Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor jeg skulle legge ut dette… men en BMW E93 Cabriolet med kjennemerke BR63712 og en V70 med kjennemerke DL89017 ble stjålet i Elverum natt til i dag.

E93’en er lett gjenkjennelig. Den er senket, helsvart, gule/gull lakkerte calipere og svarte zennen felger.

Tjuvpakket 🤬 brøt seg inn i huset og tok bilnøkler, mobil, PC, Tv m.m. De har rasket med seg verdier opp mot flere hundre tusen kroner.

Hvis noen har sett en av disse bilene så meld gjerne ifra til politiet eller legg ved en kommentar! 

EF3A803F-847A-4EA5-AF88-83D10F2BD8D5.jpeg

CE16FEB3-ECCC-4F27-8D36-ECAFD4A4D091.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes at grensene åpnes opp igjen. Rart hvordan tjuvraid av biler, boliger og båtmotorer plutselig stoppet opp mens Coronaen herjet som verst 😂 En bekjent ble frastjålet sin knall blå Focus RS, de tok seg inn og nappa nøkkelene mens han sov. Bilen ble stoppet syd for Malmø på vei mot ferga til Litauen....kun timer etter at den ble oppdaget stjålet i Arendal. Ett klart bestillingstyveri som heldigvis ble stoppet av årvåkent svensk polis

Føler liksom at biltyveri kuliminerer ned til to typer. Du har billige biler som stjeles, gjerne ulåste eller hvor nøkkelene er lett tilgjengelig. Da gjerne pøbler eller junkier. Disse bilene blir ofte fort funnet igjen med tom tank etter en joyride. Så har du dyre biler, disse tas det gjerne mer sofistikerte metoder i bruk for å få med seg. Typisk velfinansierte østeuropeiske bander. Den tiden hvor lokale helter stjal en Cosworth eller annen grombil for så å slakte den i en garasje er vel forbi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det merkes at grensene åpnes opp igjen. Rart hvordan tjuvraid av biler, boliger og båtmotorer plutselig stoppet opp mens Coronaen herjet som verst 😂 En bekjent ble frastjålet sin knall blå Focus RS, de tok seg inn og nappa nøkkelene mens han sov. Bilen ble stoppet syd for Malmø på vei mot ferga til Litauen....kun timer etter at den ble oppdaget stjålet i Arendal. Ett klart bestillingstyveri som heldigvis ble stoppet av årvåkent svensk polis

Føler liksom at biltyveri kuliminerer ned til to typer. Du har billige biler som stjeles, gjerne ulåste eller hvor nøkkelene er lett tilgjengelig. Da gjerne pøbler eller junkier. Disse bilene blir ofte fort funnet igjen med tom tank etter en joyride. Så har du dyre biler, disse tas det gjerne mer sofistikerte metoder i bruk for å få med seg. Typisk velfinansierte østeuropeiske bander. Den tiden hvor lokale helter stjal en Cosworth eller annen grombil for så å slakte den i en garasje er vel forbi? 

Ja. Det er merkelig hvordan disse tingene henger sammen…

Glad det ikke var besøk der. Normalt ville det stått Porsche og Audi der i tillegg 😰 at man ikke får ha tingene sine i fred!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er det én ting jeg virkelig skulle ønske, så er det at UP for en gangs skyld fikk fokus på å bøtelegge disse jævlene herfra til månen. 

Viktigere det enn folk med sorte N merker. Park og tåke. Bil som er 5 mm lavere enn vognkortet. Sløsing av ressurser kjenner ingen grenser i UP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hva er greia med å ha nitrogen i dekka? Kan man erstatte dette med vanlig luft?

Kjører man mye på bane unngår man å hele tiden tappe ut når det blir varmt å fylle opp igjen når dekkene er kalde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service-spørsmål: Forrige gang jeg hadde oljeservice på begge bilene hos Bavaria samtidig brukte jeg deres egen prisgaranti mot dem; NAF tar av en eller annen grunn 0 kr for arbeidet, så oljeskift koster ca 1500kr per bil (nå kampanje til ca 1000kr for komplett olje- og filterskift). Det godtok Bavaria og jeg fikk det til samme pris som NAF per bil. Det er ca halv pris av hva de normalt sett skal ha (ekskl. mikrofilter).

Er det frekt å gå samme ruta nå enda en gang? Begge bilene skal ha oljeskift (egentlig mellomskift på begge), uten bytte av mikrofilter. Fått pris på ca 3000kr per bil hos Bavaria, mens NAF nå har kampanje til ca 1100kr per bil (ca 500kr avslag per bil). Bavaria har fortsatt prisgaranti, og av prinsipp tenker jeg at det er greit å bruke denne garantien, men er det frekt å gjøre det gang på gang?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, papertiger skrev:

Service-spørsmål: Forrige gang jeg hadde oljeservice på begge bilene hos Bavaria samtidig brukte jeg deres egen prisgaranti mot dem; NAF tar av en eller annen grunn 0 kr for arbeidet, så oljeskift koster ca 1500kr per bil (nå kampanje til ca 1000kr for komplett olje- og filterskift). Det godtok Bavaria og jeg fikk det til samme pris som NAF per bil. Det er ca halv pris av hva de normalt sett skal ha (ekskl. mikrofilter).

Er det frekt å gå samme ruta nå enda en gang? Begge bilene skal ha oljeskift (egentlig mellomskift på begge), uten bytte av mikrofilter. Fått pris på ca 3000kr per bil hos Bavaria, mens NAF nå har kampanje til ca 1100kr per bil (ca 500kr avslag per bil). Bavaria har fortsatt prisgaranti, og av prinsipp tenker jeg at det er greit å bruke denne garantien, men er det frekt å gjøre det gang på gang?

Ha ikke dårlig samvittighet, bruk Bavaria, hadde gjort det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ampera, dette må vær helt innafor. Er en grunn til at konkurranse i alle typer marked er bra, og spesielt i dit tilfelle nå. Når jeg skulle montere eksosen på min G30 fikk jeg først en pris med Bavaria også sendte jeg mail til et Mekonomen verksted for pris tilbud, dette var lavere en Bavaria selvsagt og sendte tilbudet til de og da sparte meg for flere tusen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...