Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 28.1.2022 den 18.07, GreenE36Cab skrev:

I mitt hode kan posten min være veldig bra og kanskje litt informativ, men så kommer det noen reaksjoner jeg ikke var forberedt på og da er det full panikk og sletting av aktuelle innlegg

Må da heller være bedre å foklare hva du mente og rette opp i evt misforståelser og feiltolkninger.
Strategien med å slette alt kan jeg ikke se føre til annet enn at de som var med i samtalen aldri fikk vite hva du mente og mener, og da heller aldri lære deg å kjenne og forstå hvordan du tenker.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kvasi skrev:

Må da heller være bedre å foklare hva du mente og rette opp i evt misforståelser og feiltolkninger.

Joda men erfaring tilsier at evt forsøk på forklaringer bare gjør ting enda mer kleint, og jeg hater.. Eller hater ikke men misliker sterkt å måtte forsvare meg slik. Så henger flere seg på den som misforstod først og jeg blir jaget fra forumet med høygafler og fakler..

Det var kanskje en overdrivelse, først og fremst pga det virker å være mye trivelige og bra folk her. Så tidligere erfaringer må kanskje vike for dette.. Det er et veldig bra poeng.. Jeg har snart vært her 2mnd og fortsatt ikke blitt utestengt én gang :P

Jeg aner ikke om det er flere som sitter med samme følelse så dette ble litt mye meg kanskje men jeg ønsker ikke å virke "stakkarslig" eller noe slikt, bare forklare hvorfor jeg *sletter* noen innlegg.. Men igjen det er da bare bra folk her så mulig jeg ikke trenger være så "forsiktig"

 

19 minutter siden, Kvasi skrev:

Strategien med å slette alt kan jeg ikke se føre til annet enn at de som var med i samtalen aldri fikk vite hva du mene og mener, og da heller aldri lære deg å kjenne og forstå hvordan du tenker.

Jeg skjønner hva du mener, Kvasi :)

 

Så, @E.C. - Jeg satser på å slette 0/1000 innlegg fremover.. for å ta et eksempel på en brøkdel :D

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg har snart vært her 2mnd og fortsatt ikke blitt utestengt én gang

Jeg har vært her i 12 år og sett mye drittslenging, krangling osv osv men det tenker jeg er helt normalt, og jeg har enda ikke hørt om noen som har møttes til knivkamp pga det  :P   Helt normalt ute i samfunnet og helt normalt på forum tenker jeg.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kvasi skrev:

Jeg har vært her i 12 år og sett mye drittslenging, krangling osv osv men det tenker jeg er helt normalt, og jeg har enda ikke hørt om noen som har møttes til knivkamp pga det  :P   Helt normalt ute i samfunnet og helt normalt på forum tenker jeg.
 

Det er en vesentlig forskjell på ikke helt 2mnd og 12 år, så du kjenner de fleste eller egentlig alle her bedre enn jeg gjør.. Og du har nok sett medlemmer komme og gå, som man sier, noe som er en del av "forum-livet"

Det noen her har nevnt, å lære hverandres skrivemåte og slikt, det er helt sant. Altså det er noe som går seg til etterhvert, og bra er det :)

Jeg synes, særlig nå som jeg har inntrykk av at de fleste her er voksne folk, at drittslenging og krangling og liknende er unødvendig. Men samtidig, som du sier, er det nok dessverre helt normalt.. og noe som hører til på et diskusjonsforum

Ang knivkamp, jeg håper da virkelig ikke det.. Neida men slikt skjer jo ikke, og bra er det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takhøyden her inne er høy og det er veldig bra, men det er likevel litt folkeskikk som er malen :) Man kan være totalt uenig i en tråd, men samtidig være helt på bølgelengde i en annen tråd på diskusjoner som pågår samtidig. Man blir eldre som årene går og innlegg jeg hadde for 10 år siden er ikke sikkert jeg står inne for idag. Har vært her siden november 2006 og da rattet jeg en 1997 E36 318i sedan. At man ikke deler syn med alle er normalt og en må ikke gå rundt å tenke på at man kan tråkke noen på foten, sålenge man oppfører seg såklart. Noen liker x-serien, andre bare modeller før 2005, noen kun bensin og noen kun rekkesekser. Så gjelder det også å ikke ta alt personlig, men heller bare ri med og "okei, det er din mening"… Tar man seg nær av noe som noen en ikke kjenner personlig skriver på et forum så må en gå inn i seg selv og heve seg over det :) Moderatorene her gjør en strålende jobb, de er hyggelige alle sammen, men de er individer med egne meninger og smak som alle andre og det er helt innafor og vel så det :) @Saltkjelen har vel ikke få ganger fått hørt at "kan en moderator uttale seg slik?" … eller noe i den dur. Og ja, det kan en :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Marius2002 skrev:

Takhøyden her inne er høy og det er veldig bra, men det er likevel litt folkeskikk som er malen :) 

Ja folkeskikk er viktig, og en annen ting som er viktig for meg er respekt. Har to parter i en dialog gjensidig respekt, blir det en bra samtale/ diskusjon uansett da ingen kommer med noe ufint 👍

 

18 minutter siden, Marius2002 skrev:

At man ikke deler syn med alle er normalt og en må ikke gå rundt å tenke på at man kan tråkke noen på foten, sålenge man oppfører seg såklart.

Først vil jeg bare si at ja, man blir eldre etterhvert som årene går, og man endrer meninger og slikt. Det er vel en del av livet

Nei det hadde jo vært kjedelig om alle hadde vært enige om alt, da hadde det jo ikke vært noe å diskutere..

Men ang å tråkke noen på tærne, jeg er ikke særlig gira på å drite meg ut eller ende opp med å såre noen. Men skjønner nå at folk her inne "tåler mer" da. Og det er bra

 

18 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tar man seg nær av noe som noen en ikke kjenner personlig skriver på et forum så må en gå inn i seg selv og heve seg over det :) 

Altså det å ta seg nær av noe som blir skrevet på nettet, det er fort gjort. Jeg har fått ekstremt mye dritt på div forumer før, har sittet og grått og lurt på hva jeg gjorde (skrev da) galt. Følt meg ekstremt såret og lei meg, pga noe en person jeg ikke aner hvem er annet enn brukernavn, skrev til meg

Det er en ting å heve seg over ting man blir utsatt for på nettet, men enkelte ting treffer altfor hardt og man blir sittende der og føle seg veldig liten. Ord kan såre, uansett om de kommer fra en anonym person, men jeg skjønner at folk oppfatter ting forskjellig.. Jeg ser egentlig ikke på meg selv som særlig nærtagende, men har opplevd mye kipt på nett som har satt sine spor

Feks skrivemåten min har før fått mye tyn, alltid det jævla spørsmålet "hvor gammel er du?", noe de aktuelle da ikke spurte om pga nysgjerrighet, det handlet om at jeg ikke skrev på riktig "nivå" den gang. Det var feks noe jeg syntes var sårende

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Hadde vært greit å vært moderator, så kunne jeg slettet egne "kleine" innlegg istedenfor bare å endre til *slettet* :P

Som i Finn.no-tråden om E38en, trodde jeg var  smart 🤣

Pro tip er jo bare å la være å skrive kleine innlegg i utgangspunktet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walkabout skrev:

Pro tip er jo bare å la være å skrive kleine innlegg i utgangspunktet :P 

Oi et tips fra en ekte advokat.. det skal jeg skrive ut på tvers på et A4-ark, laminere og ramme inn :D

Neida men mer seriøst, du har et poeng. Problemet er vel at avogtil innser man ikke at innleggene er kleine før man får reaksjoner på dem :P

Setter forresten veldig pris på stemningen på forumet her, man merker jo fort om det er lunken stemning på et forum eller hva man sier, men her er det stort sett feststemning 24/7 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, GreenE36Cab said:

Oi et tips fra en ekte advokat.. det skal jeg skrive ut på tvers på et A4-ark, laminere og ramme inn :D

Neida men mer seriøst, du har et poeng. Problemet er vel at avogtil innser man ikke at innleggene er kleine før man får reaksjoner på dem :P

Setter forresten veldig pris på stemningen på forumet her, man merker jo fort om det er lunken stemning på et forum eller hva man sier, men her er det stort sett feststemning 24/7 👍

Helt enig med at det er bra stemning her på forumet! Har vært på diverse andre norske forum i mange år og ingen/veldig få av de er like velkomne som Bimmers.no :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vegard_ skrev:

Helt enig med at det er bra stemning her på forumet! Har vært på diverse andre norske forum i mange år og ingen/veldig få av de er like velkomne som Bimmers.no :D

Fra dag én her merket jeg at egentlig alle her er veldig trivelige. La også merke til at nesten uansett hva man spør om, så får man konstruktive og bra svar

Eller det har jeg visst siden en stund før jeg registrerte meg her og hatt noen favoritter her lenge, som @sveigis @BjornarHS og @liffi

Så nå er jeg glad for å være en del av dette "nettsamfunnet" og håper at jeg avogtil blant alt tullet mitt bidrar med noe jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmers forumet er en absolutt bra plass å være det helt klart .😊

Mange personer med god kunnskap og hjelpsomhet ,noe som det bør være og på et forum .

Sagt en million ganger og kan gjenta det igjen ,kunne ALDRI fullført prosjektene mine uten god hjelp herifra .

Så må man og tenke litt her når man er endel av dette forumet ,

alle mennesker er totalt forskjellige med ulike meninger .

Og det vil alltid være uenigheter om forskjellige ting og da tenker jeg følgende ..Isteden for å bruke tiden på noe så bortkastet som småkrangling her om hvordan en bil skal se ut osv og ødelegge hele dagen på irritasjon så gi pokker og kommenter og heller hopp over det .

Det jeg mener kan være rett er helt uriktig til andre .

En frisk diskusjon er greit osv ,men når noen ikke gir seg på tørre møkka og ikke kan innrømme de har sklidd på bananskall blir alt usaklig og dumt .

For bak tastaturet så sitter der mennesker som 99% er utrolig trivelige mennesker live 😊.

Jeg har vært heldig og truffet mange av medlemmene her og jeg har bare gode ord og si og det er sant .

For å si det enkelt ,her blir man ikke skjelt ut eller blir uglesett om man gjør lette modifiseringer .

Enkelt fortalt ,jeg var medlem i OMC Norway en stund og der var det kun medlemer som ble bært på gullstol som kunne sånt da var alt greit ,gjorde andre sånt Gud bedre!!

Igjen fin plass å være og vinner jeg i Lotto ikveld så skal jeg lage ny tråd og hva skal den hete ?

Sveigis sin E28 m5 ,e60 m5 og f10 m5 .😊😊

Samtidig kunne jeg lagd en tråd som het den O store seperasjonstråden .😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Oi et tips fra en ekte advokat.. det skal jeg skrive ut på tvers på et A4-ark, laminere og ramme inn :D

Neida men mer seriøst, du har et poeng. Problemet er vel at avogtil innser man ikke at innleggene er kleine før man får reaksjoner på dem :P

Setter forresten veldig pris på stemningen på forumet her, man merker jo fort om det er lunken stemning på et forum eller hva man sier, men her er det stort sett feststemning 24/7 👍

Det var ikke ment som noe stikk altså, bare et forsøk på å være morsom.

Har du postet et innlegg er det bedre å la det stå enn å drive å slette det fordi det ikke får den responsen man ønsker. Også erfarer du vel litt etter hvert hva du opplever som kleint eller ikke.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Walkabout skrev:

Det var ikke ment som noe stikk altså, bare et forsøk på å være morsom.

Jeg skjønte det, prøvde å være morsom "tilbake" :)

14 minutter siden, Walkabout skrev:

Har du postet et innlegg er det bedre å la det stå enn å drive å slette det fordi det ikke får den responsen man ønsker. Også erfarer du vel litt etter hvert hva du opplever som kleint eller ikke.

Ja det er et bra poeng, skjønner hva som menes og jeg tar det til meg :)

Og det er vel også sant, samt at jeg (for å bruke meg som eksempel) lærer nok etterhvert hva andre opplever som kleint osv.. Begynner egentlig allerede å få en forståelse for det. Men det er jo ikke alltid like lett via nettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å slutt og være så kritisk/usikker på det du skriver og gjør. Og ikke problematiser og poengter hele tiden at du er usikker på ting eller uerfaren. Du ser vel ingen av oss andre gjøre det? Bare skriv det du føler for og tenk deg om før du trykker «post». Da blir det bedre for deg, og bedre for oss. Vi er på et bilforum, ikke jobbintervju.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...