra datoen for servicen. Kjørelengde regnes fra den kilometerstand bilen har når den kommer inn for servicen.

For min del kan jeg nå kjøpe 5/ 60000 km, fra dagens kjørelengde.

her er link til prislisten for kort og lang.

https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNORDICS/bmw_no/downloads/Kataloger/aftersales/Prisliste_SI_brukte biler_BMW_(kort serviceintervall - 08KB).pdf.asset.1612511478219.pdf

https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNORDICS/bmw_no/downloads/Kataloger/aftersales/Prisliste_SI_brukte_biler_BMW(08KA).pdf.asset.1612511477269.pdf

 

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Er det mulig å legge inn oljeskift utført av et uavhengig verksted i CIC iDrive servicehefte retrospektivt? Enten selv eller av et BMW-verksted? Oljeskift er altså utført, men ikke ført inn i iDrive.

Det finnes (lugubre?) programmer som gjør dette, men usikker på om det blir lagret permanent, da dette sikkert synces mot et eller annet BMW-system.

Bavaria ville ikke legge inn «mellomservicer» hos meg, da dette tullet til varsler for serviceavtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, awt said:

Det finnes (lugubre?) programmer som gjør dette, men usikker på om det blir lagret permanent, da dette sikkert synces mot et eller annet BMW-system.

Bavaria ville ikke legge inn «mellomservicer» hos meg, da dette tullet til varsler for serviceavtalen.

Hmm, dette gjelder ikke 4-serien, er en annen bil uten serviceavtale. Alt er ført inn i iDrive til nå, men så er det tatt oljeskift hos NAF (med kvittering), men det er ikke oppført i iDrive. Skulle gjerne hatt det inn, muligens jeg kan få noen andre enn BMW-verksted som har lisens til å føre det inn :) 

Ang. Mellomskift så har ikke jeg heller fått de inn i iDrive. Dvs jeg instruerte de om å ikke legge det inn for å ikke nullstille telleren i forhold til serviceavtalen. Men så var det noen her inne som nevnte på at de skal kunne legge inn uten å tulle til intervallet. Så ikke vet jeg. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Hmm, dette gjelder ikke 4-serien, er en annen bil uten serviceavtale. Alt er ført inn i iDrive til nå, men så er det tatt oljeskift hos NAF (med kvittering), men det er ikke oppført i iDrive. Skulle gjerne hatt det inn, muligens jeg kan få noen andre enn BMW-verksted som har lisens til å føre det inn :) 

Ang. Mellomskift så har ikke jeg heller fått de inn i iDrive. Dvs jeg instruerte de om å ikke legge det inn for å ikke nullstille telleren i forhold til serviceavtalen. Men så var det noen her inne som nevnte på at de skal kunne legge inn uten å tulle til intervallet. Så ikke vet jeg. 

Lukter som nye bilen din du snakker om? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i ett sett med pent brukte PFC CSL bremseskiver til E46 M3. Brukt på to trackdays og litt gatekjøring.

Er vel PFC sine klosser som er anbefalt å bruke sammen med disse, kan andre klosser benyttes? 

Hvis ikke, hvor kan man oppdrive PFC klosser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2021 den 9.47, Slavearbeider'n skrev:

Har fått tak i ett sett med pent brukte PFC CSL bremseskiver til E46 M3. Brukt på to trackdays og litt gatekjøring.

Er vel PFC sine klosser som er anbefalt å bruke sammen med disse, kan andre klosser benyttes? 

Hvis ikke, hvor kan man oppdrive PFC klosser?

@TRF er forhandler av PFC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Da var det visst over og ut for min gamle 325d LCI 😕

Ja unger, dette er hvorfor forsikringen er så dyr på BMWer med litt mer enn standard motorisering. Jeg skal nemmelig vedde på at det er en overmodig 20 åring som har krølla den 325 rundt ei lyktestolpe eller noe. En kamerat solgte sin flotte E60 530i som vi har hatt utallige turer med til Ringen. Solgte den først til en fyr, som rask solgte den videre til en 19 åring som planta den i en mur i vinter. Det skulle ikke vært lov for folk under 25 år å ha forsikringen på sine foreldre med seg selv som medeier...det slipper til en gjeng med unge amatører som ikke klarer å håndtere motorsterk redskap. Dette er en særnorsk ordning som koster oss andre jævlig mye penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja unger, dette er hvorfor forsikringen er så dyr på BMWer med litt mer enn standard motorisering. Jeg skal nemmelig vedde på at det er en overmodig 20 åring som har krølla den 325 rundt ei lyktestolpe eller noe. En kamerat solgte sin flotte E60 530i som vi har hatt utallige turer med til Ringen. Solgte den først til en fyr, som rask solgte den videre til en 19 åring som planta den i en mur i vinter. Det skulle ikke vært lov for folk under 25 år å ha forsikringen på sine foreldre med seg selv som medeier...det slipper til en gjeng med unge amatører som ikke klarer å håndtere motorsterk redskap. Dette er en særnorsk ordning som koster oss andre jævlig mye penger!

Jeg er da under 25 år jeg også 🤷‍♂️

Han som kjøpte den av meg var på rundt samme alder som meg og ser ut til å drive med drifting, så er ikke sikkert han var helt ukjent med kraftig motoriserte biler heller.

Hva som har skjedd her er det nok kun han og eventuelt andre involverte som vet.

Heller ikke noe særnorsk sånn sett, se bare i USA hvor mange unge sjåfører som ratter rundt i biler med V8 og ellers kraftige motorer 🤷🏻‍♂️

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja unger, dette er hvorfor forsikringen er så dyr på BMWer med litt mer enn standard motorisering. Jeg skal nemmelig vedde på at det er en overmodig 20 åring som har krølla den 325 rundt ei lyktestolpe eller noe. En kamerat solgte sin flotte E60 530i som vi har hatt utallige turer med til Ringen. Solgte den først til en fyr, som rask solgte den videre til en 19 åring som planta den i en mur i vinter. Det skulle ikke vært lov for folk under 25 år å ha forsikringen på sine foreldre med seg selv som medeier...det slipper til en gjeng med unge amatører som ikke klarer å håndtere motorsterk redskap. Dette er en særnorsk ordning som koster oss andre jævlig mye penger!

Jeg er 25 år og har og har hatt flere motorsterke biler. Men det skal også sies at jeg har stor respekt for bilene og kjører sjeldent over evne, jeg gir meg før bilen gir seg. Btw så har forsikringen stått på meg siden jeg var 18 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kjøpte selv E90 325d som 20 åring. Jeg betalte 23 000 i året i forsikring på meg selv, så jeg kjørte pent og var forsiktig. Kjøpte F10 530d som 24 åring, som også var like hel. Jeg sier ikke at ALLE under 25 år er sånn, det finnes unntak. Men forsikring på motorsterke biler for folk under 25 år har jo kommer av en grunn. Er jo bare å ta en kikk i ulykkes statestikkene det, der står det klinkende klart hvem som krasjer mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært lov å skille på kjønn så hadde en 18 år gammel mann fått en forsikringspremie som er høyere enn bilprisen. Når det gjelder litt mer motorsterke biler så er det først når de blir en del eldre at premien stiger mye. All den tid de er hovedsakelig tilgjengelige for ressurssterke voksne folk pleier det ikke å være så dyrt for ansvarsforsikringen på disse, da er største del av prisen kasko biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...