Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg synes valgresultatet var strålende. Det finnes tross alt viktigere ting en bilpolitikk. Litt synd bare at Bøhler ikke kom inn fra Oslo. Også er det flott at sykehuslisten i Finnmark gav de andre partiene en stor kilevink.

Nå håper jeg Viken og Troms/Finnmark straks er historie. Jeg kunne sikkert ramset opp mye mer som jeg håper det blir orden på nå men det får bli en annen gang.

Fornøyd østfolding som synes det er flott at det ser ut som at vi tar et mandat fra Frp i Østfold. 

Spørsmålet blir kostnaden for å dele dette opp igjen. Hvordan tror du det er å splitte ut datasystemene i to eller flere deler. Når de ble slått sammen var det ingen plan for noe sånt.

En god del av dette må etableres på nytt, mens retningen burde vært inter-kommunale systemer nettopp for å få helhet og spare penger.

Normalt sett så har det vært lite forskjell på Ap og Høyre politikk i det store og det hele. Med SP på laget såpass store så blir det spennende og se om endringene blir noe annet en små symbolikk endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest spent på hvordan det blir med SV og SP i samme regjering, disse to har ganske ulike syn på en god del områder. Særlig på området miljø og avgifter, her er SP nesten som FRP å regne. Sånnsett er det bra at SP ble så store som de ble, og det er nok avgjørende for at f eks avgiften på drivstoff ikke blir kraftig satt opp. 

Men som sagt, når det først ble som det ble så er jeg utrolig lettet over at MDG ikke kom over sperregrensen. Litt balle at Rødt gjorde det bra, det setter nok en del mellomstore bedrifter i fare. Måten de går etter de rike på er ikke bra, de glemmer helt at de som er rike også sysselsetter mange av oss vanlige arbeidsfolk. Man skal ikke bite i hånden som gir deg mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HenrikSolberg skrev:

Mener den ble bygd av en seriøs aktør i England som har bygd flere tilsvarende. 
Overdrivelse å klemme den flat syns jeg ☹️

I og for seg enig, men hvor seriøs er aktøren når M delene kom fra 2stk stjålne kjøretøyer? Stod og følgende i en artikkel fra politiet : «This BMW looked great on the outside, you can’t fault the paint job, but scratch beneath the veneer and it was just tag welded and structurally unsafe. A coat of paint won’t save your life in a collision.» 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Mener den ble bygd av en seriøs aktør i England som har bygd flere tilsvarende. 
Overdrivelse å klemme den flat syns jeg ☹️

Kan da umulig stemme, en seriøs aktør ville ikke ha brukt deler fra flere forskjellige stjålene biler. Hadde han vært seriøs så hadde han også fått bilen godkjent ombygd, da hadde den ikke blitt spiker i utgangspunktet. 

Syens dette er drastiske skritt å gå til, i Norge gjøres vel bare slike biler uregistrerbare. Så er det eiers problem hva man vil gjøre med bilen, enten bruke den som hagepynt eller delebil. I USA så har jo politiet selv tatt i bruk bilene, ofte til internt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

. Litt balle at Rødt gjorde det bra, det setter nok en del mellomstore bedrifter i fare. Måten de går etter de rike på er ikke bra, de glemmer helt at de som er rike også sysselsetter mange av oss vanlige arbeidsfolk. Man skal ikke bite i hånden som gir deg mat..

Betyr jo ingen ting med det resultatet. Ap,sv og sp har jo ingen grunn til å gå til de for noen som helst mening. De tre har flertall, så er de enige internt behøver de ingen støtte fra noen av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HalvorK skrev:

De kjører rimelig hard linje i England
 

Kanskje greit for å forhindre at folk driver med tull og fanteri. 

For å gjøre det verre; bilen ble knust før saken hadde vært for retten, og politiet ble beordret å gi eieren bilen tilbake.

Men dette var jo for sent siden de allerede hadde knust bilen.

https://www.instagram.com/p/CTvEHzEolAa/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Daniel. said:

For å gjøre det verre; bilen ble knust før saken hadde vært for retten, og politiet ble beordret å gi eieren bilen tilbake.

Men dette var jo for sent siden de allerede hadde knust bilen.

https://www.instagram.com/p/CTvEHzEolAa/

Hørtes jo veldig kjent ut, jmf sak her på forumet vedr en viss i8..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, E.C. skrev:

SV og Rødt skal ta milliardærene. Jeg skjønner det ikke helt. Det er 362 stk i følge Google/Kapital. Hva hvis de 362 bare flytter ut av Norge? Hva er kjernesaken da? Hvor mye tror man at man kan melke ut av hver? Hvis de 362 donerer én milliard hver til statskassa og man fordeler det på alle så blir det 68k NOK per hode. Jeg hadde merket beløpet, men det hadde nok ikke gjort helomvending på livet mitt. Hva faen er greia liksom. 

Misunnelsespolitikk. Støre selv er jo god for 60 millioner. Like komisk hver gang han åpner munnen ang. de rike og at de rike skal betale mer skatt. Han gjemmer jo bare formuen sin andre steder… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...