Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Nå er det slik at idag så får man ikke hengerfeste på hverken ID.4, Enyaq eller Q4. Kun forberedelse. Selve kula er klar for ettermontering laaaangt ut i 2022

Dette stemmer ikke. Når jeg prøvde ID.4 var det krok på den, og ser flere som har fått Enyaq i sommer som har brukt den på ferie med f.eks campingvogn. Demobilen av Enyaq vi så på ved bestilling hadde kroken ferdig montert. Møtte en Enyaq her i byen med henger bak senest her om dagen :)

Venter på Enyaq som firmabil, så har fulgt nøye med. Og bilen vi får er med ferdig montert krok.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

@Slavearbeider'n: jobber du hos forhandler? Tenker å selge Teslaen snart. Hadde vært interessant å høre hva de går for om dagen.

Når det gjelder verditap så er biler med mest utstyr og motor verst. Bare se på 7-serier. Det er ofte prisen for driften av en slik bil som fører til lavere salgspris på bruktmarkedet. Tesla har kommet et stykke på batteri og drivverk, så verditapet for Model 3 med spiralfjærer og stålplater, ergo simple konstruksjoner hadde ikke jeg vært så bekymret for. Statistikken har heller ikke indikert at disse bilene er verre enn andre. Garanti på drivverk er 8 år, nesten 200k km, samt at ekstra garanti utover 5 år/100k km kan nå kjøpes separat. Med den mengden penger folk sparer i drivstoff og en lånerente på nivå med inflasjonen så skal det holde hardt å ruinere seg på en slik bil, særlig om man bor i bompengebeltet. 

Nja, jobber med nysalg i leasingselskap. Men jeg har tilgang til å sjekke hva alle biler selges for på brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Lagt meg merke til at folk tar seg fort nær av det du skriver og tolker det meste verst mulig 😐  

Ja dessverre så har det blitt sånn. Når man er fritt talende og sier ting rett fra levra så blir det litt sånn, særlig når man gjør det på nett eller i media. Er jo bare å se på hvor mye pes fritt talende offentlige personer får, som f eks Jeremy Clakson eller Sylvi Listhaug...uten sammenlikning forøvrig. 

De aller fleste mennesker har en egenskap som gjør at de "sorterer" ut informajson de ikke trenger eller bryr seg om, men dette gjelder ikke for alle og man ser jo at det er dem samme personene eller "The usual suspect" som jeg kaller dem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daniel. skrev:

På vei hjem fra Molde i går kveld/natt så tror jeg at jeg for første gang i mitt liv havnet bak en Toyota sjåfør som IKKE lå 10 km/t under fartsgrensen 🤯

Ble nesten litt imponert! Hadde godt driv og kutta svingene der det gikk 😂

Lag tråd og sleng ut litt bilder nå da! :D Og gratulerer med ny bil, kjekt og se det ikke var en bom tur og bilen ble med hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

På vei hjem fra Molde i går kveld/natt så tror jeg at jeg for første gang i mitt liv havnet bak en Toyota sjåfør som IKKE lå 10 km/t under fartsgrensen 🤯

Ble nesten litt imponert! Hadde godt driv og kutta svingene der det gikk 😂

Oioioi! Hvilken bil hentet du herfra ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

På vei hjem fra Molde i går kveld/natt så tror jeg at jeg for første gang i mitt liv havnet bak en Toyota sjåfør som IKKE lå 10 km/t under fartsgrensen 🤯

Ble nesten litt imponert! Hadde godt driv og kutta svingene der det gikk 😂

Kjørte Hiace han vet du😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Daniel. said:

På vei hjem fra Molde i går kveld/natt så tror jeg at jeg for første gang i mitt liv havnet bak en Toyota sjåfør som IKKE lå 10 km/t under fartsgrensen 🤯

Ble nesten litt imponert! Hadde godt driv og kutta svingene der det gikk 😂

Der var du heldig, kjørte bak en RAV-4 som på kort tid samlet opp 10 biler bak seg. Piano-finishen på bakfangeren var fin den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daniel. skrev:

På vei hjem fra Molde i går kveld/natt så tror jeg at jeg for første gang i mitt liv havnet bak en Toyota sjåfør som IKKE lå 10 km/t under fartsgrensen 🤯

Ble nesten litt imponert! Hadde godt driv og kutta svingene der det gikk 😂

Såpass, det er sjeldent. Kan ikke ha vært en Auris eller RAV4 iallfall, de er notoriske. Kanskje den var stjælt, eller kanskje ett barnebarn har fått låne bilen til bestefaren 😅

Jeg husker en kamerat fra da vi var 18 år ofte låne bilen til bestefaren. Alle oss hadde jo biler med bakhjulstrekk, bortsett fra en som hadde Audi uten Quattro. Men det var ikke noe problem, for bestefaren hadde en W210 E280....sølvgrå Elegance med 16" hjul. Sånn skikkelig gubbecontainer med broderte puter på hattehylla, NAF-pledd på baksetet og hvite trekk på hodestøttene.  Glemmer ikke det var streetmeet og ham kom ut der med Merca til bestefaren og spola gummi og sladda så de broderte putene flakset rundt på hattehylla. Husker annonsen på den bilen når han solgte den etter noen år "En eier, eldre mann som har kjørt pent". Den var kun gått 50 000 km eller noe på sånn 10 år, men bank hadde den fått innimellom likevel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Oioioi! Hvilken bil hentet du herfra ? :) 

En F11 LCI :)

3 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Kjørte Hiace han vet du😂😂

Off nei da hadde han nok kjørt i fra meg 🥵 Ingenting kan måle seg mot livets bil!

3 timer siden, E.C. skrev:

Der var du heldig, kjørte bak en RAV-4 som på kort tid samlet opp 10 biler bak seg. Piano-finishen på bakfangeren var fin den.

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Såpass, det er sjeldent. Kan ikke ha vært en Auris eller RAV4 iallfall, de er notoriske. Kanskje den var stjælt, eller kanskje ett barnebarn har fått låne bilen til bestefaren 😅

Det var faktisk en RAV4 😂 Den nyeste i rød. Sikkert fargen som hjalp på 😎

Var ikke noe grov råkjøring men var nok til at vi begge kunne ha godt driv på de tomme veiene. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...