Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Shattered skrev:

Har alltid våt frontrute på morran. Ville en avfukter fra biltema feks hjelpe? Nå er det bare irriterende men når det fryser på er det is på ruta hver dag. 

Avfukter, fuktbolle eller slik Pingi avfukterpose https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/vintertilbehor/avisingsmiddel/fuktfjerner-004670/ vil hjelpe på :) Med det sagt ville jeg også byttet coupefilter og rens av klimaanlegg og samtidig sjekket under matter osv. for fukt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til og hente oss en i3 nå idag, før avreise så hadde jeg noen praktiske spørsmål til selger og spurte i samme slengen om han kunne ta bilde av service hefte selv om bilen var annonsert med "100% fulgt servicer" det viste seg da at den ikke var helt komplett, noe som ikke gjør meg noe så lenge garanti på batteri ikke bortfaller men i dag er det kun selgere på jobb på Bavaria så får ikke sjekket der. Noen her inne som har svaret? @lagunilla jeg tagger deg siden du jobber i Bavaria. 
 

78632428-2FF7-4F68-93F2-7C8C611FC9E6.jpeg.b6ae169a8c921a89dd41ac31e671bae5.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Jeg kan ikke se for meg at forsinket mikrofilter og bremsevæskeskift på 3 måneder skal torpedere garantien på batteriet.

Det er mine tanker og men så er det heller ingenting som overrasker meg noe særlig lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Porsche nok en gang kommet med konsept av fremtidig produksjonsmodell som blant annet skal legge grunnlaget for elektriske modeller tilsvarende Cayman og 911. Dette ser jo helt vanvittig rått ut. Sitter nå og lurer på når bmw kommer med tilsvarende (typ noe som en i8 helelektrisk).

i4 M50 kommer jo nå, og det ventes en i4M, men savner noe mer fra BMW. Noe som er bygget på en dedikert elbil-plattform, og ikke på en delt plattform (i4 er jo delt plattform med 4-serie gran coupé akkurat som iX3 er delt med X3).

De har valgt å kalle bilen Mission R.

5F8C1408-A43B-41A7-93F5-F5B3E5A6FD57.jpeg

CD7BB419-0509-4D1F-9892-E63C38A473F9.jpeg

4440D0A7-8EB7-426B-B379-3715A81EEC67.jpeg

FFB6AA7A-CB07-4601-835A-63E5E20EABFE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Hvis de ikke priser den helt hinsides er det der uten tvil min fremtidige bil. 

Sies at ny Cayman/Boxster inkl el-variant kommer i 2023.

Mtp. at Taycan er såpass bra spekket som den er, og at den er så rask som den er… så tror jeg nok en fremtidig eldrevet GT3 vil være betydelig lavere priset. Taycanen har jo (4S) startpris på 963’. En Panamera har startpris på 1.369’. Jeg har tilbrakt en del tusen km i Panamera og klarer ikke se noen grunn (annet enn om man vil ha motorlyd) til å kjøpe den vs en Taycan. Bagasjeplass, bakseteplass etc. er den samme, bare at Panamera ikke er like morsom på bane som Taycan.

Med utgangspunkt i det så tror jeg nok at man kan forvente en EL-GT3 variant til kanskje <2.000.000 noe som hadde vært helt sinnsykt kult.

Har jo kjørt GT3 og jeg har null problemer med å skjønne hvorfor GT3 er den ultimate sportsbilen for mange 😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en sånn type bil som dette ikke skal ha lyden og feelinga til en stempel motor så kan de like godt bare la være. Selv om elektrisk er raskt så er det så inni natta uinspirerende å kjøre, det er gøy noen få ganger også blir det bare platt. Elektiske sportsbiler har ikke noe for seg slik jeg ser det, å kjøre en sportsbil handler om så uendelig mye mer enn at det skal gå styggfort rett frem. Totalopplevelsen er helt ute når en slik bli ikke har en potent fossilmotor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 jeg skjønner det med lyd og forsåvidt også fravær av manuelt gir. Men en ting som er steika sikkert er at Porsche aldri gir fra seg et halvferdig produkt som kun er rask rett fram. Porsche vil heller ikke sette sitt navn på noe som er kjip og uinspirerende å kjøre. Porsche har løp i blodet og bilene er deretter. Denne kan umulig bli et unntak. Regner med bilen får et annet navn nær lansering. Taycan het jo Mission E helt til rett før lansering. Denne likte jeg virkelig :) 

nam nam.

5B3BE64D-65DB-4C3F-83B1-DE16B8183A21.thumb.jpeg.46fc5e42b2c4f9be91b97d6fa08794c3.jpegD18EBCA6-1DE8-4F49-A531-F5E81A45AC18.thumb.jpeg.f44ac4d0b7438d68cef41da8cb47f334.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TRF skrev:

Jeg likte den veldig godt, og tror den blir fenomenal. Men må presisere at det vi ser på er en løpsbil som har detaljer en gatebil ikke kan ha.

Er det bakfanger og fremskjermer du tenker på da som ikke skjuler hjulene? Eller er det mer?

 

Jeg for min del er meget skeptisk til el GT3, generelt el sportsbiler.. Kan nok funke på bane, men gleden av og kjøre opp ett litt trangt Svingete fjellpass uten giring og lyd?? 

 

Men en el Cayman tror jeg kunne blitt en rå bil😊

 

Panamera ga meg mer glede rundt Rudskogen enn Taycan.. Selv Turbo S utgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Panamera ga meg mer glede rundt Rudskogen enn Taycan.. Selv Turbo S utgaven

Akkurat det er det flere motorjournalister også som har påpekt. Du er mer involvert i kjøringen i en Panamera, du får mer feedback, du blir mer tilfredstillt når du tømmer gir på langstrekka. For all del, Taycan kjører som en ekte Porsche...til å være elektrisk. Men med eldrift så er det en del som mangler når det kommer til følelse, og det er gjerne litt essensielt i en sportsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant, men det er også mange som har ment/mener at en sports(lig) bil må ha NA-motor, manuell girkasse og bakhjulsdrift.

Likevel er dette snart ikke mulig å få kjøpt nytt da det tydeligvis ikke selger til de som har råd til nytt.

Håper at Porsche (og andre) tilbyr både bensin og el parallelt så kan man velge det som passer sitt behov. 

For de som bare kan/vil ha en bil vil f.eks en elektrisk Cayman være et greit kompromiss. 

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...