Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Fredrik 90 said:

Men det må jeg si, bank i bordet men så langt så har E60 545i vært en av de bedre bilene jeg har eid faktisk. Alt virker som det skal, bruker ikke olje ut over det som er normalt for en V8. Har vel toppa opp litt ett par ganger på 12 000 km. 

 

Jeg har kjørt over 100 000 km med en godt brukt Chevrolet 5.0i bensin, og har etterfylt ca 0,5l olje mellom skift, mao ca 3 liter olje totalt. Så det å toppe et par ganger i løpet av 12 000km er egentlig ikke innafor.  Du må gjerne leve på en livsløgn, men det blir ikke mer korrekt uansett hvor mange ganger du gjentar det. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Hvorfor gidder du? :)

Kjøp en Apple TV og stream TV heller, mye enklere og man slipper å slåss for å få signaler på rare steder.

Har kastet vekk penger på antenne, har gratis RiksTV og på ingen måte gratis mobildata.. Så når man først er komt så langt, hvorfor gji seg🙈?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FredrikE24 skrev:

Ja, er en lysdiode i den. Jeg sitter på Mobilen og skulle nok gjort litt mer research, men du har nok rett. Virker ikke som boksen som er avbildet er rett type og gir ikke spenning til ekstern forsterker men ér en forsterker. Da funker det ikke.

Var det jeg fryktet, at forsterker ikke gir strøm til antenne.. det med terminering forsto jeg ingenting av🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Werther skrev:

 

Jeg har kjørt over 100 000 km med en godt brukt Chevrolet 5.0i bensin, og har etterfylt ca 0,5l olje mellom skift, mao ca 3 liter olje totalt. Så det å toppe et par ganger i løpet av 12 000km er egentlig ikke innafor.  Du må gjerne leve på en livsløgn, men det blir ikke mer korrekt uansett hvor mange ganger du gjentar det. 

Nå er det litt forskjell på den antikvariske V8ern du har og N62 som jeg har. Din motor er svært enkel, lite som kan gå galt på disse og de tåler både mishandling og mye kilometer. N62 er ikke en spesielt bra motor, ingen BMW V8ere fra denne perioden er det. Blant annet så liker ventiltettningene å bli dårlige, slik at bilen ryker og bruker olje. Det er helt vanlig at skjer dessverre, slitte spempelringer er noe annet som skjer og sørger for oljeforbruk. Så jeg er svært fornøyd med at motoren ikke bruker mer olje. Hvis dette er å leve på en livsløgn så må du nok lese deg opp litt mer på disse motorene.

Men jeg kan ta en annen motor jeg har i bilparken. M50B20, en overarbeidet liten motor som jeg nå ha kjørt 75 000 km med. Den har jeg toppa opp en (!) gang på disse kilometerene. Da fikk den 0,5 l etter å ha kjørt den ganske hardt på Autobahn. Den motoren bruker bare ikke olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fredrik 90 said:

Når den stiplede linja er slutt har de på veien vikeplikt og må slippe meg inn i dems kjørebane. Så kommer det en Volvo T8 (de er notoriske) legger seg på gassen, jeg kommer opp på siden for full damp, kommer i tet og blinker ut når den stiplede linja er slutt.

Jeg vet ikke om du forklarer deg dårlig, eller om du tar feil. Men når den striplete linja er slutt er det GJENSIDIG vikeplikt - altså går det begge veier. Og den som "er i tet" er den som ikke får skylda om det blir en skadesak. Er du bak den andre bilen i noen grad, så er det du som sitter med regninga om det blir kontakt.
Men det er viktig som du sier, at etter den stiplete linjen begynner vikeplikts-sonen. For mange tror at den er der hele tiden, men så lenge den stiplete linjen er der så har du alene vikeplikt om du skal bytte fil.

Dette er en typisk misforståelse, i likhet med at folk tror det er fletting når kollektivfeltet slutter. Hvis noen var i tvil, så har de som kommer inn fra kollektivfeltet (uansett om det er en Tesla, en Leaf, en Taxi eller en buss) VIKEPLIKT når feltet slutter. Og det er det mange som har lært seg "the hard way" på Østlandet etter at de fikk seg elbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LoKi

Du har helt rett, det er selvfølgelig fletting som gjelder når den stiplede linjen er slutt. De tilfellene jeg snakker om over her så er jeg alltid "i tet" før jeg legger meg ut, hvis ikke så går jeg på bremsen og legger meg inn bak vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

@LoKi

Du har helt rett, det er selvfølgelig fletting som gjelder når den stiplede linjen er slutt. De tilfellene jeg snakker om over her så er jeg alltid "i tet" før jeg legger meg ut, hvis ikke så går jeg på bremsen og legger meg inn bak vedkommende. 

Det er bra. Jeg planlegger sånn at jeg ikke trenger å bremse, men hver til sin lyst ;)
Det viktige er å ikke være passiv, fordi det ødelegger trafikkflyten. Nordmenn bare evner ikke å forstå hvordan motorveier fungerer, og det er utrolig frustrerende - spesielt når man kjører lastebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten klage post, jeg liker godt det AC Schnitzer leverer til BMW. Men det jeg liker mindre er kunde servicen til de i Norge, jeg har sendt utallige mailer atter en gang og fått svar på en mail hvor han spurte om jeg ville de skulle lage til tilbud på tuning noe jeg takket ja til. Det har vell gått 2 uker snart og flere purringer uten hell, prøvde og ringe på nr som står i mailen idag. Jeg fikk svar og spurte da om jeg hadde nådd AC Schnitzer Norge men da la han bare på :) mildt sagt jævlig irriterende at det skal vær så vanskelig å få kjøpe et produkt. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var varmt tidligere i kveld, midt på dagen i dag hadde vi over 35 grader. Sånne temperaturer i syden går an, men her i Norge er det alt for varmt med den høye luftfuktigheten vi har.

EC5E8083-5ECE-477D-B077-676A8E16C309.thumb.jpeg.cf26144a77db4860af7fc1f252c49c18.jpeg

Ellers så kjører jeg stadig Mustang Mach-e, funker helt topp. Men det var godt med en tur i E34en etterpå, kjøre noe som ikke føles som ett romskip 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marius2002 skrev:

Traff på en småstilig E65 facelift igår. Frisk pust blant alle E60 :) Ikke hver dag jeg treffer på disse lengre. 

Jeg er en av de få som liker E65, men en riktig oppsatt E65 er virkelig en flott bil. Ellers er vel dette en pre-LCI ref. fasongen på frontlyktene og orange blinklys (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er en av de få som liker E65, men en riktig oppsatt E65 er virkelig en flott bil. Ellers er vel dette en pre-LCI ref. fasongen på frontlyktene og orange blinklys (?).

Mulig du har rett, jeg synes bare virkelig å huske frontlyktene var lci-utformet da jeg gikk foran :) Jeg har husket feil før. Her er bilde to.  Du har nok rett og jeg husker feil.

83FE5AE6-BB82-42CF-8699-511E4DC68241.thumb.jpeg.ad71261607c663d1fb9c1d1813eaa23f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...