Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Synes også det er imponerende, men som @Lars89 skriver kunne man nok kjøpt en bil for samme sum.

Bilen er etter mitt syn "verdiløs" ettersom den alltid vil være en kopi. Hadde han lagt innsatsen i noe mer sjeldent/spesielt tror jeg han hadde hatt mer igjen for alt arbeidet.

Når det er sagt er det nok ikke penger som har vært motivet her, men replica-biler har liksom aldri vært så populært her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2021 den 19.02, Marius2002 skrev:

Man kan si mye om syklister og syklister kan mene mye om elsykler. Men, til sitt bruk er elsykler genial. Baki marka er det som å ta skitrekket opp og ha det ekstra gøy ned :D 

8B439640-B926-4726-901C-7B15463E4BF7.thumb.jpeg.d458e72e72d31b41a7f5cfd618826497.jpeg
 

Samtidig har kanskje elsykkel den lille ekstra morofaktoren som skal til for de som sliter med å komme seg ut! 

Helt enig 👍

IMG_20210806_193237.thumb.jpg.df55e388c12aa5957d343b41ecab5cfb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres jo om el biler her som alle andre plasser .

Noen forguder de ,andre har liksom et voldsomt hat mot de.

En ting er helt sikkert ,de er kommet for å bli og jeg må si at jeg lar meg imponere av enkelte modeller .

Ta denne :

C2418EA0-55BE-4754-BE9C-F16F82D652B8.jpeg.ac115f106f41aa78bb0869d3ccc8f3f8.jpeg

Der lå en sånn bak meg på to felten og den fronten var jaggu maskulin når du så på den ,plutselig var den borte og det gikk vannvittig fort og 😅😅

Synes de er flotte og nå er jeg ikke ute etter å diskutere kvalitet eller noe som helst ,men bare likte denne liksom .

Litt bedrøvelig at der er lite lyd igjen …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sveigis skrev:

Haha😅

Den er jo fin som fy jo kontra mye annet .😊

Igjen smaken er forskjellig ,for meg er denne riktig av drill biler .

Darth Vader eller ei, denne er griselekker :) Idag er det vel lyd på elbiler. Jeg vil ha helt stille, men siden det ikke går så vil jeg ha Tie-Fighter-lyd så da passer Star Wars-referansen Darth Vader uansett 🤷🏼‍♂️ Råkul bil som virkelig har sin plass på veien :D 

En annen ting, går det an å bytte lyd på elbil? 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

En annen ting, går det an å bytte lyd på elbil? 

Ja faktisk ,man kan velge mellom mokkamaster eller den mer brutale foodprosessoren fra Borsch😅,dog litt brutal men ..

Neida dette har jeg null peiling på men går sikkert an å bytte lyd på disse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sveigis skrev:

Ja faktisk ,man kan velge mellom mokkamaster eller den mer brutale foodprosessoren fra Borsch😅,dog litt brutal men ..

Neida dette har jeg null peiling på men går sikkert an å bytte lyd på disse .

Haha :lol: Lyd er på i lave hastigheter og det hadde vært en kul gimmick å kunne endre denne. Det burde absolutt være mulig med dagens teknologi. Det kan hende dette er teit, eller det er jo det, men likevel. Jeg hadde satt pris på å kunne endre. Men det hadde sikkert endt med 30 forskjellige støy-lyder (for det er jo støy for alle andre) i sentrum.  
Anyway, Taycan er skikkelig kul, men etter E-Tron GT kom så liker jeg den bedre! Taycan Cross Turismo er grisekul og håper Audi kommer med en tilsvarende, som også andre håper på og har tatt seg bryet å photoshoppe:

977D09D3-C69E-464E-A7C4-1ECC195A24F1.thumb.jpeg.ba46cbd98415aba6cebbc87a5ebb05fe.jpeg

40A8DCEA-B978-4E5A-92F5-26228F152FC6.jpeg.dfef48d03573580e86965271dc082681.jpegF6E81469-ADB4-478E-A681-5B3BCE606F03.thumb.jpeg.c81717849a579a4726c9721770eee6b0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg vet hvilken av de to jeg ville valgt, Turismo eller ei: eTron GT. Har kjørt den flere ganger, appellerer mye mer til meg design- og interiørmessig.

Jeg er helt enig. Taycan er lekker, men jeg liker faktisk eTron GT bedre. Audi har virkelig fått til designet på denne bilen, men det er etter min mening viktig at man velger en fargekombinasjon som skaper en kontrast slik at bl.a designet på grillen kommer tydelig frem.

Jeg synes etterhvert heller ikke at det gjør noe at elektriske biler ikke har en tradisjonell motorlyd. Hvorfor skal biler egentlig ha en motorlyd? Egentlig handler en stempelmotor om en ganske gammeldags og bråkete luftpumpe så hvorfor ikke erstatte den med en mer effektiv elektrisk motor som er nesten lydløs.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg synes etterhvert heller ikke at det gjør noe at elektriske biler ikke har en tradisjonell motorlyd. Hvorfor skal biler egentlig ha en motorlyd? Egentlig handler en stempelmotor om en ganske gammeldags og bråkete luftpumpe så hvorfor ikke erstatte den med en mer effektiv elektrisk motor som er nesten lydløs.  

De tradisjonelle og utdaterte bilene har absolutt sin sjarm som de nye og moderne el bilene aldri kan matche. 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

De tradisjonelle og utdaterte bilene har absolutt sin sjarm som aldri kommer til å bli like vakkert med de nye stille gående bilene.

 

 

Dette er jo mest et spørsmål om hva du forbinder flammer ut av eksosrøret med. Det ser utvilsomt kult ut, men er i virkeligheten en lite effektiv forbrenning av drivstoffet som driver den bråkete luftpumpen. Elektriske motorer har ikke denne utfordringen, men har enkelte andre utfordringer istedenfor. Dette kommer helt sikkert til å bli løst og da står vi igjen med noe som er mye, mye bedre.

@HenrikSolberg OK, men hva er det du ikke liker med designet på eTron GT?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik skrev:

Dette er jo mest et spørsmål om hva du forbinder flammer ut av eksosrøret med. Det ser utvilsomt kult ut, men er i virkeligheten en lite effektiv forbrenning av drivstoffet som driver den bråkete luftpumpen. Elektriske motorer har ikke denne utfordringen, men har enkelte andre utfordringer istedenfor. Dette kommer helt sikkert til å bli løst og da står vi igjen med noe som er mye, mye bedre.

@HenrikSolberg OK, men hva er det du ikke liker med designet på eTron GT?

Fossil bil med lyd og gir vil alltid vær mye bedre i mine øyne, teknisk sett helt sikkert ikke men en bil er så mye mer en et objekt som frakter meg fra a-b. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snagg30 skrev:

Fossil bil med lyd og gir vil alltid vær mye bedre i mine øyne, teknisk sett helt sikkert ikke men en bil er så mye mer en et objekt som frakter meg fra a-b. 

Der er du helt klart inne på noe veldig viktig. Den emosjonelle faktoren er noe vi bør diskutere, men først bør vi drøfte hva som ligger i dette og heller ikke alle synes at dette er like viktig (les: følelser er subjektive). Jeg tenker at bilene allerede har endret seg veldig mye siden jeg begynte å skrive i dette forumet for snart 20 år siden. I dag har 9 ut av 10 nye biler med stempelmotor f.eks automatgear. For meg er en god manuell gearkasse en viktig del av kjøreopplevelsen der jeg bl.a føler at jeg har kontroll og kommuniserer direkte med bilen. Tilsvarende også med den høye vekten på mange av dagens biler og ikke minst mange av assistentsystemene. Summen av alt dette gjør at overgangen til elektriske motorer faktisk ikke er så stor som man skulle tro. Tilbake står egentlig bare motor/eksoslyden, men for noen er selvfølgelig dette en veldig viktig del av kjøreopplevelsen.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...