Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Nå er det slik at idag så får man ikke hengerfeste på hverken ID.4, Enyaq eller Q4. Kun forberedelse. Selve kula er klar for ettermontering laaaangt ut i 2022

Såpass. Det var jeg faktisk ikke klar over. Uansett så får man ikke forberedelse heller på basismodellene, så det hjelper lite. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, awt skrev:

Såpass. Det var jeg faktisk ikke klar over. Uansett så får man ikke forberedelse heller på basismodellene, så det hjelper lite. 😛

Får med seg alt av problemer i bilverden når man jobber med det hver dag🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Såpass. Det var jeg faktisk ikke klar over. Uansett så får man ikke forberedelse heller på basismodellene, så det hjelper lite. 😛

Hva med bare en brukt e-Golf? Ligger jo noen ganske fine 2019 modeller med godt utstyr til gunstig pris. Nybilgaranti og hele pakka 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

TM3 SR+ har jo en pris og ytelse (rekkevidde, ladekapasitet og hastighet) ratio som slår det meste. Såvidt jeg forstår mener Bjørn Nyland at dette er det beste kjøpet nå hvis man kan leve med at den kun har bakhjulstrekk.

Vet ikke jeg. Kriteriene som Nyland legger til her er rekkevidde og ladenettverk og nesten kun det.

komfort, opplevd kvalitet er langt unna pari hvis man sammenlikner med 3-serie f.eks.

Er elbil fortsatt så umodent at det kun er rekkevidde og ladenettverk som skal telle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hva med bare en brukt e-Golf? Ligger jo noen ganske fine 2019 modeller med godt utstyr til gunstig pris. Nybilgaranti og hele pakka 👍

Vet ikke helt, de frister liksom ikke. Er ikke noe VAG-fan (selv om jeg riktignok fint kunne hatt en e-tron).

14 minutter siden, flobben skrev:

Vet ikke jeg. Kriteriene som Nyland legger til her er rekkevidde og ladenettverk og nesten kun det.

komfort, opplevd kvalitet er langt unna pari hvis man sammenlikner med 3-serie f.eks.

Er elbil fortsatt så umodent at det kun er rekkevidde og ladenettverk som skal telle?

For min del er det mer det at man får en bil som er hakket større enn nevnte biler til en forholdsvis god pris. Er absolutt ikke noen Tesla-tilhenger, men det er vanskelig å overse TM3. En Kia Niro koster faktisk mer, og de frister absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kjøpt meg en 1-serie igjen, F20 med litt kvikk motor...også venta med elbil litt til. Den Teslaen må gjerne koste 200 000,-...det hjelper ikke når kundebehandlingen er som den er, kvaliteten på bilene, designet og den forferdelige skjermen. Tør ikke tenke på andrehåndsverdi på sånt noe 😅 

Det finnes så mange andre elbiler der ute som er mye bedre enn den Teslaen. Det er jo nettopp derfor de har saga ned prisene, hvis ikke vil ikke folk kjøpe dem lenger. Model S og Model X selger jo ikke noe særlig så noe må de jo ha å selge på. Ser du var inne på de nye el Opelene, sikkert ikke dumme. Mustang Mach-e med Standard Range går 450 km og har krok, blir kanskje litt dyr? Nei gjør som jeg ville gjort...finn en 2013 M135i...koster omtrent litt mindre enn alle de elbilene som vurderes her. Også er du garantert ett smil på hver eneste kjøretur 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bil til bare meg hadde ikke elbil vært på bordet engang, men det er det dessverre ikke.

Hun vil ha en liten og nett bil for jobb- og barnehagekjøring, mens jeg tenker at det ikke hadde vært så dumt med en bittelitt større bil om vi først skal gå det steget, slik at den kan brukes til å f.eks. kjøre til hytten.

Samtidig er det ikke vits med en bil som blir i samme klasse som X4-en.

…som sagt, håper Opelen blir frisk(ere), slik at dette ikke blir et tema, og jeg kan kjøpe en bil jeg vil ha. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da ville jeg kjøpt meg en 1-serie igjen, F20 med litt kvikk motor...også venta med elbil litt til. Den Teslaen må gjerne koste 200 000,-...det hjelper ikke når kundebehandlingen er som den er, kvaliteten på bilene, designet og den forferdelige skjermen. Tør ikke tenke på andrehåndsverdi på sånt noe 😅 

Det finnes så mange andre elbiler der ute som er mye bedre enn den Teslaen. Det er jo nettopp derfor de har saga ned prisene, hvis ikke vil ikke folk kjøpe dem lenger. Model S og Model X selger jo ikke noe særlig så noe må de jo ha å selge på. Ser du var inne på de nye el Opelene, sikkert ikke dumme. Mustang Mach-e med Standard Range går 450 km og har krok, blir kanskje litt dyr? Nei gjør som jeg ville gjort...finn en 2013 M135i...koster omtrent litt mindre enn alle de elbilene som vurderes her. Også er du garantert ett smil på hver eneste kjøretur 😎

Vi tjener mellom 50k og 150k på enkelte Teslaer på jobben🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt


Aha, ja da forstår jeg 😀 Jeg er bare vant til at ting er som hos oss, hvor jeg styrer bilparken med jernhånd. Kona får enten kjøre det jeg har eller ta bussen, hadde hun skulle fått bestemme noe så hadde det vært samme greia her. Da hadde vi hatt en liten elbil for lengst 😂 Heldigvis møter ikke mine bilprioriteringer så mye motstand i heimen, ho laga kun bråk den gangen jeg solgte e-UPen og kjøpte en Ford Excursion...forstå det den som kan 😅

@Slavearbeider'n

Men vil det holde seg i fremtiden? Med så mye nytt av elbiler på markedet fra alle kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@awt


Aha, ja da forstår jeg 😀 Jeg er bare vant til at ting er som hos oss, hvor jeg styrer bilparken med jernhånd. Kona får enten kjøre det jeg har eller ta bussen, hadde hun skulle fått bestemme noe så hadde det vært samme greia her. Da hadde vi hatt en liten elbil for lengst 😂 Heldigvis møter ikke mine bilprioriteringer så mye motstand i heimen, ho laga kun bråk den gangen jeg solgte e-UPen og kjøpte en Ford Excursion...forstå det den som kan 😅

@Slavearbeider'n

 


Høres ikke akkurat ut som en trivelig fyr med dametekke, tror du at du er førstevalget hennes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kvasi skrev:


Høres ikke akkurat ut som en trivelig fyr med dametekke, tror du at du er førstevalget hennes? 

Jeg styrer bilparken til meg og min samboer med jernhånd. 

"Vi" har p.d.d 

E34 m5, e24 635csi, 991 GT3, Audi A8, Vw Transporter + en i4m50 i bestilling.. ( tro det eller ei men var jeg som ville ha i4😅 )

Jeg har valgt alle bilene, hun fikk dog uttale seg om utvendig farge på i4en😬. Hun har særs lite bilinteresse, er kun opptatt av at det funker, og at hun slipper jobbe seg halvt ihjel for og drifte bilparken..  Krever kun at i4 og A8 ikke blir senket. Det kravet kan/kunne jeg dessverre ikke imøtekomme😂 

 

Og ja, hu er pen nok til at hun hadde valgt noen andre enn meg om jeg ikke skulle vere førstevalget 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jeg styrer bilparken til meg og min samboer med jernhånd. 

"Vi" har p.d.d 

E34 m5, e24 635csi, 991 GT3, Audi A8, Vw Transporter + en i4m50 i bestilling.. ( tro det eller ei men var jeg som ville ha i4😅 )

Jeg har valgt alle bilene, hun fikk dog uttale seg om utvendig farge på i4en😬. Hun har særs lite bilinteresse, er kun opptatt av at det funker, og at hun slipper jobbe seg halvt ihjel for og drifte bilparken..  Krever kun at i4 og A8 ikke blir senket. Det kravet kan/kunne jeg dessverre ikke imøtekomme😂 

 

Og ja, hu er pen nok til at hun hadde valgt noen andre enn meg om jeg ikke skulle vere førstevalget 😉

Var ikke ment til deg men Fredrik,  Meeen, bilde..   :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slavearbeider'n: jobber du hos forhandler? Tenker å selge Teslaen snart. Hadde vært interessant å høre hva de går for om dagen.

Når det gjelder verditap så er biler med mest utstyr og motor verst. Bare se på 7-serier. Det er ofte prisen for driften av en slik bil som fører til lavere salgspris på bruktmarkedet. Tesla har kommet et stykke på batteri og drivverk, så verditapet for Model 3 med spiralfjærer og stålplater, ergo simple konstruksjoner hadde ikke jeg vært så bekymret for. Statistikken har heller ikke indikert at disse bilene er verre enn andre. Garanti på drivverk er 8 år, nesten 200k km, samt at ekstra garanti utover 5 år/100k km kan nå kjøpes separat. Med den mengden penger folk sparer i drivstoff og en lånerente på nivå med inflasjonen så skal det holde hardt å ruinere seg på en slik bil, særlig om man bor i bompengebeltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:


Høres ikke akkurat ut som en trivelig fyr med dametekke, tror du at du er førstevalget hennes? 

Tja, regner nesten med at jeg er det men sikker kan man jo aldri være 😂

Men jeg må si dette tok en rar vending, fra Astraen til awt og til om man er førstevalget 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...