Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noen med G serie bil som kan fortelle meg hvor man slår av den nød stopp funksjonen når man rygger. Med snø, vann eller slaps på sensorene bak så tror bilen at den skal krasje hver gang jeg skal rygge. Så den smeller på bremsene og man hopper i førersetet fordi man tror man rygger i noe. Jævligsatanshelvettes irriterende når føret er slik som nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Noen med G serie bil som kan fortelle meg hvor man slår av den nød stopp funksjonen når man rygger. Med snø, vann eller slaps på sensorene bak så tror bilen at den skal krasje hver gang jeg skal rygge. Så den smeller på bremsene og man hopper i førersetet fordi man tror man rygger i noe. Jævligsatanshelvettes irriterende når føret er slik som nå... 

Har blitt små skremt selv av dette noen ganger! Men er det ikke knappen nederst til høyre på bilde? Eller så må man inn i selve menyen og finne frem "hjelpemidler" menyen og fjerne nødbrems hjelpen. 
 

53FF6AF6-687E-4EB0-AD8E-959AD2512E04.thumb.png.c1cc223f3060f0294da2aec9140dff66.png

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Noen med G serie bil som kan fortelle meg hvor man slår av den nød stopp funksjonen når man rygger. Med snø, vann eller slaps på sensorene bak så tror bilen at den skal krasje hver gang jeg skal rygge. Så den smeller på bremsene og man hopper i førersetet fordi man tror man rygger i noe. Jævligsatanshelvettes irriterende når føret er slik som nå... 

Sjekk under pdc innstillinger. Der skal det stå noe om nødstopp ved rygging som du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snagg30 skrev:

Har blitt små skremt selv av dette noen ganger! Men er det ikke knappen nederst til høyre på bilde? Eller så må man inn i selve menyen og finne frem "hjelpemidler" menyen og fjerne nødbrems hjelpen. 
 

53FF6AF6-687E-4EB0-AD8E-959AD2512E04.thumb.png.c1cc223f3060f0294da2aec9140dff66.png

 

Den der hersens knappen der lyser nå konstant orange hos meg :P Jeg skal kjøre bilen selv og ikke la bilen selv dra, slite og filleriste rattet mitt  :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, StigJ skrev:

 

Den der hersens knappen der lyser nå konstant orange hos meg :P Jeg skal kjøre bilen selv og ikke la bilen selv dra, slite og filleriste rattet mitt  :tongue: 

Jeg vet, hadde samme dilemmaet selv med både G21 - G30. Det er svært utilfredsstillende når knappen lyser oransje men igjen så er det sinnsykt irriterende med en bil som prøver å kjøre for deg. Løsningen er å gi bort et barn og selge en nyre også kjøpe seg en X3M, her lyser alt grønt men kan kutte svingene så mye jeg vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg vet, hadde samme dilemmaet selv med både G21 - G30. Det er svært utilfredsstillende når knappen lyser oransje men igjen så er det sinnsykt irriterende med en bil som prøver å kjøre for deg. Løsningen er å gi bort et barn og selge en nyre også kjøpe seg en X3M, her lyser alt grønt men kan kutte svingene så mye jeg vil! 

Men nå lyser den jo i den originale BMW instrumentbelysningsfargen :P Og passer fint til resten av humørbelysningen 😁

IMG_20211204_185743.thumb.jpg.5f06b498554934ef20119fb2e91fc9fc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Dere burde heller kjøpe bil uten sånn knapp. Eneste jeg merker er litt risting i rattet. Litt som en massasjevibrator. 

Kjøpte bil med sånn knapp, merker lite til det 🤔 ( g11 ) 

Der kan man vertfall justere hvor kraftig risting osv. Skal være. 

 

Noe som er fascinerende dårlig på Bmws ypperste flaggskip, er selvkjøringen. Den fungerer absolutt ikke. Og er milevis dårligere enn feks. Volvo sin ( 19mod. V60 som grunnlag )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Skulebollen skrev:

Noe som er fascinerende dårlig på Bmws ypperste flaggskip, er selvkjøringen. Den fungerer absolutt ikke. Og er milevis dårligere enn feks. Volvo sin ( 19mod. V60 som grunnlag )

Selvkjøringen jeg hadde på 19 mod Mondeo var også bedre enn hva jeg opplevde på min 18 mod G30. Synes dog den ble bedre etter jeg tok en software update på bilen i sommer, føler jeg kan stole litt mer på den nå. Men likevel så bruker jeg den nesten aldri, kun som hjelp hvis jeg skal være uoppmerksom ett øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Skulebollen skrev:

Kjøpte bil med sånn knapp, merker lite til det 🤔 ( g11 ) 

Der kan man vertfall justere hvor kraftig risting osv. Skal være. 

 

Noe som er fascinerende dårlig på Bmws ypperste flaggskip, er selvkjøringen. Den fungerer absolutt ikke. Og er milevis dårligere enn feks. Volvo sin ( 19mod. V60 som grunnlag )

Damn! Skulle ønske jeg kunne justere ristingen også. 😔 
Så kunne jeg hatt enda bedre massasje når jeg konstant ligger på linja.

Fra spøk til alvor: Har opplevd samme på pre lci G31. Selvkjøringen er latterlig dårlig i forhold til samme årsmodell G20. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snagg30 skrev:

For dere andre som er F1 fans, og gjerne Max Verstappen fan som meg. For et sinnsykt løp!! Helt sykt for en dag.

Jeg er Hamilton-fan, så den var bitter å svelge :P 

Riktignok går flaks gjerne opp i opp i løpet av en hel sesong, men skal nesten ikke være mulig å ha så tur som Verstappen har i dag. Hamilton kjører bedre og har full kontroll i 99 % av løpet, før forhold helt utenfor hans kontroll avgjør. Men Hamilton har både tapt og vunnet med minimale marginer tidligere. Uansett en vanvittig avslutning, herlig spenning :D 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...