Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@GreenE36Cab

Neste gang vi skal ha noe BMW treff eller samling her på Sørlandet så skal enten jeg eller @sveigis sende deg en PM. Du bor jo ikke så langt unna hvis du bor rundt Kristiansand 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

 

Neste gang vi skal ha noe BMW treff eller samling her på Sørlandet så skal enten jeg eller @sveigis sende deg en PM. Du bor jo ikke så langt unna hvis du bor rundt Kristiansand 😀

Det høres bra ut, skal bli artig å sette fjes til brukernavnene.. Også snakke litt bil og bli bedre kjent :)

Så gleder jeg meg til å høste mye lovord om bilen min da, den er langt ifra perfekt, men perfekt langt ifra.. Eller noe :P

 

35 minutter siden, Marius2002 skrev:

denne off-topic-tråden er versjon nr. xx, og ble før kalt tulletråden. Det henger igjen, beklager. Det er off-topic-tråden den heter idag :) 

Skjønner, trodde først det var et forsøk på å være morsom :P

Jeg vil ikke at du/ dere skal sitte der og synes synd på meg, jeg har prøvd å skrive generelt slik at det har innbefattet (?) alle som opplever utenforskap osv

Og uansett så har jeg en gull god familie som alltid har støttet meg, det er ikke alle som er så heldige.. Så mine tanker går også til dem som sitter helt alene

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ahj skrev:

@sveigis det med Volvo kjenner jeg veldig godt igjen fra tidligere vennegjeng. Av 15 stk var det en som ikke hadde Volvo og det var meg. 

Det med motor navn og hvem av de som var best henger fortsatt igjen hos meg. De snakket jo ikke om annet en den B230 motoren. 

Jeg ble med på et vors engang da jeg var 18 år. Fyren som hadde festen var Volvo til de grader, og hadde laget stuebord av en Volvo rekkefemmer motor med glassplate. Jeg visste jo at han var Volvokjær, men klarte ikke dy meg, så det første jeg sa var: "Fint Audi-bord" :D Måtte bare nøye meg med medbrakt den kvelden, ble glatt hoppet over når vorsarrangøren fyrte opp drinker. 🤷🏼‍♂️ Sårt tema den femmern der ja :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg ble med på et vors engang da jeg var 18 år. Fyren som hadde festen var Volvo til de grader, og hadde laget stuebord av en Volvo rekkefemmer motor med glassplate. Jeg visste jo at han var Volvokjær, men klarte ikke dy meg, så det første jeg sa var: "Fint Audi-bord" :D Måtte bare nøye meg med medbrakt den kvelden, ble glatt hoppet over når vorsarrangøren fyrte opp drinker. 🤷🏼‍♂️ Sårt tema den femmern der ja :D 

Hehe... jeg vet ikke hvilken Volvo rekkefemmer det handlet om, men hvis den f.eks var fra en 850 2.5 TDI hadde du mer rett enn du selv var klar over. Denne motoren var essensielt den samme som bl.a i Audi A6 2.5 TDI (C4) - 140 HK og 290 Nm.

Volvo ble den gangen tatt på sengen av den nye dieselbølgen (som bl.a førte til E46 320d's popularitet), men hadde ikke en egen motor som var tilstrekkelig moderne. Løsningen ble å kjøpe en motor på lisens fra VAG.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik skrev:

… og hadde ikke en egen motor som var tilstrekkelig moderne. Løsningen ble å kjøpe en motor fra VAG på lisens.

Riktig og det er dette man må kunne for å skjønne vitsen min. Jeg mener den dag idag at det var en bunnsolid vits som krevde litt bakgrunnskunnskap. :lol: 

E46 320d er derimot en flott og solid bil. Hvem hadde trodd at en bil som ble introdusert i 1998(320d i 99') skulle holde seg så moderne så lenge? Ser du på folkebilen Passat fra samme tid ble designet avlegs straks det kom ny utgave(den kom i 2006), det skjedde ikke med E46 da E90 kom. :) Synes Audi, BMW og Mercedes på det jevne har klart å holde et tidløs og elegant design hele veien! :) 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Også har man biler som BMW E36 da, som har en fantastisk og tidløs design som vil være like flott om 100 år :)

Mens biler som Nissan Cube, Skoda Yeti og slike biler.. Nei skal ikke si noe 🤣

Nissan Cube er muligens tidenes styggeste bil? Da jeg var yngre var det 1.gen Yaris som var det styggeste jeg visste. I dag er jeg  faktisk ikke sikker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Shattered skrev:

Nissan Cube er muligens tidenes styggeste bil?

Ja det kan da ikke være langt ifra.. Den er iallfall rimelig høyt oppe på lista :P

Noen ganger lurer jeg litt på om designerne får i oppgave noe sånn som "Nå designer du den styggeste bilen du klarer. Den som vinner får kake!".. Eller noe

 

3 minutter siden, Shattered skrev:

Da jeg var yngre var det 1.gen Yaris som var det styggeste jeg visste. I dag er jeg  faktisk ikke sikker. 

De er vel også litt.. Ikke særlig fine nei 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det snakkes litt om Volvo over her..

Sånn egentlig så har jeg litt sansen for gamle Volvoer, jeg kan sette pris på en strøken 240, 740 eller til og med 940. Ikke det at bilene i seg selv er så veldig spennende, men det er noe med det "skandinaviske" og den tydelige identiteten Volvo bygde inn i bilene sine før. Ikke så ulikt det vi alle liker med BMW, en tydelig merkeidentitet. En Volvo, særlig en stasjonsvogn ser man på lang avstand at er nettopp en Volvo. Teknikken er ikke så mye å rope hurra for, men vi må ikke glemme at Volvo har alltid vært og er stadig en ganske liten bilprodusent. Så de har begrensede midler i forhold til de store som BMW eller Mercedes. Føler kanskje litt det samme for Saab også, selv om de eldre modellene som 96, 99 og 900 virkelig ikke er min kopp te. Der snakker vi virkelig en bilprodusent med særpreg, synd de er borte. Siste 95en..den aller siste som rakk å komme før de la inn årene synes jeg er dødsfet, utrolig tidløst design. Det sagt, om Saab hadde overlevd for 10 år siden så er jeg ikke så sikker på om de hadde klart å omstille seg til elektrifiseringen. De klare med ett nødskrik og hjelp fra Opel å bli med på Dieselbølgen, men det ble noe halvhjertede greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg tenker at er man først virkelig gode venner spiller det liten rolle om avstandene er store og årene går eller om man er på forskjellige stadier i livet. Så snart man tar opp kontakten igjen går bare snakken som om tid og rom er opphevet. Man er ganske enkelt bare på bølgelengde og har en fantastisk fin tid sammen. Gode vennskaper er viktige og er man så heldig å ha et slikt vennskap bør man ta vare på det så godt man kan. 

Jeg blir 52 til sommeren og kan i mitt tilfelle skrive under på alt her. Har aldri hverken hatt eller ønsket å ha en gigantisk "vennegjeng" som somregel er basert på løse kontakter og er ganske dynamisk.
Man møter selvsagt folk underveis man blir venner med og setter pris på, noen blir med men mange forsvinner etterhvert.
Men jeg har alltid hatt en håndfull kompisser helt fra grunnskolen som "innerste krets" Noen omgåes jeg bortimot daglig og noen kan det gå år mellom hver gang jeg treffer. Men da er det som du sier som om det var en dag siden sist.
Alle disse vet jeg at jeg kan ringe når som helst og be om stort sett hva som helst, og det er rikdom som ikke kan måles i noe betalingsmiddel jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det tydeligvis er mange som ikke har mange "nære venner", noe man ser stadig i media og på div forumer egentlig.. Men det er liksom ikke bare å gå ut og "få seg venner" heller.. Noe som høres veldig lett ut å gjøre "på papiret" men det er ikke det. Og igjen dette handler ikke kun om meg men jeg tenker det kan være en gjenganger :)

Så er det jo feks de som er "introvert", som trives best i eget selskap og slikt. Og jeg kan helt klart se at det for dem er greit å sitte å spille feks WoW, mens de snakker med folk rundt i verden som de antakeligvis aldri vil møte annet enn på nettet der.. Men så har du dem som har er slags sosialt behov men pga man ikke har tilgang på dette virker introverte uten egentlig å være det

Og som sagt, om man feks bor på et tettsted (for å ikke bruke skole som eksempel), og noen man har sett på butikken hver uke i flere år plutselig inviterer på kaffe for å snakke om la oss si, fjellklatring. Da tenker du vel "Hva har denne personen hørt? Er ikke dette litt rart? Her har denne personen aldri anerkjent min eksistens og nå vil han plutselig ta en kaffe?"

Men nå er det vel egentlig nok om dette temaet, det går mot lysere tider, la oss heller snakke om at det snart går an å kjøre cabriolet uten å fryse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

.. la oss heller snakke om at det snart går an å kjøre cabriolet uten å fryse :D

Det er en original her i byen med en Porsche Boxster. Førstegenerasjons Boxster og han har sikkert hatt den i 15 år. Uansett, der er der kalesja nede hele året. Jeg møter han i både 10 minusgrader og duskregn år etter år. Klær er selvsagt deretter. Ved mer heavy regn og skikkelig snøvær så er såklart kalesja på. Fyren er pensjonist. Han er kjent for den bilen og å kjøre med kalesja nede hele året. :) 

AAE6F9D1-3B7F-4E9C-A14A-582E9102E3B5.jpeg.05dd83d1fc4ee98865d1230f8f9299ba.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...