Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, E.C. skrev:

Hadde det vært lov å skille på kjønn så hadde en 18 år gammel mann fått en forsikringspremie som er høyere enn bilprisen. Når det gjelder litt mer motorsterke biler så er det først når de blir en del eldre at premien stiger mye. All den tid de er hovedsakelig tilgjengelige for ressurssterke voksne folk pleier det ikke å være så dyrt for ansvarsforsikringen på disse, da er største del av prisen kasko biten.

Det burde egentelig være som i England, at små motorsvake biler er ganske rimelige å forsikre for ungdom. Mens motorsterke biler koster mer enn bilens verdi. En 18 åring har ingenting i en bil med over 200 hester å gjøre. Jeg snakker ikke her om unntakene men på generell basis. La dem lære seg å kjøre i en Golf 1,6 eller 116i, det er bare tull og tøys at en 19 åring skal herje rundt i en 530i eller 330i. Han blir kun en fare for seg selv og andre. Jeg er iallfall glad jeg hadde 520i når jeg var 18/19 år. Nå var jeg av dem som var veldig nøye og forsiktig med bilen min, men likevel gikk det en kule varmt til tider. Det er en del trafikk situasjoner som jeg i dag er ganske flau og rystet over når jeg tenker tilbake. Ett par av kompisene mine den gang eide virkelig ikke skrupler, at ikke noen av oss daua er flaks. En fyllik i innlandsbygda her hyrte alltid en kamerat av meg til å være sjåfør i helga mot at han fikk kjøre bilen hans. Så da herja vi tre 18 åringer rundt i en MB CL500 (sånn ca 2000 modell). Den CLen fikk virkelig vist hva den var god for, men når vi fikk skrens i 180 km/t på vei til Åmli kl 2 på natta da var det nok for min del husker jeg. Jeg er i dag glad jeg ikke hadde noen motorsterk bil, de 170 hestene var mer enn nok når man følte seg som "verdensmester" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver nesten å vurderer F20 LCI for å få nyest mulig bil for minst mulig penger, hvordan er kvaliteten på disse? Er motorene bra? Tenker fra 118 og oppover. Liker best bensin da jeg stort sett har småkjøring, men diesel vurderes også. Xdrive er ikke aktuelt.

Det blir nok bare med tanken enda, da å gå fra E60 med 6'er til F20 med 3/4'er er litt skummelt, men greit å ha litt informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Lekker bil, ser ut som Fjord Grau? Samme farge som min E34. Bare få av de lyktene å få på noen OEM uten dugg 👍

Lyktene er perfekte i mine øyne, og OEM. Sto på tomgang leenge for å prøve å få den varm nok til å klare avgasstesten, som ikke gikk. Kom litt dugg når alt var sånn ca på kokepunktet.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kvasi skrev:

Lyktene er perfekte i mine øyne, og OEM. Sto på tomgang leenge for å prøve å få den varm nok til å klare avgasstesten, som ikke gikk. Kom litt dugg når alt var sånn ca på kokepunktet.

Smak og behag 😀 Hadde de dog vært OEM så hadde de ikke dugga til ved driftsvarm motor 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Smak og behag 😀 Hadde de dog vært OEM så hadde de ikke dugga til ved driftsvarm motor 😉

Les en gang til, de er OEM. Rygget ut en bil med godt over driftsvarm motor fra 22 grader verksted til 8 grader utetemp så det kan sikkert ha noe å si mtp dugg.
At du gidder å gjøre et nummer av det krever muligens selvransakelse ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kvasi skrev:

Les en gang til, de er OEM. Rygget ut en bil med godt over driftsvarm motor fra 22 grader verksted til 8 grader utetemp så det kan sikkert ha noe å si mtp dugg.
At du gidder å gjøre et nummer av det krever muligens selvransakelse ..

Nei nå er du som får lese en gang til. OEM lykter har ikke så dårlig kvalitet at de dugger til når motor er driftsvarm eller står i sola etter en vask. At du ikke gir deg på dette forstår jeg ikke, BMW leverte aldri slike mørke lykter orginalt fra fabrikk. Langt mindre i sånn dårlig kvalitet at de dugger til ved varm motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Nei nå er du som får lese en gang til. OEM lykter har ikke så dårlig kvalitet at de dugger til når motor er driftsvarm eller står i sola etter en vask. At du ikke gir deg på dette forstår jeg ikke, BMW leverte aldri slike mørke lykter orginalt fra fabrikk. Langt mindre i sånn dårlig kvalitet at de dugger til ved varm motor.

Kan jo tenkes at det er OEM med lyktefilm? Blir vel feil å si at BMW aldri har levert lykter av så dårlig kvalitet at de dugger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, scoot skrev:

Kan jo tenkes at det er OEM med lyktefilm? Blir vel feil å si at BMW aldri har levert lykter av så dårlig kvalitet at de dugger. 

Dugg i lykter var ett problem som først ble seriøst i de senere år, langt etter at E34 var gått ut av produksjon. Man kunne ha vann i lyktene, men da var som oftest lykta skadet på en eller annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Vestfold Chiptuning, nå Vestfold Customs? De leverer ut 217hk/307Nm i Steg på N13/116i, som er i tråd med ca alle andre tuningselskaper (også i UK). Blir dette for mye for N13 136hk uten andre modifikasjoner? Rævkjører absolutt ikke bilen, men hadde vært kjekt med litt ekstra krefter når en kommer fra tunet Mini Cooper S...:)

Vestfold Chiptuning har en lokal mann her i området, det er greit om det skulle oppstå problemer. Sedox gir ut ca 180-190hk og litt mindre Nm på steg 1, montro om det er en årsak til dette?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger

Min e70 skal visstnok være behandlet av Vestfold Chiptuning. Men jeg har ingen papiret på det, men om det stemmer, så vit det at den fungere helt flott. Har ingenting å utsette på det.

Den føles bortimot likedan som det trf gjorde på min forrige e61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertigerang sedox så var det noe tråd her hvor en av deres tunere skulle påstå at de er "best" uten å gi noe grunnlag og da jeg calla han ut på at nettsiden deres kan gi helt forskjellige tall for teknisk identisk bil (VO-nedtrimma diesel) så kom det noe bs. Generelt frekk i tonen er han også, enda det er legitim kritikk. Dette ville være nok for meg for å styre unna 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Dette er jeg og litt nysgjerrig på, vi har jo B37 som kom etter N13 og på F31 karosseriet så blir det tam motor på mye bil og den blir vanvittig treg og nesten litt for daff. Har kiket på tuning selv bare for å få den litt mer lett kjørt, ikke fordi det blir noe kose bil for der har vi M3 men skulle gjerne hatt litt mer futt i den av praktiske grunner. men det er heftig økning på alle selskaper (min mening). Men kom over denne her nå, det virket noe mer fornuftig økning. 
 

https://en.bsr.se/tuning-kits/t/3572/bmw-318i-15l-136hp-2015-2019-b38-b15-a

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding :) har lest mye positivt generelt om dette firmaet, men greit å spørre selv også. 
Sedox hadde jeg på forrige bilen, E91 320xd, og det funka veldig bra det, men Vestfold virker å være en seriøs aktør. Bilen har nå gått 134000km, kan det påvirke saker og ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...