Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kjør på med Michelin, jeg sverger til de dekkene. De er bare så vanvittige gode at det er vanskelig å forstå at dekk kan ha så mye og si, og selv om du ikke skal ut å rå kjøre så vil jeg si det er verdt å kjøpe de uansett. 
 

Ellers må jeg si jeg støtter fult ut å støtte den lokale dekk sjappa. Jeg har brukt mine lokale på alle mine biler, vi er alle på fornavn og hver gang jeg skal inn med mine biler så setter de kun opp sjefen selv for de vet jeg er sær og svært opptatt av bilene. Dette har resultert i en trivelig relasjon, hvor han og har bedt meg om å søke på jobb hos de (de driver og med VIP transport av skuespillere som feks Tom Cruise / Scarlet Johanson og ellers film crew) sist vi møtes fikk jeg denne deilige bilen som lånebil! Så absolutt, støtt de lokale så plutselig åpner det seg mye forskjellige muligheter :D DF21F041-8EBA-46FF-929B-3CCD0B977714.thumb.jpeg.ed4aa58c02a6ee66a40face7f1c4b7db.jpegFD62352A-E649-4CE9-A3D6-026D3571EEB4.thumb.jpeg.64f78ed716ba81f0c848630e1d2ba9fb.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg slutter aldri og forbauses over hva folk samler på, synes det er utrolig fascinerende. Før du brakte det på banen så kunne det aldri falt meg inn at folk samlet på bilvoks.

Det er faktisk en del personer som gjør dette da, folk som har mye mer enn meg. Så det å samle på bilvoks er absolutt en populær hobby, som jeg slengte meg på for fullt for noen år siden. Kjøpte veldig mye voks en periode, og solgt noen få. Men har igjen de sjeldneste bortsett fra en 1/50 Dodo Juice Dodonator som var i "dårlig" stand og jeg endte opp med å selge for $0.99 inkl frakt.. Auksjon, tenkte ok jeg får ifjen det jeg gav men nei..

Problemet med å øke samlingen nå er at det sjelden dukker opp noe særlig på eBay nå og det meste foregår på FaceBook.. jeg har ikke Facebook. Eller en periode hadde jeg det og prøvde å bli medlem av en Dodo Juice gruppe, men ingen der ville selge noe av det de hadde til salgs til meg siden jeg var nytt medlem der og ikke hadde noen tilbakemeldinger, mener jeg det var.. Har slettet FB siden da, og eBay er egentlig eneste kanal der jeg kan finne noe nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg slutter aldri og forbauses over hva folk samler på, synes det er utrolig fascinerende. Før du brakte det på banen så kunne det aldri falt meg inn at folk samlet på bilvoks.

Men jeg skal kanskje ikke snakke for høyt. Har bl.a tilnærmet komplett med Fantomet fra 1983 og til det siste som kom ut. Har også veldig mange utgaver med Norsk motorveteran og det svenske bladet classic motor. Kan jo ikke kaste slikt noe

Jeg har samtlige utgaver av det tyske bilbladet Auto, Motor und Sport fra årgang 1950 til 2012. Samt samtlige Amcar Magasin fra 1976 til i dag 😅 Alt sortert etter årstall i permer, det er en del hyllemeter jeg har her 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2022 den 11.43, Saltkjelen skrev:

Nei, det er ikke bare deg. Touch er forferdelig i en bil og burde aldri vært tillatt. Død over vedkommende som mente dette var en god idé. 

I 1986 kom Buick med touch i sin Riviera. Som den aller første bilen med dette. Det var helt håpløst og lagde "beep"-lyd for hvert trykk og trafikksikkerheten var mildt sagt fraværende. Dette ble fort skrotet og de gikk tilbake til vanlige knapper/vrihjul. Det ble lenge stille på touchfronten, men E65 7-serie blir ofte nevnt ser jeg i samme forbindelse fordi standarden med sentermontert skjerm ble satt da, selv om det ikke var touch. E65 var state-of-art da den kom ut. Tesla Model S får så videre "skyld" for å virkelig satt fart på skjermstørrelse og touchbetjening. Så får en dra konklusjoner selv …

Kilder er flere artikler som omhandler historie om touch i bil.

1986 Buick Riviera:

C5055635-990D-4EBD-A2DA-CB269F7719F7.thumb.jpeg.65333e989531dcd805af15eea7674929.jpeg6EB2FA78-C52F-4400-9189-63E440D0C406.jpeg.8f9a36ee02c25f52fa0facce191c01b0.jpeg3D3DF73F-89B8-421D-8C6B-9BD9E3327BEE.jpeg.bb50bfc8bb2bb0b88f6922e87b4f8bb7.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tocuh er helt greit det så lenge man står stille, da synes jeg det er bra. Under kjøring er det ikke bare tungvindt, det er livsfarlig. Det er her jeg synes BMW er genialt, man har iDrive hjulet, hurtigtaster, Touch pad og Gesture til hjelp når man kjører. Det er lov å sitte å pelle på den skjermen, men å ta opp mobilen blir bøtelagt strengt…hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har samtlige utgaver av det tyske bilbladet Auto, Motor und Sport fra årgang 1950 til 2012. Samt samtlige Amcar Magasin fra 1976 til i dag 😅 Alt sortert etter årstall i permer, det er en del hyllemeter jeg har her 😂 

Det er nok noe lignende her bortsett fra at jeg er mer i veteranbilverdenen enn amcar.

Problemet er jo og finne fram en artikkel som man vet man har lest for 5 år siden, det er nesten håpløst. Ifjor mens mesteparten var stengt og jeg kjedet meg veldig begynte jeg på et kartotek for å lettere finne fram men det ble et voldsomt arbeid så det er stilt litt i bero igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Tocuh er helt greit det så lenge man står stille, da synes jeg det er bra. Under kjøring er det ikke bare tungvindt, det er livsfarlig. Det er her jeg synes BMW er genialt, man har iDrive hjulet, hurtigtaster, Touch pad og Gesture til hjelp når man kjører. Det er lov å sitte å pelle på den skjermen, men å ta opp mobilen blir bøtelagt strengt…hva er forskjellen?

Vi har touch skjermer i togene jeg kjører til vanlig også og jeg er veldig glad det går på skinner ellers hadde det vært håpløst. Når man ligger på Gardemobanen i 200km/t skal det ikke mye trykking på skjermen før man har kjørt veldig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samling av div er jo en hobby for de fleste .

Jeg har ekstreme mengder med Opelbrosjyrer fra 80 og 90 tallet .

Disse ser jeg nå er kun rot for min del og at man kan få god pris på mye av de så disse kommer jeg nok til å kvitte meg .

Kan ikke samle på alt og når jeg ser at en Manta b Gsi brosjyre kan finansiere div smådeler til e28 ,er man ikke tvil .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2022 den 7.04, sveigis skrev:

Samling av div er jo en hobby for de fleste .

Noe annet jeg hadde samlet på om jeg hadde hatt mulighet er el-gitarer, da helst Ibanez RG og JEM-modeller. Hadde et par spesielle RGer som jeg solgte i 2015 tror jeg det var, for å delfinansiere et bilkjøp (den bilen jeg omtalte i finans-tråden som jeg solgte med tap etter ett år), mener jeg det var

Jeg angrer ofte på at jeg solgte de gitarene, da de ville vært en flying start på en samling.. Den ene var en Ibanez RG770DX-RR, en rød gitar fra jeg mener 2007, laget i 500 eksemplarer. Angrer ofte på at jeg solgte dem, men er samtidig glad jeg hadde den bilen så det er litt delte følelser der

Den var samme som denne (mulig det var denne, er et bilde av gitaren fra forhandleren jeg kjøpte min fra)

ibanez-rg770dx-rr-1012.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har brukt dittratt.no? For en eller annen grunn så fikk jeg ikke med lær/skinnet på E39 M-sport rattet jeg kjøpte 😅

Klarer heller ikke helt å bestemme meg over hvilke skinntyper... Glatt på glatt? Tekstur rundt hele? Ventilert skinn på sidene? OEM er vel teksturert sammen med airbag og plastikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2022 den 8.46, GreenE36Cab skrev:

Noe annet jeg hadde samlet på om jeg hadde hatt mulighet er el-gitarer, da helst Ibanez RG og JEM-modeller. Hadde et par spesielle RGer som jeg solgte i 2015 tror jeg det var, for å delfinansiere et bilkjøp (den bilen jeg omtalte i finans-tråden som jeg solgte med tap etter ett år), mener jeg det var

Jeg angrer ofte på at jeg solgte de gitarene, da de ville vært en flying start på en samling.. Den ene var en Ibanez RG770DX-RR, en rød gitar fra jeg mener 2007, laget i 500 eksemplarer. Angrer ofte på at jeg solgte dem, men er samtidig glad jeg hadde den bilen så det er litt delte følelser der

Den var samme som denne (mulig det var denne, er et bilde av gitaren fra forhandleren jeg kjøpte min fra)

ibanez-rg770dx-rr-1012.jpg

Jeg har en kliss lik rød RG770, men fra tidlig 90-tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Vegard_ skrev:

Noen her inne som har brukt dittratt.no? For en eller annen grunn så fikk jeg ikke med lær/skinnet på E39 M-sport rattet jeg kjøpte 😅

Klarer heller ikke helt å bestemme meg over hvilke skinntyper... Glatt på glatt? Tekstur rundt hele? Ventilert skinn på sidene? OEM er vel teksturert sammen med airbag og plastikk 

Alcantara hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det er jo litt kult, Ruby Red eller Candy Apple Red? Candy Apple er vel litt mørkere tror jeg, og reissue ble kun utgitt som Ruby Red (500) og Laser Blue (500) :)

Kan du spille?

Da er det muligens candy apple. Gitaren har stått på loftet med halsbrudd i årevis så har ikke fargen friskt i minne.

Ja, jeg kan da noen grep ;) 

Edit: Den er vel lik denne: https://reverb.com/item/15875087-vintage-1991-ibanez-rg770-dx-candy-apple-red-dimarzio-usa-pickups-jem-rg550-japan-mij

Endret av hemperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...