Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, laffe skrev:

Hehe - har sett den der et par ganger. Nå ser det ut som han har lagt til litt tekst faktisk, mener det var nesten helt blankt før.

Stemmer det, tror øverste linje var med fra starten men så la han til innbytte ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hva tenker vi om dette? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zLO5z/fartsgrense-eksperiment-stortinget-tillater-120-km-t

Nå åpnes det for 120 sone på utvalgte motorveistrekker i Norge. Og to av de foreslåtte strekningene befinner seg i mitt "nabolag". Jeg tenker at dette er på høy tid, i 110 sonen kjører jeg i dag 130 km/t. Selv om grensen settes til 120 så tror jeg nok ikke at jeg kommer til å øke til noe mer enn 130 km/t. Så sånnsett er jeg mer innafor marginen. Jeg synes 130 er en passelig motorvei fart, dette er den anbefalte hastigheten på Autobahn og flere land i Europa har dette som fartsgrense på motorveiene. 

Dette er en slik sak som er utrolig viktig for en Frp velger og resten av befolkningen bryr seg nesten ikke. Samtidig så er det et forslag som resten av partiene ikke har noen sterk formening om og derfor skjønner de ikke hvorfor slik symbolpolitikk er veldig viktig for enkelte.

Personlig så synes jeg det hadde vært viktigere å rydde opp i alle de 70 sonene som det blir bare flere av. Om man kjører i 110 eller 120 på motorveien spiller ikke veldig stor rolle i det praktiske liv.

Men denne saken her https://dinside.dagbladet.no/motor/na-far-alle-nye-biler-fartssperre/73853394 Det er en katastrofe på linje med selvkjørende biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hva tenker vi om dette? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zLO5z/fartsgrense-eksperiment-stortinget-tillater-120-km-t

Nå åpnes det for 120 sone på utvalgte motorveistrekker i Norge. Og to av de foreslåtte strekningene befinner seg i mitt "nabolag". Jeg tenker at dette er på høy tid, i 110 sonen kjører jeg i dag 130 km/t. Selv om grensen settes til 120 så tror jeg nok ikke at jeg kommer til å øke til noe mer enn 130 km/t. Så sånnsett er jeg mer innafor marginen. Jeg synes 130 er en passelig motorvei fart, dette er den anbefalte hastigheten på Autobahn og flere land i Europa har dette som fartsgrense på motorveiene. 

Helt enig. Den siste strekningen er i midt nabolag. Alle ligger i 120-130 der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune-K skrev:

Dette er en slik sak som er utrolig viktig for en Frp velger og resten av befolkningen bryr seg nesten ikke. Samtidig så er det et forslag som resten av partiene ikke har noen sterk formening om og derfor skjønner de ikke hvorfor slik symbolpolitikk er veldig viktig for enkelte.

Personlig så synes jeg det hadde vært viktigere å rydde opp i alle de 70 sonene som det blir bare flere av. Om man kjører i 110 eller 120 på motorveien spiller ikke veldig stor rolle i det praktiske liv.

Men denne saken her https://dinside.dagbladet.no/motor/na-far-alle-nye-biler-fartssperre/73853394 Det er en katastrofe på linje med selvkjørende biler.

Spar meg for sånt FrP vas da, vær glad vi i det minste har ett politisk parti som står på bilentusiastenes side. Hvis vi skal fortsette å ha bil som hobby så er vi helt avhengige av FrP, NAF og Amcar.

Her lokalt er iallfall folk veldig glade for at vi får mer riktig fartsgrense på den nye motorveien. Så jeg tror flere liker dette enn man skulle tro, selv om folk flest ikke flagger høyt om det.

34 minutter siden, ahj skrev:

Helt enig. Den siste strekningen er i midt nabolag. Alle ligger i 120-130 der. 

Ja E6 nord for Oslo mot Mjøsa skal vel også få 120 sone. Vi skal kjøre til Lillehammer i morgen så dette blir første gang jeg får teste den nye motorveien som går helt forbi Hamar. Første gang jeg opplever å kunne kjøre en hel langtur i Norge på nesten utelukkende firefelts motorvei. Det har man kun opplevd i utlandet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Spar meg for sånt FrP vas da, vær glad vi i det minste har ett politisk parti som står på bilentusiastenes side. Hvis vi skal fortsette å ha bil som hobby så er vi helt avhengige av FrP, NAF og Amcar.

Her lokalt er iallfall folk veldig glade for at vi får mer riktig fartsgrense på den nye motorveien. Så jeg tror flere liker dette enn man skulle tro, selv om folk flest ikke flagger høyt om det.

Det er da ikke noe vas dette. Det bare viser hvordan politikken fungerer og at Frp er veldig flinke til og finne slike symbolsaker som er viktige for en del i Norge men som de andre partiene ikke skjønner hvorfor man skal bruke tid på. Det er jo ikke en kontroversiell sak og øke fartsgrensen til 120 bortsett fra hvis du spør Trygg trafikk og Mdg. For de andre partiene så spillet det ikke noen rolle og flesteparten av de kunne nok lagt fram noe av det samme selv men de har ikke tenkt på det eller så har de andre ting som de synes er viktigere og bruke tiden på. 

Jeg synes det er fascinerende hvordan Frp stadig finner slike saker som egentlig er små fillesaker i det store bildet men som åpenbart er viktig for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja E6 nord for Oslo mot Mjøsa skal vel også få 120 sone. Vi skal kjøre til Lillehammer i morgen så dette blir første gang jeg får teste den nye motorveien som går helt forbi Hamar. Første gang jeg opplever å kunne kjøre en hel langtur i Norge på nesten utelukkende firefelts motorvei. Det har man kun opplevd i utlandet tidligere.

Bare å glede seg. Den veien har blitt helt nydelig. Når den blir ferdig til Lillehammer i 2023(tror den skal være ferdig i 2023). Vil hytte trafikken gå mye fortere og med en del mindre kø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg varm om hjertet. Var ute å kjørte blåbæret, vår Estoril Blau F20...223EA152-7E04-4EA0-9DC1-3CE408545548.thumb.jpeg.a8803ee99a4b426c2921c9bbc61d5d04.jpeg

...da jeg møtte på en Viper Green Scirocco...

image.jpeg.db6f3a2847007abf3a63b895f6a8d2f5.jpeg

...direkte etterfulgt av en Volcano Orange F56 Cooper rett i hælene:

image.thumb.jpeg.2816b22521a3abde0c58ce7fe2323402.jpeg

Hadde likt å sett dette møtet fra fugleperspektiv 😍

Det er altså håp!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Sånn rent hypotetisk ,hvor forbannet kan en kvinne bli om jeg nå startet bil når hvitt sengetøy henger til tørk ?😎

Det er jo ikke noe dieselbil det der så hadde ikke bekymret meg stort🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Sånn rent hypotetisk ,hvor forbannet kan en kvinne bli om jeg nå startet bil når hvitt sengetøy henger til tørk ?😎

31533441-53AB-46ED-9697-A38397AD4623.thumb.jpeg.e9f294a2c1487beb36f44c7c1f53adb4.jpeg

5EA8F173-3075-40BE-A327-48B95073B7C1.thumb.jpeg.f26a22c0711c2aca4bb3e3240d336d4b.jpeg

Det vet du ikke før prøve du starter bilen. Det er vel siste gangen hun henger ut sengetøy, når du har parkert bilen slik.😃

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kvasi skrev:

Når bidro NAF sist til noe som kommer bilinterresserte til gode?  Kan ikke huske å ha hørt at det noengang har skjedd.

Nei det er ikke mye NAF gjør, annet enn å være for bruk av bil. De som drar lasset for at det skal være kult å ha bilhobby i Norge er Amcar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nei det er ikke mye NAF gjør, annet enn å være for bruk av bil. De som drar lasset for at det skal være kult å ha bilhobby i Norge er Amcar.

De var nok for bilister og bruk av bil, men mitt inntrykk er at det sporet har de penset bort fra for en god stund siden. Ikke det at jeg overvåker NAF på noen måte men når jeg leser eller hører noe fra/om de i media er det nesten som å lese noe fra programmet til MDG. For å sette det på spissen..
Amcar gjør uten tvil mye bra, og det gjelder også både NAF og KNA men der ser jeg tydelige lokale forskjeller på hva de bidrar med og det er ikke bare litt dumt siden begge organisasjonene har påvirkningskraft på kommunalt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Det er jo ikke noe dieselbil det der så hadde ikke bekymret meg stort🤪

Nei vel , det gjør jeg .

Tror ikke hun er fan av å legge seg i sengetøy med eksos og bensinlukt😀

Jeg hadde lett levd med det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...