Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Lars89 skrev:

Det er helt sant, men det er også mange som har ment/mener at en sports(lig) bil må ha NA-motor, manuell girkasse og bakhjulsdrift

Joda, men dette er også to helt forskjellige ting. Forskjellen mellom en NA motor og en turbo motor er snakk om nyanser i kjøreopplevelse...iallfall med dagens teknologi. Forskjellen mellom en fossil sportsbil og en el sportsbil er ganske store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TRF skrev:

Jeg likte den veldig godt, og tror den blir fenomenal. Men må presisere at det vi ser på er en løpsbil som har detaljer en gatebil ikke kan ha.

Absolutt! Men iom. At GT3 er godkjent gatebil slik den ser ut P.t. Så vil nok ikke Mission R se noe mindre spennende ut 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skulebollen skrev:

Er det bakfanger og fremskjermer du tenker på da som ikke skjuler hjulene? Eller er det mer?

Ja, nettopp. Ser ikke for meg at de får gokjent så eksponerte hjul. Videre har den et bur med veldig høy strever (vanskeliggjøre det å komme inn og ut). Også er den presentert på slicks...  Den har også en del aero detaljer, hvor bla å få den diffuseren til å fungere godt på gata tror jeg blir vanskelig (men Porsche har fått til lignende før) med mindre bilen skal være et bortimot ukjørbart "trackweapon".

Men lekker var den!

 

@Lifeasiknowit_bmw - GT3 er meget lekre og gromme biler (og har alltid vært det). Selv ikke 992 har så bananas aero som denne, så mistenker at det vi ser på desverre er en løpsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går grensa på momspålegg av dyrere elbiler? 400k? I så fall blir det jo moms på alle elbiler utenom den billigste leafen og en og annen småbil.

Så er spørsmålet, burde man kjøpt bil nå i høst før alt går adundas? Altså helt ny bil så man har ny bil lenge og før prishoppet/momspålegg. Eldre biler kan jo få bruksnekt snart. Og dermed uselgelige i norge og må skipes ut til andre, friere land for å kunne selges. Alt dette er jo så klart worst case, men samtidig en realitet om ikke mange år. 

Det er dyrt med helt ny bil men samtidig så er det dyrt å ikke gjøre noe og. Det blir hvertfall dyrere å være gjennomsnittspersonen nå fremover, siden det er vi som får regningen av klimaskiftet. De rike er jo rike uansett om de må betale 1 mill mer i skatt. De fattige får nå enda mer tilskudd fra staten nå som venstresiden vinner, og kan i realiteten leve helt ok uten å trenge å gå på jobb. Vi midt imellom, typisl inntekt 400-700k i årslønn, er de store taperne. Artig det, siden AP sier det er gjennomsnittsarbeideren som står i sentrum 😅😅 det var vel i i etterkrigstiden det. Mange år siden det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt Det håper jeg også, men det virker ikke som at så mange har fått det med seg. Har ikke gjenspeilet seg noe særlig i bruktbilprisene her til lands. Mulig det har litt å gjøre med at man ikke fikk reist så mye under korona.

@Evopower: Moms på beløp over 600k. En bil som kostet 700k ville da kostet 725k. "Å nei".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

@awt Det håper jeg også, men det virker ikke som at så mange har fått det med seg. Har ikke gjenspeilet seg noe særlig i bruktbilprisene her til lands. Mulig det har litt å gjøre med at man ikke fikk reist så mye under korona.

@Evopower: Moms på beløp over 600k. En bil som kostet 700k ville da kostet 725k. "Å nei".

Moms er vel 25%? Altså 25.000kr pr 100.000kr. En bil til 700k blir da 875.000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var ikke ett greit valg, selv om vi så den komme. For oss bilentusiaster så betyr nok dette dyrere biler totalt sett, også elbiler over 600 000,-. Hva som skjer med prisene på import av eldre biler avhenger hva de gjør med satsene i engangsavgiften. Men settes satsene opp så går jo dette ut over avgiften til f eks en 13 år gammel E92 M3...dog ikke så voldsomt som på en ny bil. Ellers når det gjelder veteranbiler og bilkjøring generelt så tror jeg ikke vi vil merke så mye vi som bor utenfor storbyene. Den økningen i CO2 avgift som Høyre foreslo frem mot 2030 var langt høyere enn forslaget fra AP og SP, så jeg tror ikke drivstoffet blir kostende 25 kr literen til neste år. Men nye grombiler med fossilmotor skal vi nok se langt etter, M bil salget som har vært bra i Norge kommer nok til å reduseres. Mulig brukt import blir en greie igjen hvis euroen svekker seg i årene fremover.

Det aller viktigste i dette valget er at MDG blir under sperregrensen....de er livsfarlige. Jævlig leit at Rødt kom over, dette er en gjeng misunnelige kommunister...dog ganske harmløse for oss bilentusiaster når det gjelder bruk av bil. SV lå an til å få 10 prosent, men klarte såvidt å karre seg over 7%....posetivt men likevel 6 % for mye. De kommer til å gjøre alt de kan for å lage hælvete for sånne som oss, dyr bensin, dyre biler, kjøreforbud og legge ned veibygging. I en regjering så er heldigvis SP en solid motvekt mot disse gale sosialistene. 

Nå får vi bare knipe tennene sammen og håpe på borgerlig flertall ved neste valg om fire år 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV og Rødt skal ta milliardærene. Jeg skjønner det ikke helt. Det er 362 stk i følge Google/Kapital. Hva hvis de 362 bare flytter ut av Norge? Hva er kjernesaken da? Hvor mye tror man at man kan melke ut av hver? Hvis de 362 donerer én milliard hver til statskassa og man fordeler det på alle så blir det 68k NOK per hode. Jeg hadde merket beløpet, men det hadde nok ikke gjort helomvending på livet mitt. Hva faen er greia liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes valgresultatet var strålende. Det finnes tross alt viktigere ting en bilpolitikk. Litt synd bare at Bøhler ikke kom inn fra Oslo. Også er det flott at sykehuslisten i Finnmark gav de andre partiene en stor kilevink.

Nå håper jeg Viken og Troms/Finnmark straks er historie. Jeg kunne sikkert ramset opp mye mer som jeg håper det blir orden på nå men det får bli en annen gang.

Fornøyd østfolding som synes det er flott at det ser ut som at vi tar et mandat fra Frp i Østfold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...