Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk en sms fra Bavaria om mulig recall på airbag i rattet på E39en, dette fikk jeg ikke tid til sist jeg fikk brev om det og glemte da det hele bort. Tenkte at nå kan jeg få det unnagjort før bilen vinterlagres. Ringer tilbake der jeg blir bedt om å droppe innom slik at de kan se på airbagen. Joda, kjører en time inn til Oslo for å stampe i kø (1 km på 20 min) og det som skjer er at jeg oppgir min kontaktinfo og de tar et bilde av rattet. "Det var det i denne omgang, du hører fra oss om det er aktuelt å bytte på din". Her trodde jeg at de skulle flippe ut aribagen og se på delenummer, men neida. Knipse ett bilde av rattet. Ble greit forbanna da. Kunne ha spurt meg om å ta bilde selv, teknologien er nå liksom der, e-post og greier. Dette hjelper ikke meg noe nå, for den tiden er tapt, men om det er noen andre av dere som skal innom på "sjekk" for E39-airbag så spør om Bavaria ikke vil ha et bilde først. 💩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2021 den 19.46, Kjennern skrev:

Noen som har et godt tips til veggmontert dekkstativ som er låsbart. Skal monteres på betong litt opp på veggen.
Har sett på denne her, men er litt høy pris.. https://www.dekkstativ.no/
Er dog veldig fin, så frister litt :)

Kan ha hjulene på dekkhotell ei stund da for den prisen😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, E.C. said:

Fikk en sms fra Bavaria om mulig recall på airbag i rattet på E39en, dette fikk jeg ikke tid til sist jeg fikk brev om det og glemte da det hele bort. Tenkte at nå kan jeg få det unnagjort før bilen vinterlagres. Ringer tilbake der jeg blir bedt om å droppe innom slik at de kan se på airbagen. Joda, kjører en time inn til Oslo for å stampe i kø (1 km på 20 min) og det som skjer er at jeg oppgir min kontaktinfo og de tar et bilde av rattet. "Det var det i denne omgang, du hører fra oss om det er aktuelt å bytte på din". Her trodde jeg at de skulle flippe ut aribagen og se på delenummer, men neida. Knipse ett bilde av rattet. Ble greit forbanna da. Kunne ha spurt meg om å ta bilde selv, teknologien er nå liksom der, e-post og greier. Dette hjelper ikke meg noe nå, for den tiden er tapt, men om det er noen andre av dere som skal innom på "sjekk" for E39-airbag så spør om Bavaria ikke vil ha et bilde først. 💩

På garantisaker kan du ta så mange bilder du bare orker, men de har ingen verdi. De må beviselig tas av autorisert forhandler. Har hatt samme greia flere ganger selv når jeg har claimet ting på garanti. Da er det inn å ta bilde, og dersom det tar vesentlig tid å bytte/de må søke BMW sentralt om godkjenning, så er det inn på nytt for bytte. Utrolig tungrodd system, men det er vel for å unngå at folk bruker feilaktig fotografisk underlag som garanticlaim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir litt mer mening, men det hadde vel vært mulig å møte opp hos en partner for selve bildet? Forklaringen du gir nå hadde vært lettere å svelge også.

Jeg må bytte airbag og pga. lang leveringstid, samt kommende vinterdekksesong ble timen satt til mai. Så kan jeg ta kontakt med de på våren for å finjustere tidspunktet.

Jeg har facelift (antatt dual stage) M-Sport ratt av samme type som man finner i senere E36er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Noen av dere som har prøvd andre merker før? Jeg er dessverre en fan boy vil jeg si men kiker litt på andre ting av og til.

Noen som har hatt Mercedes AMG, hvordan oppleves bilene til Mercedes i form av kvalitet og kjøre glede?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233464273

Har prøvd BMW, VW, Audi, Opel og Ford. Vært mest fornøyd med BMW og Ford, aldri eid Mercedes før.

Men, jeg har fått litt lyst på en C63 AMG av W204 generasjonen (2007-2014). Aller helst kunne jeg tenkt meg en E92 M3, men for de samme pengene så er ofte en C63 AMG nyere og gått mindre. Tenker som en morobil å bombe rundt i en stund for å ha prøvd det. Sett på E63 AMG i W212 karroseri også, utgaven med 525 hk får man jo til 450 000 kr....sykt mye billigere enn F10 M5 (som jo er råere). Brukt M bil står høyt i pris, selvsagt av en grunn...det er bedre biler. Men AMG blir jo ikke helt feil. Eneste som er bakdelen med Mercedes er at interiøeret fra denne perioden (2007-2014) er dørgende kjedelig, mye hardplast og generelt usexy sammenliknet med BMW. Audi derimot har sluttet helt å appelere til meg, kunne hatt en B7 S4..den med V8er men gammal Audi tør jeg bare ikke å eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Noen av dere som har prøvd andre merker før? Jeg er dessverre en fan boy vil jeg si men kiker litt på andre ting av og til.

Noen som har hatt Mercedes AMG, hvordan oppleves bilene til Mercedes i form av kvalitet og kjøre glede?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233464273

Lever av å skru bil i en liten by, på et lite frittstående verksted som har godt rykte hos de som ikke kjører typiske familiebiler, så får prøvd litt av hvert men kanskje ikke nok til å være dommer eller bøddel.
Men.. Alle jeg jobber sammen med har BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Jeg tenker det er sunt å se litt på andre merker av og til, det er like sunt å prøve de. Generelt sett så er det noe med et merke man liker, de små detaljene og totalpakken, som gjør at man går for det samme hver gang. Synes AMG er flotte biler, men personlig finner jeg meg ikke helt til rette i Mercedes, misforstå meg rett. Detter liksom tilbake til BMW. MB-folk sier nok motsatt, så det er smak og behag. Det var en skikkelig kul bil du linket til og den gjør nok nytten på en gøy og god måte. Men, i den klassen er det et hav av andre modeller også. Jeg er mer Audi enn Mercedes, så du kan jo sjekke ut RS og S. S8 f.eks.. Ellers er vel Porsche Panamera i samme gate, som står enda høyere på listen min. Du har også en rimeligere Kia Stinger som jeg synes er grisekul, men den også dette litt mellom to stoler, men det er iallefall langt mellom de på veien. Ellers så har du nye Mustang 2016-mod til samme pris som Stinger, i 2,3 Ecoboost, eller legg i litt og få 5,0 V8, eventuelt Lexus LC 500h, men dette er 2- dørs og blir vel error med barn. Så har du VW Arteon og Renault Talisman som begge fås med 200 hk ++ som er 1/3 av prisen som du ser på og er veldig fornuftige og gode familiefraktere, men du mister mye sjel og morofaktor. Alternativt er jo en slik og en morobil som M2 / TTRS.

Det er helt greit å være fanboy, men det er lurt å ikke ha tunellsyn. Som regel leverer BMW en totalpakke som passer/tiltaler best folket her, selv om det er flere punkter BMW ikke er best på. Det jeg skulle fram til i innlegget her er at det er mange mange biler på markedet som er tøff og god, og med ditt budsjett(tatt utgangspunkt i finn-annonsene du linker) så har du en god del å velge mellom. Det er jo veldig positivt :) Jeg regner med du faller på BMW. Du er på M6, 745Le og faktisk ikke langt unna 840d om dette er modeller som kunne være noe, litt utenom standard 3/5-serie. Eller beholde den flotte femmern du har og komme til Molde og la meg sitte på, jeg skal ha en massasjetime i massasjestolene i femmern din :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Snagg30 Jeg tenker det er sunt å se litt på andre merker av og til, det er like sunt å prøve de. Generelt sett så er det noe med et merke man liker, de små detaljene og totalpakken, som gjør at man går for det samme hver gang. Synes AMG er flotte biler, men personlig finner jeg meg ikke helt til rette i Mercedes, misforstå meg rett. Detter liksom tilbake til BMW. MB-folk sier nok motsatt, så det er smak og behag. Det var en skikkelig kul bil du linket til og den gjør nok nytten på en gøy og god måte. Men, i den klassen er det et hav av andre modeller også. Jeg er mer Audi enn Mercedes, så du kan jo sjekke ut RS og S. S8 f.eks.. Ellers er vel Porsche Panamera i samme gate, som står enda høyere på listen min. Du har også en rimeligere Kia Stinger som jeg synes er grisekul, men den også dette litt mellom to stoler, men det er iallefall langt mellom de på veien. Ellers så har du nye Mustang 2016-mod til samme pris som Stinger, i 2,3 Ecoboost, eller legg i litt og få 5,0 V8, eventuelt Lexus LC 500h, men dette er 2- dørs og blir vel error med barn. Så har du VW Arteon og Renault Talisman som begge fås med 200 hk ++ som er 1/3 av prisen som du ser på og er veldig fornuftige og gode familiefraktere, men du mister mye sjel og morofaktor. Alternativt er jo en slik og en morobil som M2 / TTRS.

Det er helt greit å være fanboy, men det er lurt å ikke ha tunellsyn. Som regel leverer BMW en totalpakke som passer/tiltaler best folket her, selv om det er flere punkter BMW ikke er best på. Det jeg skulle fram til i innlegget her er at det er mange mange biler på markedet som er tøff og god, og med ditt budsjett(tatt utgangspunkt i finn-annonsene du linker) så har du en god del å velge mellom. Det er jo veldig positivt :) Jeg regner med du faller på BMW. Du er på M6, 745Le og faktisk ikke langt unna 840d om dette er modeller som kunne være noe, litt utenom standard 3/5-serie. Eller beholde den flotte femmern du har og komme til Molde og la meg sitte på, jeg skal ha en massasjetime i massasjestolene i femmern din :D 

Jeg støtter S- og RS-modeller fra Audi, uten tvil. Gir utrolig mye kjøreglede. Spesielt med en legendarisk 5´er. Arteon får du faktisk i R-utgave i Tyskland, og da også i et sportbrake. Dessuten er den skikkelig pen utvendig og med riktig interiør ganske bra innvendig også. Men jeg roper igjen ut Alpina til @Snagg30, da det er mest unikt. De andre nevnt her selges jo over en lav sko sammenliknet med Alpina, så det er kanskje ikke nødvendigvis valget om kort eierskap er ønsket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ganske flotte biler vi går glipp av her i Norge fordi alle skal ha elbil om dagen. Importørene tar dem ikke inn eller har lite fokus på dem. Noen av disse er bla VW Areton i sånn Shooting Brake utgave, så flere av dem i Tyskland. Nye Audi A6 også, kjempeflott bil...hvor ble det av alle de som skulle ha A6 i Norge? Jeg mener folk kjøper jo fortsatt 5-serie og E klasse som før her. Nye Golfen er kjempeflott, gørrtøff i GTI utgave. 

Bilparken i Norge er på vei til å bli kjedelig igjen, mangfoldet er på vei bort. Alle kjører de samme elbilene og det er så trøttende å se på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en del C63s, både coupe og stasjonsvogn. Du får en mye bedre totalpakke mtp motor, lyd og carbon detaljer enn det du får i en F80/F82. Men er det en ting den ikke slår M modellene på, så er det understell og interiøret. Den skjermen på c63s ser så ettermontert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fahad skrev:

Har kjørt en del C63s, både coupe og stasjonsvogn. Du får en mye bedre totalpakke mtp motor, lyd og carbon detaljer enn det du får i en F80/F82. Men er det en ting den ikke slår M modellene på, så er det understell og interiøret. Den skjermen på c63s ser så ettermontert ut.

Helt enig, kanskje det største ankepunktet mot C63/S er skjermen. Det ble bedre med facelift, da den ble større og mindre rammer dog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...