Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

W205 generasjonen er iallfall vesentlig bedre enn W204 når det kommer til interiør. Men W205 C63 synes jeg også tilbyr mer bil for pengene kontra F80/82. Men som nevnt, understell og design er uendelig mye bedre på M3/M4 👍

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marius2002 skrev:

@Snagg30 Jeg tenker det er sunt å se litt på andre merker av og til, det er like sunt å prøve de. Generelt sett så er det noe med et merke man liker, de små detaljene og totalpakken, som gjør at man går for det samme hver gang. Synes AMG er flotte biler, men personlig finner jeg meg ikke helt til rette i Mercedes, misforstå meg rett. Detter liksom tilbake til BMW. MB-folk sier nok motsatt, så det er smak og behag. Det var en skikkelig kul bil du linket til og den gjør nok nytten på en gøy og god måte. Men, i den klassen er det et hav av andre modeller også. Jeg er mer Audi enn Mercedes, så du kan jo sjekke ut RS og S. S8 f.eks.. Ellers er vel Porsche Panamera i samme gate, som står enda høyere på listen min. Du har også en rimeligere Kia Stinger som jeg synes er grisekul, men den også dette litt mellom to stoler, men det er iallefall langt mellom de på veien. Ellers så har du nye Mustang 2016-mod til samme pris som Stinger, i 2,3 Ecoboost, eller legg i litt og få 5,0 V8, eventuelt Lexus LC 500h, men dette er 2- dørs og blir vel error med barn. Så har du VW Arteon og Renault Talisman som begge fås med 200 hk ++ som er 1/3 av prisen som du ser på og er veldig fornuftige og gode familiefraktere, men du mister mye sjel og morofaktor. Alternativt er jo en slik og en morobil som M2 / TTRS.

Det er helt greit å være fanboy, men det er lurt å ikke ha tunellsyn. Som regel leverer BMW en totalpakke som passer/tiltaler best folket her, selv om det er flere punkter BMW ikke er best på. Det jeg skulle fram til i innlegget her er at det er mange mange biler på markedet som er tøff og god, og med ditt budsjett(tatt utgangspunkt i finn-annonsene du linker) så har du en god del å velge mellom. Det er jo veldig positivt :) Jeg regner med du faller på BMW. Du er på M6, 745Le og faktisk ikke langt unna 840d om dette er modeller som kunne være noe, litt utenom standard 3/5-serie. Eller beholde den flotte femmern du har og komme til Molde og la meg sitte på, jeg skal ha en massasjetime i massasjestolene i femmern din :D 

Overveldende respons på et BMW forum når man spør om andre merker, det takker jeg for!

Audi er jeg ikke så veldig glad i, S versjonen så får man vell kun 3L og ikke V8 som på denne AMG’n. RS6 er muligens det eneste alternativet men det blir for dyrt, RS3 liker jeg men den blir for liten. 
 

Også alle de andre merkene du nevner er sikkert flotte men ikke det jeg er eventuelt ute etter, og jeg kommer nok ikke å gå fra 340hk og til 200hk det ser jeg på som en nedgradering. Om det skulle blitt noe annet så må det overgå min nåværende 5-serie og det er ingen enkel oppgave. 


Og i denne klassen er det ikke Mercedes AMG som leverer best? Man får stasjonsvogn med V8 510hk og 700nm og et drøss av utstyr til 700-800k. Med RS6 må man langt over dette om man ønsker lav km og bra utstyr. 
 

Ingenting jeg kunne tenkt meg mer en sakhir orange M6 men da må jeg handle en familie vennlig bil i tillegg og det gidder jeg ikke, dobbelt opp med alt. Har funnet ut at jeg trives med en bil som leverer på alle områder, og som du vet så venter vi en/ei mini snagg neste år så må ha litt størrelse :) 

 

Ellers skal jeg og samboer muligens utnytte barnefri neste helg og tar turen til seilet, så du skal få både massasje og en kjøre tur :D 

 

7 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg støtter S- og RS-modeller fra Audi, uten tvil. Gir utrolig mye kjøreglede. Spesielt med en legendarisk 5´er. Arteon får du faktisk i R-utgave i Tyskland, og da også i et sportbrake. Dessuten er den skikkelig pen utvendig og med riktig interiør ganske bra innvendig også. Men jeg roper igjen ut Alpina til @Snagg30, da det er mest unikt. De andre nevnt her selges jo over en lav sko sammenliknet med Alpina, så det er kanskje ikke nødvendigvis valget om kort eierskap er ønsket..

G21 Alpina trumfer alt men prisen der etter dessverre. 

5 timer siden, Fahad skrev:

Har kjørt en del C63s, både coupe og stasjonsvogn. Du får en mye bedre totalpakke mtp motor, lyd og carbon detaljer enn det du får i en F80/F82. Men er det en ting den ikke slår M modellene på, så er det understell og interiøret. Den skjermen på c63s ser så ettermontert ut.

Har hørt mye godt om lyden på de bilene her, klippene jeg har sett på YouTube føler jeg ikke helt fanger opp lyden som den oppleves på ekte utifra skryten den får.

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

W205 generasjonen er iallfall vesentlig bedre enn W204 når det kommer til interiør. Men W205 C63 synes jeg også tilbyr mer bil for pengene kontra F80/82. Men som nevnt, understell og design er uendelig mye bedre på M3/M4 👍

Det er en fin total pakke til en hyggelig pris, F80/82 er for smått og for sportslig rettet. Tror jeg skal ta meg en tur i neste fri periode for å se og prøve en av de jeg linket til.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=234361615

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30
Stasjonsvogna er egentelig den fineste utgaven av 205 generasjonen. Synes sedanen og coupeen har for mye sånn "bolledeig" design. Gøy å prøve noe nytt, BMW går jo ingen steder så man kan alltids gå tilbake. Men du skal lete godt og lenge for å finne noe som tilbyr bedre totalpakke enn din G30 540i. Selv om jeg ikke skal ha ny bil ennå så kikker jeg jo rundt, men sliter med å finne noe som overgår G30 når alle faktorer summeres sammen. Ender på M440d/i Gran Coupe eller neste generasjon G60 5-serie. G60 kommer sikkert som ladbar hybrid med rekkesekser, over 400 hk og 100 km el rekkevidde. Blir vanskelig å holde seg vekk fra 5-serie da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Overveldende respons på et BMW forum når man spør om andre merker, det takker jeg for!

Audi er jeg ikke så veldig glad i, S versjonen så får man vell kun 3L og ikke V8 som på denne AMG’n. RS6 er muligens det eneste alternativet men det blir for dyrt, RS3 liker jeg men den blir for liten. 
 

Også alle de andre merkene du nevner er sikkert flotte men ikke det jeg er eventuelt ute etter, og jeg kommer nok ikke å gå fra 340hk og til 200hk det ser jeg på som en nedgradering. Om det skulle blitt noe annet så må det overgå min nåværende 5-serie og det er ingen enkel oppgave. 


Og i denne klassen er det ikke Mercedes AMG som leverer best? Man får stasjonsvogn med V8 510hk og 700nm og et drøss av utstyr til 700-800k. Med RS6 må man langt over dette om man ønsker lav km og bra utstyr. 
 

Ingenting jeg kunne tenkt meg mer en sakhir orange M6 men da må jeg handle en familie vennlig bil i tillegg og det gidder jeg ikke, dobbelt opp med alt. Har funnet ut at jeg trives med en bil som leverer på alle områder, og som du vet så venter vi en/ei mini snagg neste år så må ha litt størrelse :) 

 

Ellers skal jeg og samboer muligens utnytte barnefri neste helg og tar turen til seilet, så du skal få både massasje og en kjøre tur :D 

 

G21 Alpina trumfer alt men prisen der etter dessverre. 

Har hørt mye godt om lyden på de bilene her, klippene jeg har sett på YouTube føler jeg ikke helt fanger opp lyden som den oppleves på ekte utifra skryten den får.

Det er en fin total pakke til en hyggelig pris, F80/82 er for smått og for sportslig rettet. Tror jeg skal ta meg en tur i neste fri periode for å se og prøve en av de jeg linket til.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=234361615

RS6 får du godt med utstyr og akseptabel km under 900' i facelift. Men noen ganger går det litt tid mellom det perfekte eksemplar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Jeg regnet ikke med at du er i målgruppen for Arteon eller Talisman, men det føltes rett å nevne de i farten. Det er kun eksempler, det finnes mange andre jeg også kunne nevnt. Men Porsche Panamera står. Min oppfatning av AMG er lik erfaringen til @Fahad , det har blitt tatt opp en del ganger her. Så AMG er aldri feil, men det er smak og behag. Det er uansett liten tvil om at de er ganske så heftig.
Men er ikke 6-serie GC stor i plassen da? Eventuelt 6-serie GT.

B784DFEC-AC13-4686-8DD8-FF60B80AC83C.jpeg.5196542b21b0644e69c4ea859d6d04df.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Snagg30 Jeg regnet ikke med at du er i målgruppen for Arteon eller Talisman, men det føltes rett å nevne de i farten. Det er kun eksempler, det finnes mange andre jeg også kunne nevnt. Men Porsche Panamera står. Min oppfatning av AMG er lik erfaringen til @Fahad , det har blitt tatt opp en del ganger her. Så AMG er aldri feil, men det er smak og behag. Det er uansett liten tvil om at de er ganske så heftig.
Men er ikke 6-serie GC stor i plassen da? Eventuelt 6-serie GT.

B784DFEC-AC13-4686-8DD8-FF60B80AC83C.jpeg.5196542b21b0644e69c4ea859d6d04df.jpeg

 

6-seie GC eller GT blir for stort, jeg skulle klart og trykt barn og samboer i en sedan om så, vi hadde en liten Mazda som familie bil når jeg var liten og det gikk fint. Vi er ikke på så mange lang turer i året at det gjør noe. Synd BMW ikke kom med G31 M550i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart en nesten ikke tør å selge privat lengre. Iallefall biler utenfor garantitid. Nå var denne saken heldigvis så åpenlys at det gikk selgers vei, men likevel…

https://motor.no/aktuelt/bilkjoper-klaget-pa-slitte-bremseklosser-pa-21-ar--gammel-bil/210066

Mulig jeg som er sær :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan fortelle meg hvor ille dette vil gå utover bensin prisene fremover?

Tenker da hovedsakelig på det øverste her.

  • CO2-avgiften for utslipp i ikke-kvotepliktig sektor økes fra 561 kroner til 766 kroner per tonn
  • CO2-avgiften på bensin økes med 41 øre fra 1,37 til 1,78 kroner per liter. Denne økningen kompenseres ikke med senkning av veibruksavgiften slik regjeringen har gjort tidligere.
Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Snagg30 skrev:

Noen her som kan fortelle meg hvor ille dette vil gå utover bensin prisene fremover?

Tenker da hovedsakelig på det øverste her.

  • CO2-avgiften for utslipp i ikke-kvotepliktig sektor økes fra 561 kroner til 766 kroner per tonn
  • CO2-avgiften på bensin økes med 41 øre fra 1,37 til 1,78 kroner per liter. Denne økningen kompenseres ikke med senkning av veibruksavgiften slik regjeringen har gjort tidligere.

Fra statsbudsjett, Statsbudsjettet 2022 | Så mye dyrere blir alkohol, tobakk, drivstoff og strøm i 2022 (nettavisen.no)

 

Totalt betyr det at pumpeprisen (inkludert moms) på bensin vil øke rundt 60 øre, og diesel rundt 69 øre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker nok ikke dette sånn veldig, men det er så unødvendig. Det man merker mer er at de skal øke engangsavgiften og stramme inn fordelene i avgiften ladbare hybrider har. Dette viser jo så tydelig at de som lager disse avgiftene ikke har snøring på biler. 

Hvorfor skal de øke avgiften for vanlige biler? Elbil andel øker for hver år som går, det er jo ikke behov for å øke avgiften for fossile biler...folk velger dem ikke uansett. Dette rammer kun oss som ikke kan ha elbil, vi som har ett bruksmønster som kun en fossilbil dekker. Jeg har ikke troa på at AP og SP gjør det noe bedre her, billister skal tynes uansett hvem som styrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.an.no/milliardprosjektet-i-bodo-skal-finansieres-med-bompenger-jeg-har-store-forventninger/s/5-4-1488420

 

Regjeringens nye bompengeproposisjon inneholder Bypakke fase 2.

I denne fasen er det i hovedsak fotgjengere og syklisters tur, med mer sykkel- og gangtraseer inn og ut av Bodø.

Blir ytterligere 13 år med bompenger her for å finansiere sykkelveier ... 

 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel avgift på sykkel snart. Du bruker mer energi når du trener/ sykler, da spiser du mer. Eter du kjøtt blir det ekstra ille. Så blir du sunnere og lever lengre = enda mer miljøbelastning og pensjonsutgifter. 

Det var for øvrig regnet på en gang når det gjelder store kjæledyr, særlig bikjer som eter kjøtt. Var like ille som å ha bil. Nå er ikke jeg imot bikjer, men politikere får gjerne flytte noe avgift dit. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, E.C. skrev:

Blir vel avgift på sykkel snart. Du bruker mer energi når du trener/ sykler, da spiser du mer. Eter du kjøtt blir det ekstra ille. Så blir du sunnere og lever lengre = enda mer miljøbelastning og pensjonsutgifter. 

Det var for øvrig regnet på en gang når det gjelder store kjæledyr, særlig bikjer som eter kjøtt. Var like ille som å ha bil. Nå er ikke jeg imot bikjer, men politikere får gjerne flytte noe avgift dit. 🤪


:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...