Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Thundercoil skrev:

@JokkeTheMan Ro deg ned, mann! Caps er unødvendig :P

Få på effektbakpotte/grenrør/kaldluftsinntak/bor hull i eksos/fjern bakpotte og kjør rakrør. 

Effekt skal jeg ikke uttale meg om, men må vel sikkert ladetrykk til for å oppnå merkbare resultater. Finnes vel flere kompressorer til disse her.

Såvidt jeg har lest meg fram til så kunne man visst få en liten effekt økning av å ta innsug fra M62B44 å sette på M62TUB44 som står i X5en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Eselfjes skrev:

Hvorfor er det bra at han ikke gir muslimer en cm med respekt? 

Uansett, han er jo folkevalgt og om han gjør en god eller dårlig jobb vil tiden vise :)

Muslimer er ikke noe problem, det er religiøs fanatisme som er problemet og det er uavhengig av religion.

Ellers får vi se hvordan Donald greier seg, han kan vel uansett ikke bli dårligere enn President Harding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Poppy skrev:

I hvilken "pizzabil" får man mest for pengene? Tenker da på de som ligger til under 25k. Peugeot Partner, Ford Connect osv.. 

Både Transit Connect, Caddy og Combo er greie biler. Selv hadde jeg kjøpt en eldre Yaris Verso - stygge som juling, men solide som fy. Ville styrt unna de franske da de virker mer tungskrudde når det skjer noe - men de ruster lite dog.

1 time siden, Eselfjes skrev:

Hvorfor er det bra at han ikke gir muslimer en cm med respekt? 

Etter at Vesten ble infisert av likestilling og feminisme har vi sakte men sikkert begynt å utrydde oss selv og sette arabere og afrikanere først. Vi legger oss på rygg, blir rævkjørt og legger til rette uansett hvor mange krav og rettigheter innvandrere fremmer - resultatet er at hvite europeere og hvite amerikanere selv blir en minoritet i eget land. Trump vil snu dette, sette sitt eget folk først (de som faktisk skaper verdier og betaler skatt) og slutte å legge til rette for alle andre U-land som hater vestlige verdier. Jeg synes det er helt fantastisk at han ble valgt, for med Clinton hadde vi fått enda mer intetsigende, selvutslettende politikk ala f.eks Angela Merkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Muslimer er ikke noe problem, det er religiøs fanatisme som er problemet og det er uavhengig av religion.

Dette er regelrett løgn. Selvfølgelig er Islam et problem - det er en politisk ideologi som sprer seg som en kreftsvulst i hele verden, og uansett hvor muslimer reiser bringer de med seg krig og konflikter. Slike naive synspunkt som dette er grunnen til at vestlige verdier står for fall da folk ikke ser hvor alvorlig trussel Islam faktisk er for oss hvite med kristen bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Dette er regelrett løgn. Selvfølgelig er Islam et problem - det er en politisk ideologi som sprer seg som en kreftsvulst i hele verden, og uansett hvor muslimer reiser bringer de med seg krig og konflikter. Slike naive synspunkt som dette er grunnen til at vestlige verdier står for fall da folk ikke ser hvor alvorlig trussel Islam faktisk er for oss hvite med kristen bakgrunn.

Vel etter din mening så bør jeg starte en liten krig her i Trondheim nå. :gunfire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Etter at Vesten ble infisert av likestilling og feminisme har vi sakte men sikkert begynt å utrydde oss selv og sette arabere og afrikanere først. Vi legger oss på rygg, blir rævkjørt og legger til rette uansett hvor mange krav og rettigheter innvandrere fremmer - resultatet er at hvite europeere og hvite amerikanere selv blir en minoritet i eget land. Trump vil snu dette, sette sitt eget folk først (de som faktisk skaper verdier og betaler skatt) og slutte å legge til rette for alle andre U-land som hater vestlige verdier. Jeg synes det er helt fantastisk at han ble valgt, for med Clinton hadde vi fått enda mer intetsigende, selvutslettende politikk ala f.eks Angela Merkel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Native_Americans_in_the_United_States

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.11.2016 at 1.44, Poppy skrev:

I hvilken "pizzabil" får man mest for pengene? Tenker da på de som ligger til under 25k. Peugeot Partner, Ford Connect osv.. 

Ford connect er vel den som har mest personbil komfort, men er vel ikke så kjent for kvalitet..

Selv hadde jeg hatt bruk for en pizzabil, men pga kjørekomfort, kjører jeg heller 407. AC, cruisecontrol, ABS, gode seter (hvor man slipper å sitte med ugunstig vinkel pga skilleveggen) og støydemping er ting jeg ikke klarer å velge bort. De få gangene jeg trenger plassen en pizzabil har mer enn 407en, tar jeg heller med tilhengeren.

Skulle jeg imidlertid hatt en billig varebil, ville jeg hatt en caddy eller transporter. Er budsjettet romsligere, ville jeg hatt berlingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.11.2016 at 16.46, Fredrik 90 skrev:

Fagforeninger og skatter gjorde det til slutt nesten umulig å drive lønnsomt som bilprodusent

Ta deg en bolle.. [-X  Å gi fagforeningene skylden for at driften ikke er lønnsom er virkelig å slå ett slag for å skape store klasse skiller. Det skulle bare mangle om ikke arbeiderene fikk litt av millionlønningene som topplederene håvet inn.. 
At amerikansk bilproduksjon har gått dårlig kan jo kanskje ha noe med at lederene har sugd ut penger av bedriftene framfor å investere i utvikling og teknologi. De er rett og slett blitt akterutseilt.. 
PS: Det er jo akkurat sånn Trump har drevet business også. Bygger opp noe som han kan suge ut alt av ressurser fra, og etterlater det i ruiner når han går videre.  Den Amerikanske måten å gjøre ting på. Kortsiktig tankegang.
:rompe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Daniel80 skrev:

Ta deg en bolle.. [-X  Å gi fagforeningene skylden for at driften ikke er lønnsom er virkelig å slå ett slag for å skape store klasse skiller. Det skulle bare mangle om ikke arbeiderene fikk litt av millionlønningene som topplederene håvet inn.. 
At amerikansk bilproduksjon har gått dårlig kan jo kanskje ha noe med at lederene har sugd ut penger av bedriftene framfor å investere i utvikling og teknologi. De er rett og slett blitt akterutseilt.. 
PS: Det er jo akkurat sånn Trump har drevet business også. Bygger opp noe som han kan suge ut alt av ressurser fra, og etterlater det i ruiner når han går videre.  Den Amerikanske måten å gjøre ting på. Kortsiktig tankegang.
:rompe:

Jeg synes du skal spise den bollen selv, og samtidig lese deg litt opp på amerikansk bilindustri. Du kan begynne med UAW (United Auto Workers), så får du ett litt annet perspektiv på hvordan ting henger sammen her. UAW ble bare grådigere og grådigere, og det man kanskje kan klandre lederne i bilkonsernene for er å ikke sette foten nok ned. Det finnes jo en rekke "gullkorn" på hvor hvor på trynet den "politikken" UAW førte var. Den værste er vel ordninge de fikk til hvor arbeidere kunne pensjonere seg etter 30 års arbeid...uansett alder. Det vil si at den som begynte å jobbe som 18 åring kunne pensjonere seg som 48 åring, med full pensjon og betalte helsetjenester livet ut. Hvis denne pensjonen ble 79 år så hadde han fått flere år med full pensjon enn å jobbe... Ett annet tilfelle finne vi hos GM, der hadde GM og UAW forhandlet seg frem til en daglig produksjonskvote. Problemt var at arbeiderne gjorde seg ferdig med denne kvoten etter 4-5 timer for så å gå hjem, selv om de hadde betalt 8 timer. Effektivt? I 2005 hadde Chrysler konsernet hele 460 000 pensjonerte arbeidere å fø på, med full pensjon og dekkede helsetjenester. Så det voldsome overskuddet Chrysler fikk av salgs suksessen 300C gikk til å dekke dette fremfor å drive produktutvikling.

Videre klarte UAW å få i stand ett program som het The Jobs Bank. Ett program som skulle betale fabrikkarbeidere som ble permittert hele 95 prosent av deres lønninger frem til de fant en ny jobb. Noe som sørget for at 400 millioner dollar gikk ut av vinduet den veien det året. Hva er da vitsen med å permittere folk for å spare penger når de likevel må betale dem nesten full lønn?

Jeg er med på at enkelte konsernsjefer har styrt skuta litt feil. Etter en stor økonomisk fremgang på 80 tallet så ble kjøpelysten stor, Ford kjøpte Aston Martin og senere Jaguar for flere hundre millioner dollar. På 90 tallet tjente de tre store (Ford, GM og Chrysler) uendelige mye penger på SUV markedet, ett marked de fikk ha helt alene i de første 10 årene. Da ble kjøpelysten hos Ford stor igjen og man sikret seg Volvo og Land Rover. I årene som kom ble det gjort en rekke investeringer i produktutvikling som egentlig ikke førte noe sted. Dessuten så solgte de alle stadig bøtter og spann av av SUVer og Pickups, biler med kjempe gode marginer og derfor var fristelsen stor til å bare "hvile på laurbærene" Chevrolet Volt skulle slå beina under suksessen Prius, men endte med å bli 3 år forsinket og dobbelt så dyr som Prius. 

Enden på visa ble årene 2008/2009, da den avtroppende president Bush ga Chrysler ett krise lån på 25 milliarder dollar. De to andre kom etter og fikk av Obama 21,6 milliarder, så 17,1 milliarder osv. Helt til USA selv var største aksjonær, det ble søkt om såkalt Chapter 11...konkursbegjæring på godt Norsk. Utrolig nok tok det bare 42 dager før Chrysler var på beina, 40 dager for GM. The Jobs Bank programmet ble nedlagt og 54 prosent av de pensjonerte UAW medlemmene mistet alle sine gode helsefordeler og mye av sin pensjon.

UAW er i dag bare en skygge av seg selv, og Trump har gjort det klinkende klart at slik skal det forsette å være. Og i dag tjener de amerikanske bilprodusentene penger som aldri før. Så ikke kom og fortell meg at fagforeningene ikke har skyld i krisen som det endte i for 7-8 år siden.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens "attraksjon". Du kan lese hele, eller sjekke dropbox linken. Der finner du en video av min bil som høres ut som en Vaskemaskin med en boks spiker i 😆

F30: Det skal jo egentlig ikke være så mange feil på de... Men har en kort oversikt over sånne irriterende "Filleting" som jeg også har slitt med, og ting bilen enda ikke fikser helt.

Først og fremst: mye motortrøbbel. Hatt Drivetrain 4 ganger OG sliter med motor enda. Dette helt siden 2 måneder etter at bilen ble kjøpt ny i 2013. 

Ellers er dette "filletingene" jeg siktet til:

1. Lyssensor. Sensitiv på lys PÅ inn i tunneller etc. men kan kjøre mil med senonlys på (automatisk innstilt) i klart sollys og blå himmel.... (så jeg skrur over til daylight mode manuelt)

2. Regnsensor reagerer dårlig. Bavaria unnskyldte seg med at dette er fordi "sensoren er som et øye, om den ikke ser regn så kjører den ikke på med vindusviskere" jeg synes dog at dette virker litt shady da den stopper å viske enda det er mildt regnvær ute. Opplever at jeg må vippe på hendelen for viskerne selv i ny og ne fordi frekvensen ikke er rask nok.

3. Trøbbel med en del vibrasjonslyder. Dette gjelder både rattstammen, midtkonsollen og baklyset mot ruten bak.

de har faktisk limt noe i dashbordet og i rattkonsollen som gjør at jeg slipper støy i form av vinrasjonslyder. Derav status "Fikset." 

Når det kommer til bakruten så er den like irriterende som alltid. Når været blir kaldt så begynner plastdekselet/hetten på baklyset å touche bakruten veldig forsiktig. Noe som resulterer i vinrasjonsstøy tilnærmet yatzyterninger i en "Mix-boks".

4. Det jeg sliter med nå er faktisk at aluminiumsdetaljene på dørhåndtakene har begynt å løsne.... det er en konstrukssjonsfeil i bilen som gjør at noe vibrerer (høres nesten ut som skurr fra sprengt høyttaler) når jeg spiller musikk med bass.  

Vinrasjonshjulet på vannpumpen har gått. Så bilen høres ut som en vaskemaskin med en boks spiker i trommelen. 

Legger ved en liten videosnutt som dere kan se! Tror muligens dette er noe et fåtall her inne har opplevd før (håper jeg... Da det egentlig er ganske pinlig å skrangle rundt i nabolaget med en lyd som får folk til å snu seg rundt og glane... når jeg skrangler forbi)

https://www.dropbox.com/s/ylqgw3rwl91y1t1/Video 11.09.2016%2C 12.07.09.mov?dl=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...