Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Snagg30 det var en god økning der ja. Har hørt mye bra om BSR på volvofronten tidligere, men lite de siste årene. Heller litt mot Vestfold Chiptuning selv, de fremstår som en seriøs aktør og tilbyr også TÜV-godkjent tuning til flere modeller ifølge deres egne hjemmesider, med dyno- og avgassmåling. I min bok er det et kvalitetsstempel i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nei nå er du som får lese en gang til. OEM lykter har ikke så dårlig kvalitet at de dugger til når motor er driftsvarm eller står i sola etter en vask. At du ikke gir deg på dette forstår jeg ikke, BMW leverte aldri slike mørke lykter orginalt fra fabrikk. Langt mindre i sånn dårlig kvalitet at de dugger til ved varm motor

Vel, jeg hadde samme lyktene på E30en jeg hadde for noen år siden og de dugget av og til etter motorvask feks. Mener du at jeg skal gi meg på det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, papertiger skrev:

Noen som har erfaring med Vestfold Chiptuning, nå Vestfold Customs? De leverer ut 217hk/307Nm i Steg på N13/116i, som er i tråd med ca alle andre tuningselskaper (også i UK). Blir dette for mye for N13 136hk uten andre modifikasjoner? Rævkjører absolutt ikke bilen, men hadde vært kjekt med litt ekstra krefter når en kommer fra tunet Mini Cooper S...:)

Vestfold Chiptuning har en lokal mann her i området, det er greit om det skulle oppstå problemer. Sedox gir ut ca 180-190hk og litt mindre Nm på steg 1, montro om det er en årsak til dette?

Har god erfaring med Ecotune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kvasi skrev:

Vel, jeg hadde samme lyktene på E30en jeg hadde for noen år siden og de dugget av og til etter motorvask feks. Mener du at jeg skal gi meg på det også?

Da er det jo veldig rart at OEM lyktene jeg har på min E34 aldri har dugget til. Monterte OEM på høyre side i 2013 da glasset var knust på fjernlys lykta (bytta begge på høyre side) Aldri hatt noe dugg i noen av dem. Jeg gir meg ikke på dette så da får vi være enige om å være uenige i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da er det jo veldig rart at OEM lyktene jeg har på min E34 aldri har dugget til. Monterte OEM på høyre side i 2013 da glasset var knust på fjernlys lykta (bytta begge på høyre side) Aldri hatt noe dugg i noen av dem. Jeg gir meg ikke på dette så da får vi være enige om å være uenige i så fall!

Hva er det du ikke gir deg på, at siden du ikke har hatt dugg i dine lykter så er alle andre lykter det måtte skje med noe dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

@papertigerang sedox så var det noe tråd her hvor en av deres tunere skulle påstå at de er "best" uten å gi noe grunnlag og da jeg calla han ut på at nettsiden deres kan gi helt forskjellige tall for teknisk identisk bil (VO-nedtrimma diesel) så kom det noe bs. Generelt frekk i tonen er han også, enda det er legitim kritikk. Dette ville være nok for meg for å styre unna 🤡

Ja han er ikke akkurat noe god reklame for det firmaet for å si det slik.

Sett en del mindre "oppegående" utsagn fra han på Fjasboken og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:

Hva er det du ikke gir deg på, at siden du ikke har hatt dugg i dine lykter så er alle andre lykter det måtte skje med noe dritt?

Jeg sa opprinnelig at man burde montere noen originale OEM lykter på den aktuelle bilen. Lykter montert fra fabrikk på disse bilene ville vanligvis ikke ha dugga inni slik som disse. Det tar seg dårlig ut på en ellers lekker bil. Dessuten så ble E34 aldri levert med mørke glass fra fabrikk, noe jeg ikke synes passet på den aktuelle bilen. 

Jeg prøvde å avslutte med at dette er en smaksak, jeg har også prøvd å foreslå om om vi ikke kan være enige om å være uenige. Hva er det du vil oppnå nå? du veit at du aldri klarer å rokke meg når det kommer til uoriginal (ikke fabrikkmontert) styling på eldre BMW. Hva med at vi respekterer hverandres meninger og at smaken er forskjellig. Så kan man på den måten leve i fred og ro her inne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg sa opprinnelig at man burde montere noen originale OEM lykter på den aktuelle bilen. Lykter montert fra fabrikk på disse bilene ville vanligvis ikke ha dugga inni slik som disse. Det tar seg dårlig ut på en ellers lekker bil. Dessuten så ble E34 aldri levert med mørke glass fra fabrikk, noe jeg ikke synes passet på den aktuelle bilen. 

Jeg prøvde å avslutte med at dette er en smaksak, jeg har også prøvd å foreslå om om vi ikke kan være enige om å være uenige. Hva er det du vil oppnå nå? du veit at du aldri klarer å rokke meg når det kommer til uoriginal (ikke fabrikkmontert) styling på eldre BMW. Hva med at vi respekterer hverandres meninger og at smaken er forskjellig. Så kan man på den måten leve i fred og ro her inne 😀

Ville egentlig ikke oppnå noe som helst annet enn å kverulere, siden det ganaske ofte ser ut som en av dine favorittsporter. Hva du syns om biler med uoriginale deler driter jeg i, du kan onanere så mye du vil til originale biler, men å nærmest konsekvent kritisere folk som modifiserer og har annen smak enn deg syns jeg du bør holde deg for god til.
Jeg respekterer dine meninger og syns du bidrar med mye bra fakta på forumet, og fine reisetråder, men usaklig kritikk basert på meninger syns jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kvasi skrev:

Ville egentlig ikke oppnå noe som helst annet enn å kverulere, siden det ganaske ofte ser ut som en av dine favorittsporter. Hva du syns om biler med uoriginale deler driter jeg i, du kan onanere så mye du vil til originale biler, men å nærmest konsekvent kritisere folk som modifiserer og har annen smak enn deg syns jeg du bør holde deg for god til.
Jeg respekterer dine meninger og syns du bidrar med mye bra fakta på forumet, og fine reisetråder, men usaklig kritikk basert på meninger syns jeg ikke noe om.

Du mister, nå må du jaggu jekke deg ned litt. Jeg har min fulle rett til å yttre mine meninger om hva jeg vil. Jeg har ikke kritisert noen for hva de gjør i dette tilfellet. Jeg påpekte hva jeg synes hadde passet best, hvilket jeg har min fulle rett til. Du driter åpenbart ikke i hva jeg sier når du lager så mye spetakkel for en sånn liten meningsutveksling. Jeg er her for en god diskusjon, folk later til å ha store problemer med å skille mellom diskusjon og kverrulering. Så fort du ikke er enig ja da kverulerer man, latterlig spør du meg!

Jeg setter pris på det du sier i siste avsnitt, jeg gjør så godt jeg kan for å bidra. Men jeg ønsker også å ha rett til å ytre meg om hva jeg vil her inne. Jeg må stadig ta ordet for det tause flertall. Det er hyggelig at du respekterer mine meninger, og i likemåte. Jeg hadde bare håpt du ikke glemte det når jeg forsøkte å avslutte med "smak og behag" i mitt andre innlegg over her. 

Men jeg kjenner at dette blir for dumt, så for min del så stopper det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du mister, nå må du jaggu jekke deg ned litt. Jeg har min fulle rett til å yttre mine meninger om hva jeg vil. Jeg har ikke kritisert noen for hva de gjør i dette tilfellet. Jeg påpekte hva jeg synes hadde passet best, hvilket jeg har min fulle rett til. Du driter åpenbart ikke i hva jeg sier når du lager så mye spetakkel for en sånn liten meningsutveksling. Jeg er her for en god diskusjon, folk later til å ha store problemer med å skille mellom diskusjon og kverrulering. Så fort du ikke er enig ja da kverulerer man, latterlig spør du meg!

 

Mulig jeg traff en nerve der ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Jeg synes det er fascinerende at en tilsynelatende uskyldig kommentar fra deg kan få andre til og hisse seg så opp. Jeg vet ikke om det er måten du sier ting på eller hva det er. Interessant er det i vertfall. Jeg er sikker på at du kunne ertet på deg en sten hvis du gikk inn for det.

Jeg bare leste den første kommentaren din og la ikke merke til noe spesielt men det var det jo tydelig andre som gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...