Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Rune-K skrev:

@Fredrik 90 Jeg synes det er fascinerende at en tilsynelatende uskyldig kommentar fra deg kan få andre til og hisse seg så opp. Jeg vet ikke om det er måten du sier ting på eller hva det er. Interessant er det i vertfall. Jeg er sikker på at du kunne ertet på deg en sten hvis du gikk inn for det.

Jeg bare leste den første kommentaren din og la ikke merke til noe spesielt men det var det jo tydelig andre som gjorde. 

Jeg hisser meg overhodet ikke opp over dette, men syns det var unødvendig av @Fredrik 90 å finne noe å pirke på i bildet av en ellers fin bil jeg hadde på PKK. At han ikke gir seg er greit for min del, han sparker jo ikke nedover i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rune-K skrev:

@Fredrik 90 Jeg synes det er fascinerende at en tilsynelatende uskyldig kommentar fra deg kan få andre til og hisse seg så opp. Jeg vet ikke om det er måten du sier ting på eller hva det er. Interessant er det i vertfall. Jeg er sikker på at du kunne ertet på deg en sten hvis du gikk inn for det.

Jeg bare leste den første kommentaren din og la ikke merke til noe spesielt men det var det jo tydelig andre som gjorde. 

Ja det er godt sagt @Rune-K Jeg har lenge lurt på hvorfor folk er så såre for akkurat det jeg skriver. Kommentarer andre slipper unna for blir det en svær greie ut av hvis jeg kommer med. Jeg synes jo det stort sett det er litt artig da, at det engasjerer når det kommer fra meg.

Som du er inne på så tror jeg nok de fleste ikke ville heve øyenbrynene for den kommentaren jeg kom med der. Det var kun min mening på helt generelt grunnlag, ikke noe vondt i det hele tatt. Men jeg tror enkelte har piggene veldig ute for det jeg sier, så fort jeg skriver noe så treffer jeg en nerve og det blir bråk. Det kan være bassert på tidligere diskusjoner andre steder i forumet eller at man bare ikke har meninger som sammenfaller. Det dummeste er når man har hatt en opphetet diskusjon, så tar vedkommende med seg irritasjonen over til en annen diskusjon ved ett senere tidspunkt. Man begynner å bære nag til vedkommende fordi man ikke var enig i enn annen sak. Jeg nullstiller meg etter hver diskusjon, det er jo sånn jeg og @Fredrik stadig kan være venner. Vi har diskutert så hardt i alle år, noen ganger er vi helt på kollisjonskurs mens andre ganger er vi på bølgelengde. Det er sånn jeg mener ett diskusjonsforum skal fungere. Man skal ikke bære nag til hverandre fordi man har vært uenig en gang. Jeg har jo opparbeidet meg en liten gjeng med "fiender" her inne, som er veldig flinke til å høgge til. Mange av disse har jeg hatt en god tone med i mange år, men så i en diskusjon så har vi gått i tottene på hverandre....og siden har tonen vært mye mer fiendtlig fra vedkommende. Og det er klart at når de samme stadig slenger med leppa om igjen og om igjen så går jeg lei, da tar jeg hardt igjen til slutt. Hvis en annen bruker tar meg på noe, prøver å sette meg på plass så ser du disse "The usual suspects" hiver seg over "like" knappen. Du kan nesten stille klokka etter dem 😂 Jeg har fått trusler på PM her inne, flere enn en gang. En annen klikka det helt for å begynte å gå etter meg privat utenfor forumet. Det er mange år siden nå, men da tok jeg han så kraftig at jeg tror han ikke gjør det igjen. Svertekampanjer har jeg fått mot meg og blitt forsøkt vervet i....ja det har skjedd litt siden jeg logga meg inn her for 13 år siden. Så har jeg jo fått mange gode venner da. Flotte folk med samme interesse og lidenskap som meg...BMW! Dere vet hvem dere er 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens 30 år gamle lykter som trenger nye tetninger til noen hundrelapper, gud hjelpes meg for ett jallafirma Hella er. 

tetninger kan forøvrig kjøpes rett fra bmw :) 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, papertiger skrev:

Noen som har erfaring med Vestfold Chiptuning, nå Vestfold Customs? De leverer ut 217hk/307Nm i Steg på N13/116i, som er i tråd med ca alle andre tuningselskaper (også i UK). Blir dette for mye for N13 136hk uten andre modifikasjoner? Rævkjører absolutt ikke bilen, men hadde vært kjekt med litt ekstra krefter når en kommer fra tunet Mini Cooper S...:)

Vestfold Chiptuning har en lokal mann her i området, det er greit om det skulle oppstå problemer. Sedox gir ut ca 180-190hk og litt mindre Nm på steg 1, montro om det er en årsak til dette?

Kjør på med MHD eller BM3 istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Får vel bare skyte inn at OE Hella-lamper på E30/E32/E34 som dugger finnes.

Er ganske bastant å mene noe annet. Skal de det i utgangspunktet? Nei, overhodet ikke.

Ingen som har sagt at det ikke finnes OEM lamper som ikke dugger. Men som du sier så skal de absolutt ikke dugge til. Dette er ett fenomen som er "akseptert" kun på nye biler med LED lys.

28 minutter siden, hsd skrev:

muligens 30 år gamle lykter som trenger nye tetninger til noen hundrelapper, gud hjelpes meg for ett jallafirma Hella er. 

tetninger kan forøvrig kjøpes rett fra bmw :) 

Jeg antar at lyktene på den aktuelle bilen er av nyere dato. De er iallfall ikke de orginale bilen ble levert med 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@Rune-K @Fredrik😂 👍

 Jeg har lenge lurt på hvorfor folk er så såre for akkurat det jeg skriver. 

Hvis du lurer på det så er det ikke værre enn å analysere ordlyden din de gangene det blir en konflikt. Man kjenner ikke folk personlig eller ser mimikken eller tonefallet når man kommenterer jer inne, så alt blir vurdert etter ordlyden i setningene. Derfor kan du være en kanonhyggelig fyr privat som blir oppfattet feil her inne. 

Du har hatt din del av aggressive motparter her inne, og du lurer på hvorfor?  Sett bort ifra mange av de gode svarene du har, som er informative, lærerike, reflekterte og analytiske. 

Så er det tilfeller der du oppfattes som totalitær, bedrevitende, nedlatende, herskende, narsissistisk og alltid jeg-meg i alle svar som omhandler selv andre enn deg. Du virker også til å ha havnet bra ut av ting økonomisk etc og det virker ikke som at du unner eller skjønner folk som har litt mindre ressurser enn deg. 

.... Dette kan bare være din måte å ordlegge deg på og oppfattes totalt feil av de som det slår ille ut mot. Så hvis du lurer hvorfor du har havnet i slike kniper, så begynn å analysere der hvertfall. :)

Håper og tror ikke at det er samme ordlyden du har mot nære og naboer, for det fungerer ikke i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ingen som har sagt at det ikke finnes OEM lamper som ikke dugger. Men som du sier så skal de absolutt ikke dugge til. Dette er ett fenomen som er "akseptert" kun på nye biler med LED lys.

Jeg antar at lyktene på den aktuelle bilen er av nyere dato. De er iallfall ikke de orginale bilen ble levert med 😀

Ingen er levert med sorte hella OE nei, men de er OEM og kvalitetsmessig identiske med både de franske gule og blanke lykter som var levert OE fra Hella via BMW. Svarte lykter har ett stålkryss i ene, og svart reflektor i andre. Er noen oransje skumgummi aktige tetninger mot reflektorer og på pæreholderene som mister "presset" ganske fort og blir varig deformert, de er derimot like på alle Hella lyktene. 

Grunnen til at svarte lykter derimot har ett dårlig rykte er derimot at det ofte faktisk ikke er Hella, men bl.a kina kopier fra Depo eller liknende. De ser veldig bra ut, forskjellen er at det står Depo istedet for Hella og at de ofte dugger selv fra dag 1 i rette værforhold. 

 

Har selv både sorte, gule og svarte Hella til M3n selv om jeg utvilsomt liker best blanke Hella OE.  Syns det er greit å ha å bytte på når man skal ha bilen i 40 år+ til :) Forandrer jo hele bilen på 10 minutter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2021 den 14.37, Otis skrev:

@papertiger

Min e70 skal visstnok være behandlet av Vestfold Chiptuning. Men jeg har ingen papiret på det, men om det stemmer, så vit det at den fungere helt flott. Har ingenting å utsette på det.

Den føles bortimot likedan som det trf gjorde på min forrige e61.

😲🤯

Tror det er på tide du kommer innom med e70en så skal vi alltids få retta på slik villfarelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Hvis du lurer på det så er det ikke værre enn å analysere ordlyden din de gangene det blir en konflikt. Man kjenner ikke folk personlig eller ser mimikken eller tonefallet når man kommenterer jer inne, så alt blir vurdert etter ordlyden i setningene. Derfor kan du være en kanonhyggelig fyr privat som blir oppfattet feil her inne. 

Dette var interessant. Du må virkelig tro meg på at jeg mer enn en gang har gått igjennom mine egene svar for å se hva som var så ille. Men det er ikke så lett å drive selvkorrektur, særlig ikke når intensjonen virkelig ikke er å såre folk eller treffe ømme nerver. Mye av feilen kan helt klart ligge i måten jeg synes det er naturlig å ordlegge meg på, jeg skal være den første å legge meg flat der. Men jeg vil også si at mottaker ofte kan justere ned følelsene sine litt, særlig når man kan sitte bak en skjult profil så er det lett å bjeffe tilbake over noe som egentlig ikke er en sak. Jeg husker jeg fikk PM av en ikke lenger aktiv medlem her, som jeg hadde hatt noen disputer med. Han var så forbanna fordi jeg ofte avsluttet en påstand med ett utropstegn (!). Videre så ble han vanvittig provosert av at jeg tidvis kunne starte ett motargument med "Vel..". 

Jeg skal gjerne ta min del av skylden, men jeg skal dele den skylden med en del såre "nut cases" som også er her inne. (Se ironien her)

1 time siden, Evopower skrev:

Så er det tilfeller der du oppfattes som totalitær, bedrevitende, nedlatende, herskende, narsissistisk og alltid jeg-meg i alle svar som omhandler selv andre enn deg. Du virker også til å ha havnet bra ut av ting økonomisk etc og det virker ikke som at du unner eller skjønner folk som har litt mindre ressurser enn deg. 

Hvordan andre velger å tolke meg får jeg ikke gjort så mye med. Men jeg har veldig veldig ofte sagt at enkelte her inne må slutte å tolke meg på verst mulig måte hver gang. Jeg kan være litt brå og komme med klar tale av og til, jeg pakker ikke ting inn men sier ting som det er. Slik er jeg også i det virkelige liv, og det har jeg fått så mye tilbakemeldinger på at er en fordel. De som kjenner meg vet alltid hvor de har meg, jeg sier det jeg mener. 

Ellers så høres veldig mye av det du ramser opp her som janteloven, du skal ikke tro at du er noe som den sier. Jeg tror ikke jeg er noe mer enn andre, men jeg er ikke personen som lar andre trykke meg ned. Det du snakker om at jeg virker til å ha bedre økonomi enn andre her, det finner jeg totalt absurd. Jeg har to gamle "hauger" og en G30 540d som jeg eier sammen med Santander Consumer Bank. Da er iallfall folk overfølsomme om dette skal være ett problem... Da har enkelte  ett alvorlig mindreverdighets kompleks, og det er det ikke så mye jeg kan gjøre med. Det finnes folk her inne som har de råeste bilene i de feteste garasjene, mitt er ingenting i forhold. 

Det jeg skal vedgå er at jeg kan bli bedre til å analysere og ta inn over meg de behov andre har. Behov som fraviker i strørre grad fra mine egene behov. Der har jeg helt klart en jobb å gjør

1 time siden, Evopower skrev:

Håper og tror ikke at det er samme ordlyden du har mot nære og naboer, for det fungerer ikke i lengden. 

Jeg er meg selv, både her på forumet og i det virkelige liv. Om du møter meg personlig så vil du kjenne meg igjen med en gang i måten å være på. Om du da blir overrasket over hvem du møter så ha du hatt feil inntrykk av meg her inne. Jeg har veldig god tone med alt fra naboer og kolleger. Men jeg er rett frem og jeg sier klart ifra om noen prøver å tråkke på meg eller gjøre meg urett. Slik regner jeg med de fleste her inne er, man burde iallfall være slik. Jeg jobber med salg, kontakt med andre mennesker er jobben min. Dette er en oppgave jeg føler jeg behersker bra, særlig om jeg skal ta tilliten fra min leder som grunnlag.

Men dette får være siste avsnitt i "Hvem er Fredrik 90" 😅 Nå kan vi kanskje legge dette bak oss (for denne gang) og heller prate bil eller annen off topic? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TRF skrev:

😲🤯

Tror det er på tide du kommer innom med e70en så skal vi alltids få retta på slik villfarelse ;)

Ja, jeg har jo tenkt på det. Men det er hele tiden å bruke pengene på.

Men absolutt, det er vurdert av meg. Jeg tror det hadde vært veldig artig å kjenne forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMG kassa er helt rå i E46 og det er vell samme i E6*? Men det er mye HK på to hjulsdrift. Samtidig dårlig sammenligning når du har Audi med Quatro og Mercedes med 700nm kontra M5 som trenger turtall, ellers trumfer vell den V10 motoren alt annet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snagg30 skrev:

SMG kassa er helt rå i E46 og det er vell samme i E6*? Men det er mye HK på to hjulsdrift. Samtidig dårlig sammenligning når du har Audi med Quatro og Mercedes med 700nm kontra M5 som trenger turtall, ellers trumfer vell den V10 motoren alt annet :D 

Jo SMG skal jo gire veldig rask og være effektiv, så det er derfor jeg mistenker at denne er litt syk. Du ser han kjører rundt med gåen ABS modul også, slik at bilen låser fremhjula i bremsetesten. Når du har en sånn bil og kjører rundt med sånne feil, da har man en litt "så der" holding til vedlikehold. I alle andre tester så presterer E6x M5 bedre en E55 AMG (legg merke til at det er den langt svakere E55 og ikke E63). E55 kom i 2003 som ett svar på E39 M5, mens E63 kom vel i 2006 (usikker) som ett svar på E60 M5. 476 hk og nesten to tonn skal ikke klare å kjøre fra en E61 M5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...