Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snagg30 skrev:

 

@Fredrik 90 Gjelder det og km.stand? Min bil er 15 år og har gått 75.000km eller går det kun på alderen?

Det er jo alder som avgjør tilstand på gummislanger, dette blir jo dårlig med årene og det er dessverre noe mange ignorerer. 

En M bil hadde jeg nok kjørt på 98 uansett, det er en ytelses motor som er satt opp for å yte på topp. Da har den godt av 98 bensin. Det koster mer å tanke, men en slik bil er jo i utgangspunktet en bil man ikke kjører 20 000 km i året med. Den ekstra kostnaden bør man ta seg råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså noe som fenger meg er disse som finner biler som egentlig skulle vært vrak ,men får de til og bruker de.

Jeg har jo gjort dette og er en lang reise ,men her hadde jeg gitt opp😅:

B126352F-4D0B-462E-A0CC-8A671C424D68.thumb.jpeg.5a1c7268edd3d8a90b185a3eb0d81892.jpeg

Når det begynner å gro trær og busker ,da bør man kjenne sin besøkstid.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Solberg93 skrev:

Sett folk på YouTube som har reddet verre tilfeller enn det 🙂

Trist å se en E34 slik 🥲

Å jada dette er ikke det verste nei 😊

Veldig trist og ,men jeg leste at når det gjelder denne så skal visst denne forsøkes på å reddes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Nei ,mener det var i Amerika Fredrik .

Ja jeg er ikke overrasket, da er det sikkert en flott motor og litt sjeldent utstyr også. De amerikanske E34ene hadde alltid mye utstyr, er først nå i ettertid Europa har kommer etter på utstyrsfronten. Var jo ikke uvanlig at E34 ble levert helt uten utstyr, har sett dem med stoff, sveivevinduer foran, tåkelys delete foran og faktisk uten spiller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker vi om dette? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zLO5z/fartsgrense-eksperiment-stortinget-tillater-120-km-t

Nå åpnes det for 120 sone på utvalgte motorveistrekker i Norge. Og to av de foreslåtte strekningene befinner seg i mitt "nabolag". Jeg tenker at dette er på høy tid, i 110 sonen kjører jeg i dag 130 km/t. Selv om grensen settes til 120 så tror jeg nok ikke at jeg kommer til å øke til noe mer enn 130 km/t. Så sånnsett er jeg mer innafor marginen. Jeg synes 130 er en passelig motorvei fart, dette er den anbefalte hastigheten på Autobahn og flere land i Europa har dette som fartsgrense på motorveiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg er ikke overrasket, da er det sikkert en flott motor og litt sjeldent utstyr også. De amerikanske E34ene hadde alltid mye utstyr, er først nå i ettertid Europa har kommer etter på utstyrsfronten. Var jo ikke uvanlig at E34 ble levert helt uten utstyr, har sett dem med stoff, sveivevinduer foran, tåkelys delete foran og faktisk uten spiller 😅

Hadde 3 onkler som alle hadde E34 på tiden da de var ganske nye. Alle kjøpt etter uendelig med tråling i motorbørsen og på tv2 tekst-tv såvidt jeg husker😅En hadde en 518, uten noe særlig utstyr (blant annet ikke El.vinduer som jo var en skikkelig status ting på 90-tallet i mine øyne), men jeg husker likevel at jeg syntes den bilen var helt utrolig. Tror eieren og var veldig fornøyd - utstyrsjaget var kanskje ikke like stort da. En ny 5er idag uten utstyr ville jo føltes litt trist ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laffe skrev:

Hadde 3 onkler som alle hadde E34 på tiden da de var ganske nye. Alle kjøpt etter uendelig med tråling i motorbørsen og på tv2 tekst-tv såvidt jeg husker😅En hadde en 518, uten noe særlig utstyr (blant annet ikke El.vinduer som jo var en skikkelig status ting på 90-tallet i mine øyne), men jeg husker likevel at jeg syntes den bilen var helt utrolig. Tror eieren og var veldig fornøyd - utstyrsjaget var kanskje ikke like stort da. En ny 5er idag uten utstyr ville jo føltes litt trist ut. 

Dette kjenner jeg godt igjen med tekst tv ,motorbørsen og Autobørsen.

Jeg var heldig som fikk oppleve denne tiden på 90 tallet da disse var nye .

Og Gud bedre for et utvalg det var å velge i 😊

Disse ble jo importert i bøtter og spann .

Og tyske biler var jo somregel bedre utstyrt .

Var vanskelig å velge ,fant man en på tekst tv ,fant man en enda bedre i Motorbørsen .

Min e34 fant jeg i Motorbørsen og det bladet har jeg enda .

En herlig tid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utrolig hvor lite informasjon det var i en annonse den gangen kontra nå, og også hvor mye informasjon man prøvde å få inn med minst mulig tegn. 

Prøvde Google etter noen eksempler på gamle tekst-tv annonser, men fant dessverre ikke noen treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett så må jeg si at Finn er mye bedre enn Blocket på info og bilder. Der virker det nesten som at folk betaler per bokstav og per piksel. Ett-to bilder, "skattad og besiktigad, bvsa, ringa - skicka inte mejl"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...