Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, ulike måter å se det på, men svarte striper mellom skjermene er og forblir svarte striper ;)

Jeg skal dog være ærlig her, det var aldri aktuelt å ha 3 skjermer før jeg har testet å kjøre litt. Det blir vel enda bedre med 3 stk når den midterste er curved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du sjekket ut hvilket skjermkort du har, så jeg kan stålsette meg for hvor ille det blir? :P

EDIT: jeg ser at de anbefaler GTX 1070, siden RTX 2060 er litt raskere så går det vel greit, men jeg får se hvordan den takler dobbel-full-HD.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Skulebollen said:

Jeg kjøpte ett pent brukt Thrustmaster t500 på Finn for 3-4000. Bedre pedaler og ratt enn t300. Noen hakk over g29. 

Jeg bygde riggen selv i treverk med restemateriell, og med en e34 m5 stol. 

Det som koster er PC. Jeg har også oppgradert til 3 skjermer nå. Så jeg har Komplett.no PC til 16k og skjermer til 6k.. Pcen klarer ikke drive Acetto på maks med 3 skjermer. Så bør vel helst ha pc til nærmere 20k.. 

 

Beste spillet syns jeg uten tvil er Acetto corsa Competition. "Problemet" der er at man mangler Nurburgring, og at det kun er GT3 ( og 4 ) cup biler. 

Acetto Corsa funker også bra, og der får man Touristfart med BTG tid 😎 

Ellers er vel iRacing den beste simulatoren iforhold til online biten. ( Strides litt om hvem som har best kjørefysikk ) 

Men iRacing er kostbart, krever litt interesse og kompetanse for data, og med mnd. Abb så "må" man nesten kjøre aktivt. 

Har du bilder av riggen? Hadde planer om å lage noe selv, men veit ikke hvilken løsning man burde ha for skjerm(er) hvis det er laget av treverk.

Fant også en DIY greie fra england av aluminiumsprofiler, men det blir veldig dyrt hvis man skal ha fester og braketter til 3 skjermer, tastatur, håndbrekk, girspak osv 

https://www.motedis.co.uk/shop/DIY-Kits/Sim-Racing/Simracing-Rig-US-Dream-085656::999999091.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, E.C. said:

Den øverste var jo faktisk ikke gæren, får vente til den kommer på salg igjen. Mener jeg så den rundt 50% avslag en gang 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for skjermer er det greit å kjøpe noen ferdige greier. Det varierer en del i kvalitet på stativer og sist jeg fikk stativ til skjermer på jobb måtte jeg shimse opp mot bordet med papir for at det ikke skulle være skeivt. I tillegg vil man uansett behøve enten solid bein-base eller noe å feste det på, så om du greier å "vente ut" den første der til en kurant pris så er det nok noe av det mer hensiktsmessige mtp pris/tidsforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermer i bil er kommet for å bli og med årene er de blitt større og i en periode var det nærmest om å gjøre å ha størst skjerm. Mer og mer funksjoner flyttes over til berøringsskjerm og interiøret blir enkelte ganger mer stilfullt, eller, jeg liker knapper og styr da. Så kan en vurdere om enkelte essensielle funksjoner burde vært flyttet over. 
Elbil24 publiserte nylig artikkelen under:

https://www.elbil24.no/nyttig/dette-kan-du-bli-straffet-for/72913103

Her er altså vindusviskerhastigheten lagt inn på touchskjermen i konsollen, da stiller jeg spørsmål om trafikksikkerhet og brukervennlighet. Jeg hadde på lån etter en diskusjon med selger den aktuelle biltypen, men husker ikke akkurat dette. Håper BMW og de andre tyske aldri gjør så. Det skal sies at T har mulighet til litt enklere betjening og stemmestyring, men likevel :) 

 
6DCDAEA6-8D30-40A4-A3D2-DA8FBEA055CB.thumb.jpeg.6ba73a711647d87f8641200ad421d15f.jpeg
 

@Saltkjelen riktige hendler er viktig :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 det tilfellet som vises over er bare kroneksempelet på brukervennlighet og enkelhet gone wrong. Et pengesparingstiltak som har potensiale til å skape trafikkfarlige situasjoner. F.eks. når jeg skal skifte radiokanal (mellom lagrede kanaler) i våre biler, finner jeg det langt enklere og sikrere å bare trykke på 2-tallet (for P13) og 1-tallet (for P1) i stedet for å scrolle på rattet. Det tar absolutt minst oppmerksomhet vekk fra kjøringa. Enig, jeg liker også knapper og hjul.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Helt enig at riktige hendler er viktig. Så viktig at jeg allerede har sikret meg riktige hendler for i4en som kommer om et år. :D 

Men ja.. Dette forteller nok en gang hvor lite trafikksikkerhetsmessig touch-systemer i bil egentlig er. Derfor synes jeg det er synd BMW nå velger å følge denne trenden der de nå begynner å utfase (?) iDrive-kontrolleren - ref. U06 2-serie AT samt fjerner hurtigknappene og klimebetjening til fordel for touchfunksjonalitet i skjerm. Enkelte ganger må man stikke fingeren i jorda og akseptere at ikke alt her i verden må utvikles videre fra det stadiet man er på i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Marius2002 Helt enig at riktige hendler er viktig. Så viktig at jeg allerede har sikret meg riktige hendler for i4en som kommer om et år. :D 

Men ja.. Dette forteller nok en gang hvor lite trafikksikkerhetsmessig touch-systemer i bil egentlig er. Derfor synes jeg det er synd BMW nå velger å følge denne trenden der de nå begynner å utfase (?) iDrive-kontrolleren - ref. U06 2-serie AT samt fjerner hurtigknappene og klimebetjening til fordel for touchfunksjonalitet i skjerm. Enkelte ganger må man stikke fingeren i jorda og akseptere at ikke alt her i verden må utvikles videre fra det stadiet man er på i dag.

Bare meg som sliter med å treffe riktig sted på skjermen når underlaget er ujevnt?  Setter pris på å ha fysiske knapper/spaker som bare krever et kort blikk for å lokalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...