Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, awt skrev:

Det er dessverre ikke så lett. Tidligere kunne Amcar hjelpe til, men det går heller ikke lengre. Prøveskilt, eksportskilt og slikt finnes ikke.

Man er avhengig av å kjenne noen som man kan registrere bilen på, men da må man igjen betale moms/«omregistreringsavgift», så det er ingen god løsning det heller. I tillegg sliter man med forsikring.

I praksis blitt umulig å importere selv uten å gå gjennom forhandler/importør nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importere selv kan man nok gjøre, men man før ikke prøvekjørt bilen, eller tatt den på en roadtrip før man sender den (alt går jo på en eller annen måte, men skal man over på en 3-ukers-tur er det en glemmesak).

Når det er sagt har det vel stort sett alltid vært vanlig å la en agent ta seg av akkurat den prosessen(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat driver å kjøper en del bilpleieprodukter fra USA, som avsender ikke vil sende til Norge. Så han har ordna seg med ett firma som har en adresse som man kan oppgi og sende dette til....som sender videre til Norge. Finnes sikkert noe sånt for biler også.

Kona har en tante som bor i Atlanta som ho besøker av og til, så i dette tilfellet kan en bil man kjøper over der registreres på henne. Hun har faktisk selv sagt at det er bare å "bruke henne" om det er noe vi skulle ha gjort. Hun er riktig nok norsk statsborger, men har fast adresse. Så kan hun "selge" den på export til oss 👍 Problem solved 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2021 at 12:56 PM, papertiger said:

@Ampera @Snagg30 @scoot

Takker for input og bekreftelse på mitt syn 😛 . Har sendt prisene til de nå, så får se om de matcher. Prisgarantien dekker ikke kampanjer slik som NAF har nå, men allikevel blir det halv pris uten kampanje. 1-eren skal også ha bremsevæskebytte så greit å få tatt det i samme slengen.

@Fredrik 90

Quoter meg selv her. 

Enden på denne visa ble at jeg holdt 4-serien utenfor Bavaria, da jeg uansett ikke ville ha nullstilt i iDrive pga serviceavtale (dette er mellomskift) - den går da inn til NAF for oljeskift til 50% lavere pris enn hva Bavaria ville matche pga kampanje hos NAF - ca 1000kr for olje- og filterskift.

1-serien går inn til Bavaria med prismatch på NAF sine vanlige priser (ca 1500kr) + ca 1200kr for bremsevæskebytte. I utgangspunktet ville de heller ikke på denne registrere oljeskift i iDrive for denne prisen (de mente at NAF ikke gjorde dette til den prisen, så da skulle ikke de heller gjøre det), men de godtok til slutt å registrere det siden jeg påpekte at de uansett måtte inn å registrere bremsevæskebyttet i iDrive. 

De gjorde seg egentlig ganske vanskelige og det var mye om og men, men jeg gav meg av prinsipp ikke før jeg hadde fått det ca slik jeg ville - når de har prismatch så har de prismatch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=SVM3xeCWuY8

Pen bil, artig prosjekt og ikke minst en ekstremt underholdende og dyktig fyr. Anbefaler alle som ikke har sett på han her, å ta en titt, det er absolutt verdt det! Regner nok med at de fleste her inne vet hvem han er 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2021 den 22.37, papertiger skrev:

De gjorde seg egentlig ganske vanskelige og det var mye om og men

Bavaria Forus/Stavanger? Synes de gjør dette ganske ofte, og for enhver ting kunden påpeker. Mistet smaken på den forhandleren. Tar heller turen til Bryne, selv om det er upraktisk.

Spesielt dårlig kundeservice for oss som er over snittet interessert og/eller stiller med noe kompetanse selv.

 

edit: Du har ikke prøvd Moe auto? Han er jo suveren både på skruing og som regel priser. Skrur på medbrakte deler.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, humpfy said:

Bavaria Forus/Stavanger? Synes de gjør dette ganske ofte, og for enhver ting kunden påpeker. Mistet smaken på den forhandleren. Tar heller turen til Bryne, selv om det er upraktisk.

Spesielt dårlig kundeservice for oss som er over snittet interessert og/eller stiller med noe kompetanse selv.

 

edit: Du har ikke prøvd Moe auto? Han er jo suveren både på skruing og som regel priser. Skrur på medbrakte deler.

Forus/Stavanger ja. De har egentlig vært veldig greie, på garantisaker har de vært ok, ikke noe styr, men ikke bedre enn det bør være. 

Har lært meg såpass at skal en ha en teknisk diskusjon/dialog så er det Bryne som gjelder. Der får en snakke med Thomas (teknisk sjef) som er utrolig dyktig, og mekanikeren kan du og snakke med. Veldig kjekke folk. Så har jeg muligheten bruker jeg Bryne om det ikke er for upraktisk (bor på Tananger). 
Moe brukte jeg mye før når jeg hadde E91, men med F36 har jeg hatt serviceavtale så da er det Bavaria som gjelder. Nå har jeg imidlertid kjøpt en F20 så det blir nok mer Moe igjen nå framover :) kjempedyktig fyr. Mange bekjente som bruker kun han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok flere enn meg som irriterer seg over dette mtp folk som annonserer på Finn.no.

Hva er vitsen med å legge ut en annonse når dem ikke svarer hverken på meldingstjensten eller på tlf liksom ??
Du sender en melding ,så ser du kun at de sett melding ,gir de noen dager og sender melding på at man er int men ikke svarer kun sett.

Ringer du ,får du en melding :Kan jeg ringe deg opp igjen ?

Sånt irriterer meg grenseløst 🥵🥵

Man har da somregel alltid tid for å svare på melding før eller senere iløpet av dagen.

Hva er vits med å annonsere ut en vare om de ikke engang kan svare på meldinger ?

Tull uten sidestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bilprodusentene leser denne nøye og tar det til seg.  https://dinside.dagbladet.no/motor/dette-utstyret-vil-ingen-ha/74485879

Jeg skjønner det veldig godt. Mye er bare en gimmik som vi bruker et par ganger også begynner vi å lete etter den fysiske knappen igjen. Selvkjørende biler står som det ultimate mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Hadde trodd HUD skulle være litt mer populært enn det der 🤔😅

Spørs hva man mener med utvidet virkelighet da. Jeg vil gjerne få instrumentene i HUD men er usikker på om jeg vil ha stort mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Rune-K said:

Spørs hva man mener med utvidet virkelighet da. Jeg vil gjerne få instrumentene i HUD men er usikker på om jeg vil ha stort mer.

Utvidet virkelighet = augmented reality. Kan se for meg at det blir noe forstyrrende med streker, linjer og tall som flytter seg med bilen foran eller veien. HUD er gull og et svært godt tiltak for trafikksikkerheten. 

Men enig i det med knapper - det er mye som er en gimmick; stemmestyring osv osv. Jeg ender opp med å bruke forhåndsprogrammerte knapper for bytte av radio, sjekke kjørecomputer, få opp telefonbok osv osv. Det tar mye mindre tid og mindre oppmerksomhet fra veien enn å begynne med aktivering av stemmestyring, så er kommandoen oppfattet feil, så må du gjenta så blir det feil igjen. Da er konsentrasjonen fra veien plutselig borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigasjon i HUD er jo helt fantastisk! Spesielt når man kjører på motorvei med mange filer osv. 

Hvordan folk kan mene hud er unyttig blant alt dill man får på en bil idag forstår jeg ikke. 

Noe jeg var sikker på at jeg ville mislike var gesture control, men tar meg selv ofte i å justere lyden opp eller ned med fingeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Skulebollen said:

Navigasjon i HUD er jo helt fantastisk! Spesielt når man kjører på motorvei med mange filer osv. 

Hvordan folk kan mene hud er unyttig blant alt dill man får på en bil idag forstår jeg ikke. 

Noe jeg var sikker på at jeg ville mislike var gesture control, men tar meg selv ofte i å justere lyden opp eller ned med fingeren

Helt enig - å se på navigasjon i instrumentpanelet eller gud forby på iDrive-skjermen etter å til vanlig bruke navi i HUD til vanlig er mange skritt nedover. Skal aldri ha nr. 1 bil uten HUD igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok man må se litt på hva slags bilkjøpere de har spurt i denne undersøkelsen. Hadde man spurt premiumbil kjøpere så hadde helt klart flere ønsket seg HUD, men den gjevne Toyota kjøper bryr seg nok fint lite om dette. Synes også det er rart at Ventilering i seter kommer så høyt opp, det kunne iallfall jeg klart meg uten mens HUD må jeg ha.

Ellers så er det jo fantastisk at journalisten skriver at VW kom med Gesture Controll for to år siden. Særlig nå det var BMW som brakte dette til markedet i 2016 med G11 7-serie. Norske biljournalister i ett nøtteskall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...