Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På G30en slår man av alt av støttesystemer ved å holde knappen nede i 10 sek. Her er det ingenting som holder igjen, kan kjøre sidelengs så mye jeg orker. Når det er sagt så er det sjelden jeg gjør det. Tilbake når jeg hadde E39 i "min ungdom" så var jo antispinn/antisladd slått av fra November til Mars 😂 

Kanskje det er noe eget med de elektiske bilene at man ikke får helt frie tøyler... Synes i såfall ikke det høres noe morsomt ut. Noe annet jeg fikk høre her om dagen, som en venn som har bestillt i4 M50 ble skikkelig sur for. i4 M50 har jo en toppfart på bare 225 km/t....en BMW med 544 hk...det er jo latterlig. Det er omtrent det samme som en 318i klarer, man forventer jo etter alle disse årene at en motorsterk BMW skal sperre på 250 km/t. Så nå ser jeg virkelig frem til vi skal kjøre om kapp, for det var han så oppsatt på at vi skulle før han fikk høre om toppfarten på 225 km/t...G30en går 275 km/t etter tuninga den 😂😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

På G30en slår man av alt av støttesystemer ved å holde knappen nede i 10 sek. Her er det ingenting som holder igjen, kan kjøre sidelengs så mye jeg orker. Når det er sagt så er det sjelden jeg gjør det. Tilbake når jeg hadde E39 i "min ungdom" så var jo antispinn/antisladd slått av fra November til Mars 😂 

Kanskje det er noe eget med de elektiske bilene at man ikke får helt frie tøyler... Synes i såfall ikke det høres noe morsomt ut. Noe annet jeg fikk høre her om dagen, som en venn som har bestillt i4 M50 ble skikkelig sur for. i4 M50 har jo en toppfart på bare 225 km/t....en BMW med 544 hk...det er jo latterlig. Det er omtrent det samme som en 318i klarer, man forventer jo etter alle disse årene at en motorsterk BMW skal sperre på 250 km/t. Så nå ser jeg virkelig frem til vi skal kjøre om kapp, for det var han så oppsatt på at vi skulle før han fikk høre om toppfarten på 225 km/t...G30en går 275 km/t etter tuninga den 😂😎

På Audi e-tron kan alt slåes av, testet senest i går kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fupsaker skrev:

Ikke helt? Sikker? Må forske litt på det når vi får vår, men alt er bedre enn Traction mode på vanlig i3, selvom den tillater litt artigheter den også. DSC OFF på nyere BMW-er er kanskje av så fremt gassen holdes inn og ikke slippes opp? 

Kan hende på i biler at dette får du ikke lov til å skur av alt uten å være i Roller mode. Men igjen da er jo alt av, sel abs. 
Det bør du prøve på i3 din, kjempe morsomt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ahj skrev:

Kan hende på i biler at dette får du ikke lov til å skur av alt uten å være i Roller mode. Men igjen da er jo alt av, sel abs. 
Det bør du prøve på i3 din, kjempe morsomt :D 

Hvordan gjør jeg det? Må jeg nappe ut en sikring? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Er det mulig å legge inn i3s-software i bilen? @Saltkjelen vet kanskje? :D Det hadde jo vært gøy.. :) 

Man kan legge inn i3S SW i bilen. Dessverre kan roller mode kun aktiveres gjennom instrumentet (ikke fått et gjennombrudd for knappeprosjektet mitt p.t.), men det fungerer som pokker. Roller mode aktiveres vel sikkert et titalls ganger ila vinteren hos meg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Man kan legge inn i3S SW i bilen. Dessverre kan roller mode kun aktiveres gjennom instrumentet (ikke fått et gjennombrudd for knappeprosjektet mitt p.t.), men det fungerer som pokker. Roller mode aktiveres vel sikkert et titalls ganger ila vinteren hos meg. :P 

Kan du hjelpe? ;) Da får du vel DSC off? Og motorstyring? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hallgrim86 skrev:

Elbilene har skikkelig lav toppfart, men det tipper jeg er det minst viktige for eventuelle kjøpere - så lenge det ikke ødelegger kjøreopplevelsen. For deg er sikkert 225 uaktuelt, det må være 250 ellers er det dritt - men tipper det er annerledes for hoveddelen av kundene som kjøper i4. En egenskap man faktisk bruker ofte er 0-100 tiden, og der parkerer den (?) bilen din og det meste annet på veien.

0-100 er jo noe man virkelig ikke bruker ofte, hvor ofte står du stille og launcher bilen til 100? 60-100 og andre mellomakselerasjoner er langt mer nyttig enn 0-100 tider som er en totalt oppskrytt som måleenhet. Toppfart er jævla viktig for meg, jeg har ett litt breiere bruksområde enn bare å dure rundt her hjemme i Norge. Interessen min for bil og bilkjøring strekker seg laaangt over ut over dette faste, tråkige bruksmønsteret 98% av norske bilbrukere har. Hver sin lyst!

I Tyskland, hvor man har ett valg om man vil ha fossil eller el så er det nok riktig at flesteparten av i4 kundene klarer seg med 225 km/t. Disse folka som nesten bruker M3 penger på en i4 er ute ett andre egenskaper enn å rase på Autobahn. Mens i Norge, hvor man nesten ikke lenger har noe annet valg så er det jo litt kjip for en bilentusiast som tar seg en Tysklandstur i ny og ne. Man kan si at den kjører fra det meste, men det skulle vel bare mangle med 544 hk. Men Tesla har jo 250 km/t toppfart på sine biler så hvorfor BMW kommer med dette tullet her skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...