Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Budsjettet er lavt.. Kan cashe ut en bil til flere hundre, men jeg kan skru selv og kjører mindre enn 8000km i året.. Jeg prioriterer ikke bil, men det skal være BMW med rekkesekser som jeg kjenner og har nogenlunde interesse av å drive med(Jeg er helt klart en BMW-entusiast selv om bil er svært nedprioritert for tiden). Bakhjulstrekk er også et krav.

Med nåværende E39 har jeg kjørt i snitt 6000km i året de siste 6 år. Bilen kostet meg 20 lapper med en mangellapp som var fiksa på under 2000kr og, hjulstillings- og etterkontroll. Har holdt den gående med nødvendig påkost, men det har vært lite trøbbel. Bilen var så godt som rustfri, men ser nå at utgiftene fremover er økende(frontrute, dekk, forstilling, bremser, fjærer) og rusta tyter. EU-kontrollen som er nær er derfor usikker. Er det omfattende  kanalrust er det Game Over. Siden jeg nå har litt tid til å se meg om etter noe nytt så kommer jeg til å handle når det rette objektet dukker opp. Rust er første prioritet. Utstyr og motorisering, der finnes ingen krav utover rekkeseks. M52/M54 er ok N52 også forsåvidt. Eksosbrems er uaktuelt med mindre det er M57.

Jeg ser i hovedsak på E39 i prisleiet 30 000kr +/- 5000kr og E6x i prisleiet 45 000kr +/- 10 000kr. Førstnevnte er foretrukket, men jeg ser at jeg ikke er alene om å ha en rusten E39 for tiden. I tillegg bør bilen være i original stand med originale felger, uoriginale fangere(ettermontert M-Sport feks.) og dilldall er uaktuelt. Jeg synes E6x gjør seg best uten M-Sport.. :mrgreen:

Mye krav her og lite budsjett, men vet jo det er mulig å komme over noe bare man er litt tålmodig og har litt flaks.

Har en 525iAT i kikkerten innenfor budsjett og krav. Tar kontakt med selger på Tirsdag og forhører meg.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FredrikE24

Da vil jeg nok si at å finne en bil i Sverige utgår, da man kun tjener på dette om man vil ha stor motor. Å importere en E60 520i eller 523i er det ikke noe å spare på, mulig utvalget av ryddigere biler er bedre hos søta bror men ut over det så ville jeg konsentrert meg om Finn.no. 

Er mulig å gjøre noen gode kjøp med ditt budsjett, men man må vente litt. Er nok av eldre gubber der ute som har kjørt E60 520en sin siden den var ny og nå tror ikke de er verd noe lenger 😅 En kollega fikk tak i en 520i fra 2004 i fjor, skinn, xenon, takluke og gått 118 000 km. Det var naboen hans som solgte den, doktoren hadde tatt lappen fra han så bilkjøring var det slutt på. Bilen hadde han eid siden den var ny og bortsett noen vinterdekk fra 2009 og en liten liste på EUen så kom han billig til den. Gamlingen ville ha 20 000 kr for bilen, men han godtok å få 25 000 kr etter en liten diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:


Denne tilhører en kamerat i Sørfjorden og bringer tankene tilbake til det første året jeg hadde førerkort i 1977.

Fikk det ikke før i -88 og @Fredrik er vel på ca samme alder som meg. Mulig vi har kåret en ny gæmlis på forumet  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kvasi skrev:

Fikk det ikke før i -88 og @Fredrik er vel på ca samme alder som meg. Mulig vi har kåret en ny gæmlis på forumet  :)  

Jeg fikk førerkort i 1985 det samme året som jeg ble 18. Det begynner å bli noen år siden ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik skrev:

Jeg fikk førerkort i 1985 det samme året som jeg ble 18. Det begynner å bli noen år siden ja... :)

Etpar år før meg der altså, blir 51 neste mandag. Håper i år som i de 20 siste at ingen kommer innom og minner meg på det  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet 80s!   Brukt lang tid på å kjøpe bilene jeg ikke hadde råd til da. Første bilen jeg hadde var en Mazda RX2 coupe men de finnes ikke lengre, høydepunktet så langt er en Peugeot 205 GTI. Neste er 1 gen RX7 eller evt Porsche 951. Hadde en godt trimmet og modifisert 944 for mange år siden og det var en skikkelig artig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Jeg fikk førerkort i 1985 det samme året som jeg ble 18. Det begynner å bli noen år siden ja... :)

November dette året skrev jeg kontrakt på ny E30 - 325 i, levert februar 86, hadde denne bare 9 mnd, ble erstattet med 

E30 - 325 iX. Før disse har jeg eid:

BMW 1602. XV-14989

BMW 2002 Tii. DA-93331

BMW 525 i Bl-

BMW 320 i DD-18879

PORSCHE 928 DD-92577

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ampera Så er vi interessant nok to som har hatt 928 (jeg hadde en S). En utrolig fin bil på 80-tallet. Vi har også begge hatt en E30 320i. Det å kjøpe en ny E30 325i i 1986 er ganske imponerende. De var temmelig kostbare og en iX ("Allrad" den gangen og ikke "xDrive") var ikke billigere. Jeg har også hatt en E36 323i og en E46 318d Touring (der ser man hvordan alderen endrer prioriteringer).

Jeg kan forøvrig forestille meg at en E10 2002tii (Turismo Internazionale Iniezione) må ha vært ganske artig. 130 HK i en bil som kun veide litt over 1000 Kg må ha gått ganske brukbart på slutten av 70-tallet og tidlig 80-tallet... :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik skrev:

@Ampera Så er vi interessant nok to som har hatt 928 (jeg hadde en S). En utrolig fin bil på 80-tallet. Vi har også begge hatt en E30 320i. Det å kjøpe en ny E30 325i i 1986 er ganske imponerende. De var temmelig kostbare og en iX ("Allrad" den gangen og ikke "xDrive") var ikke billigere. Jeg har også hatt en E36 323i og en E46 318d Touring (der ser man hvordan alderen endrer prioriteringer).

Jeg kan forøvrig forestille meg at en E10 2002tii (Turismo Internazionale Iniezione) må ha vært ganske artig. 130 HK i en bil som kun veide litt over 1000 Kg må ha gått ganske brukbart på slutten av 70-tallet og tidlig 80-tallet... :) 

e30 betalte jeg kr. 207.000,  fikk kr 221. 000 i innbytte etter 9 mnd og 29000 km, e30 ix betalte jeg kr. 300.000, grunn for at jeg fikk så mye i innbytte var at den norske kronen ble devaluert med 22 % i mai/juni dette året. Ix var kommet inn til gammmel pris. En ny E30 325i kostet basis pris i juli ca 240.000 + utstyr. 
 

2002 jeg hadde var en 72 mod, reg i 73, denne bilen hadde 5 trinns sport kasse, 1 ned til Venstre. Ny kostet denne 48.000 i 73, jeg betalte 35 000 for den i 78, solgte den i 80 for 30 000. Dette var en rå bil, gikk som en kule, fantastisk balanse i bilen. Vi hadde en målestokk den tiden, stoppe på Lierbommen og fullt opp Lierbakken, 2002 klarte 200 i 4 gir og det hadde vi når vi nådde tunnel åpningen. Den tiden var det mindre trafikk og mindre politi ute, tør ikke dette i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...