Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Man får en pekepinn på pris ved å se på de andre på finn.no, men man ser like fort hvilke som blir liggende. Pris er avgjørende og må stå i stil med objektet som blir solgt. Man vil finne kupp som er latterlig billig(utenom normalen) av og til, men de selges ofte ila. en dag eller to. Jeg legger ting på favoritter på finn.no, da har jeg god oversikt. Kanskje jeg ikke rekker å se nøye nøye der og da og kan hente opp igjen på min profil uavhengig av om jeg bruker mobil/pad eller pc. Kjekt å få info om prisendringer også :) 

Edit: viktig å få med at utbedringer og vedlikehold får man ikke igjen prisen for, dette er ikke oppgraderinger. Så 10000,- for nye sommerdekk får man ikke igjen. Men det øker nok interessen at det er nye dekk. Om dere skjønner :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Pris er avgjørende og må stå i stil med objektet som blir solgt.

Ja men der er vi vel inne på noe viktig, generelt når noe selges feks på Finn. Noe er verdt det folk er villig til å gi.. Noen vil vel alltid være villig til å gi litt over gjennomsnittet, og noen litt under. Trikset er jo å møte på de som gir litt over, slik at egentlig både selger og kjøper føler de har gjort en god deal

Men det at markedet dikterer verdien på noe, kan i noen tilfeller er veldig leit ettersom sjelden ikke alltid betyr ettertraktet og verdifull. Slik som når det gjelder denne bilvoksen jeg samler på, det er noen av dem det kun er laget 48stk av, noe som for samlere kunne betydd en verdi på tusenvis.. Men den aksepterte "verdien" er på 5-700,- noe det har ligget på en stund nå

Takk igjen, for gode svar, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig mulig, en skal jo også i tillegg til ønsket om å selge ha en annonse som fenger. Jeg orker ikke å lese lange utgreiinger om hva som er gjort, jeg likert det oversiktlig/ryddig og kortfattet. Eksempelvis for meg:

not:

".. jeg byttet olje i juli i fjor, da tok jeg også filteret, dette fremstår som nytt fordi jeg bare har kjørt 1000km siden da og kun på lave turtall. Klossene begynte å bli dårlige, så de tok jeg uken etterpå og da måtte selvfølgelig skivene også takes som alle oppegående vet"

yes:

"Gjort i mitt eie:
- Olje & filter, 20.07.21 / 78000km
- Bremseskiver & klosser 30.07.21 / 78400km
- Tennplugger 24.01.22 / 79000km"

Du skjønner. Dette er ingen fasit, men det gjør det enkelt å få en rask oversikt over hva som er gjort og en kan få med litt mer om en har hatt bilen kort og kan legge frem hva. Så kan en skrive en kort tekst før og etter om bilen og få med om EU-godkjenning, så slipper jeg innom vegvesen.no. Samtidig så selger gode bilder. @Walkabout solgte en tilsynelatende pen F11, hvor bildene er av første klasse. Kanskje han kan finne frem annonsen om han har den lagret(?), det er noen år siden. Og det spiller ingen rolle om det er en 2000 Yaris eller 2020 5-serie, gode bilder selger. Og til slutt det vi er inne på, pris. De som kjøper en standard Passat, 3-serie, A4 osv. 0-10 år gammel tror jeg ikke bryr seg om 10000 til eller fra sålenge bilen i seg selv er grei. Men de som er på jakt etter sære biler som Boxster, E30/E36/E46 cab, Z4 osv.(må ikke være cab, men ble det nå), vet gjerne prisnivået her og ofte i utlandet og er litt mer striks på hva de ser etter og hva de vil gi. Det er ingen fasit på noe tror jeg. Mulig jeg er sær 🤷🏼‍♂️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

yes:

"Gjort i mitt eie:
- Olje & filter, 20.07.21 / 78000km
- Bremseskiver & klosser 30.07.21 / 78400km
- Tennplugger 24.01.22 / 79000km"

Det er ikke gjort noenting i mitt eie :P

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

Men de som er på jakt etter sære biler som Boxster, E30/E36/E46 cab

Sære? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sære. Cab er ikke pent med mindre modellen ble designet som dette i utgangspunktet, med noen unntak så klart. Noe av mitt problem er hvordan de ser ut med taket på.  

Å lage en cab av noe som kan leveres som touring, sedan og coupe gjør seg ikke i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Marius2002 skrev:

Det var bare eksempel, kan skrive hva som er gjort siste par årene iallefall. Uansett. Og "sære" biler er ikke negativt myntet. ;) 

Det er jo et bra poeng da. Jeg har kanskje vært litt sparsommelig med slik info i annonsen men har skrevet mye annet

Nei "sære" kan jo betyr mye rart :P

15 timer siden, Marius2002 skrev:

Uansett, teksten over var ikke rettet mot deg, men en oppsummering hvordan jeg liker det.

Skjønte det. Null stress :)

15 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Ja sære. Cab er ikke pent med mindre modellen ble designet som dette i utgangspunktet, med noen unntak så klart. Noe av mitt problem er hvordan de ser ut med taket på.  

Å lage en cab av noe som kan leveres som touring, sedan og coupe gjør seg ikke i mine øyne.

Det mener jeg å huske noen (du?) nevnte en annen gang også, og at den personen parkerer evt cab med fronten ut pga formen/ knekk på bakre del av det jeg mener var softtop som ser kunstig ut og jeg var enig i det (har sett noen før og hadde jeg kjørt med hardtop av og softtop oppe ville jeg også parkert slik)

Det ser også rimelig kunstig ut med softtop på vs coupe, og koffert er jo mye kortere tror jeg.. Men det ser jo litt artig ut også så jeg er veldig i tvil hva jeg mener om hardtopen :P

Men jeg kan iallfall si at jeg respekterer meningen din, og at jeg til dels kan være enig men samtidig er det noe med E36 cabriolet da :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke selge E36en min, annonsen(e) er slettet.. Virker sikkert useriøst, men det føltes helt feil å se annonsene så valget var enkelt :)

Skal nå få det til å fungere, har fått noen interiørdeler bla i posten nå som skal monteres snart :D

Så håper jeg at jeg fremdeles er velkommen til møtet med @Fredrik 90 og @sveigis til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Det mener jeg å huske noen (du?) nevnte en annen gang også, og at den personen parkerer evt cab med fronten ut pga formen/ knekk på bakre del

Det var vel jeg som nevnte det😄 Jeg er veldig glad i bilen min (Alpina B3 cab), men kalesjer er ikke BMW sin sterke side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tambur4 skrev:

Det var vel jeg som nevnte det😄

Ah ja men da må vi ha en heftig krangel om det, siden jeg ikke begriper hva du snakker om /ironi

3 minutter siden, tambur4 skrev:

Jeg er veldig glad i bilen min (Alpina B3 cab), men kalesjer er ikke BMW sin sterke side..

Jeg har sagt det tidligere, men Alpinaen din er nå veldig strøgen og fin da :)

Ang softtoper eller kalesjer da, så vet jeg andre som har løst dette bedre.. Bla et annet tysk merke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, E.C. skrev:

@GreenE36Cab: behold E36en du, de er fine de. Tipset er dog å ikke kjøre dem i salt, min ble spist opp på kort tid når den først begynte å ruste.

Ja altså har som sagt skjønt det er en litt elsk/hat bil, noe jeg respekterer. Jeg skjønner også at markedet for dem er begrenset, men jeg er veldig glad jeg fikk tak i min når jeg gjorde :)

Jeg har kjørt den noe i salt i vinter siden det er eneste bilen jeg har og man skal jo ting.. Men har hatt den på selvvasken med underspyling noen ganger

Men bra tips uansett 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2022 den 21.16, Marius2002 skrev:

Samtidig så selger gode bilder. @Walkabout solgte en tilsynelatende pen F11, hvor bildene er av første klasse. Kanskje han kan finne frem annonsen om han har den lagret(?), det er noen år siden. Og det spiller ingen rolle om det er en 2000 Yaris eller 2020 5-serie, gode bilder selger. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133527480

Denne du tenkte på? Ikke tvil om at gode bilder selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...