Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Daniel. skrev:

Gøy å selge bil må jeg si... 🙃 Har en bil ute til 85.000kr (noe som er lavere enn tilsvarende biler pga det er noe kosmetiske skader).

Fått noen interessante bud til nå.

Først en med 50.000kr, så en med 40.000kr og nå kom det en å bydde hele 22.000kr.

Hva er greia? 😂

Juster prisen opp, deretter la kjøper prute ned til 85.000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kjennern skrev:

Juster prisen opp, deretter la kjøper prute ned til 85.000 :)

Er normalt sett det jeg pleier å gjøre, men denne skulle liksom "fort vekk".

Men noe sier meg at jeg fortsatt ville fått bud fra tullinger som mener det er innafor å by under halvparten av prisen, eller enda verre, halvparten av det igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en E61 525iAT på meg. Pruta 15 000kr og henta den i nord. Det er kjøremaskin må jeg innrømme. 

Jeg har kjørt Ørland-Oslo med en høy snittfart før(godt over 100) med E39, men denne gangen var det mye lenger.

Turen begynte ca. 5mil nord for Mo i Rana, 9t og 45min senere er jeg hjemme syd for Oslo. Prøv å gjøre det med en EL-bil. Eller en Ford Mondeo for den saks skyld. Hadde med meg en kompis. Bilen hans ligger nå på Finn. Han skal ha BMW. 

Snittfart på rett over 100km/t over hundre mil er imponerende..

Etter å ha kjørt så langt i strekk var hodet tungt av søvnmangel, men kroppen ellers var klar for mer.. Sportsseter forøvrig.

Motoren passer bilen utmerket.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Det ble en E61 525iAT på meg. Pruta 15 000kr og henta den i nord. Det er kjøremaskin må jeg innrømme. 

Jeg har kjørt Ørland-Oslo med en høy snittfart før(godt over 100) med E39, men denne gangen var det mye lenger.

Turen begynte ca. 5mil nord for Mo i Rana, 9t og 45min senere er jeg hjemme syd for Oslo. Prøv å gjøre det med en EL-bil. Eller en Ford Mondeo for den saks skyld. Hadde med meg en kompis. Bilen hans ligger nå på Finn. Han skal ha BMW. 

Snittfart på rett over 100km/t over hundre mil er imponerende..

Etter å ha kjørt så langt i strekk var hodet tungt av søvnmangel, men kroppen ellers var klar for mer.. Sportsseter forøvrig.

Motoren passer bilen utmerket.

Bjørn Nyland gjør vel as we speak i en Audi e-tron gt. Tror han forventer resultat på under 10 timer. Kanskje ikke mulig med infrastruktur nord i Norge, men for de aller fleste funker el-bil også på lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 10 timer fra hvor til hvor? Skal godt gjøres uten å være i fare for å miste lappen. Med mindre man må lade kun en gang og det tok 5 minutter. Google Maps sier at turen jeg tok nå skal ta 15 timer med trafikken som er på strekningen akkurat nå. 
 

Tror helt ærlig man vil svi av mye guff på å prøve å holde snittfarten oppe. Jeg snitta på literen på mila selv.. Tror aldri jeg har snitta så høyt noen gang på langtur. 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er vel kjernen i mye av det som diskuteres her. Elbil eller fossil. Bil med sjel eller ikke sjel. Er M5 for stor og tung eller ikke? Herlig aktuelt av Chris Harris. 

Det er med en klump i magen jeg ser dette. Av disse to sier han vel at audien er det kliniske korrekte valget av disse, og den er rask og fornuftig. Men velg M5 mens du enda kan. Den siste M uten elhjelp. Og at de fledte aldri vil få råd til en M5 CS er jo litt dritt 😅 chris harris har nok råd og kommer nok til å sette en slikCS ved siden av E28 m5 han har. Den første og siste m5 på en måte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Evopower skrev:

 

Dette er vel kjernen i mye av det som diskuteres her. Elbil eller fossil. Bil med sjel eller ikke sjel. Er M5 for stor og tung eller ikke? Herlig aktuelt av Chris Harris. 

Det er med en klump i magen jeg ser dette. Av disse to sier han vel at audien er det kliniske korrekte valget av disse, og den er rask og fornuftig. Men velg M5 mens du enda kan. Den siste M uten elhjelp. Og at de fledte aldri vil få råd til en M5 CS er jo litt dritt 😅 chris harris har nok råd og kommer nok til å sette en slikCS ved siden av E28 m5 han har. Den første og siste m5 på en måte. 

 

Men her må jeg skyte inn noe, jeg er helt enig med deg det er ganske trist at vi en dag skal miste fossilt, rett og slett fordi jeg mener stort sett alt av følelser forsvinner ut vinduet når bilen verken girer eller lager noe form for lyd.
 

Og de som er aktiv her inne har jo sett at jeg ofte har postet og linket til EL nyheter som og handler om fossilt forbud osv. Men er det krise at vi går mot tider der det meste en dag skal vær EL fra fabrikk? For etter jeg kjøpte meg en eld gammel E46 fra 2005 uten utstyr sett opp imot dagens standard så har jeg aldri vært mer rolig angående slike nyheter som nå, faktisk så har jeg sluttet helt å lese/bry meg om slike nyheter.

For vi har et drøss av fantastiske biler av BMW og andre merker for øvrig og som vi kan kjøpe oss, BMW har en lang rekke med fantastiske ///M biler og Alpina like så. Tiden er heller inne for å kjøpe seg en drømme bil og behold den :) tenker det er håp for fossil entusiaster i lang tid. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FredrikE24 da har du holdt høy fart :) Vi bruker ganske nøyaktig 10 timer fra Mosjøen til Molde, og da holdes alle fartsgrenser og vi kjører E6 til Oppdal og så tar vi av inn mot Sunndalsøra->Molde. Medregnet matpause og tanking. Vi bruker ca. 18 timer Molde til Vesterålen(Myre og Melbu), også ved fartsgrensen, det er ca. 124 mil. Ser at Google Maps ikke er veldig uenig med mine erfaringer heller :) 
 

Men, gratulerer med kul bil :) Denne byr nok på mye kjøreglede!

75ACCA6D-025B-436B-8393-FB2043E90C68.thumb.jpeg.5aee6b55120ac43ca3cc64fb9d35a3cd.jpeg1ED9E508-3BBA-4201-9ABE-D0459D93B87C.thumb.jpeg.a89c65564b33733796d91e421efbd8cf.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

@FredrikE24 da har du holdt høy fart :)

Det er liksom det som imponerer meg med bilen. Kjøre non-stop Mo i Rana - Elverum fortest mulig. Fylle bensin i Elverum og cruise på motorvei resten. Bortsett fra litt gjesping på slutten så var det en fin tur. Jeg synes E39 var en god turbil. E60/61 virker å være bedre. Bilene blir stadig bedre forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her med Continental Premium Contact 6? Bra grep, men føler at du får stadig svak vibrasjon i bilen. Det er som om dekka kontinuerlig prøver å fortelle deg at "nå kjører du på litt grov asfalt". Kan hende jeg har placebo etter å ha byttet fra vinterdekk, men kanskje noen med samme opplevelse her? To av hjula har rundt 100gram i lodd (hver), det kjennes dog ikke ut som kast i hjul da det pleier å være mer vibrasjon ved visse hastigheter, mens dette er mer kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...