Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Walkabout skrev:

Forsøk å slutt og være så kritisk/usikker på det du skriver og gjør. Og ikke problematiser og poengter hele tiden at du er usikker på ting eller uerfaren. Du ser vel ingen av oss andre gjøre det?

Ja det er jo slik det må være på et forum for at det skal fungere, som du sier ser jeg ingen andre gjøre det.. Hadde alle *slettet* postene sine så hadde det ikke vært rare greiene igjen

Det å være kritisk/ usikker, er vel noe man kan være uten å egentlig påpeke det hele tiden evt, så jeg skal prøve å roe ned litt på dette da det sikkert kan virke forstyrrende for andre.. Ang uerfaren, vet ikke om jeg vil bruke det ordet like aktivt, men kanskje for akkurat dette forumet.. Selvom jeg allerede føler jeg begynner å "bli kjent" med flere her

 

10 minutter siden, Walkabout skrev:

Bare skriv det du føler for og tenk deg om før du trykker «post». Da blir det bedre for deg, og bedre for oss. Vi er på et bilforum, ikke jobbintervju.

Lykke til :) 

Det er helt sant

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/#/video/232069/gr-galt-for-utlmodig-sjfr-idiot?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_campaign=overlay-main-android

 

Som vanlig en mindre imponerende analyse av journalisten... unektelig dustekjøring fra han som endte i veggen, men hva med den hvite pickupen? Bevisste sperring som tydelig kommer til syne når han gir full gass for igjen å sperre den andre bilen... folk altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sveigis skrev:

Det levner ingen tvil om at jentene her i huset liker Bmw nei .

Dette er fra 16 åringen som ventet på buss istad og sjekk teksten :

CD475176-2335-4931-853C-200FB9D7E120.thumb.png.c5578a3810b7873d8e7ad6d0f9274c5b.png

Spurte henne hvilken bil det var og fikk kjapt tilbake en mannevond 530d 😅😅.

Det kunne jeg bekrefte for så videoen og ja den var rasende sinna og nydelig lyd i .

Så ja noe riktig må jeg ha gjort iht oppfostring av jentene .

Dvs har de hatt noe valg?😎

 

Nydelig  :D

Min mor jobber på en bilferje, så når jeg og min datter på 6 år var der en dag tok hun henne med opp til styrhuset og  når dei skulle legge til kai. Plutselig sier min litt sjenerte datter forsiktig, se bestemor, der kommer det en Porsche ( Panamera ) innpå ferga. Det fikk både kaptein og styrmann til og lette på blikket av forundring på hvordan en 6åring har såpass interesse 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skulebollen skrev:

Nydelig  :D

Min mor jobber på en bilferje, så når jeg og min datter på 6 år var der en dag tok hun henne med opp til styrhuset og  når dei skulle legge til kai. Plutselig sier min litt sjenerte datter forsiktig, se bestemor, der kommer det en Porsche ( Panamera ) innpå ferga. Det fikk både kaptein og styrmann til og lette på blikket av forundring på hvordan en 6åring har såpass interesse 😅

 

Kanontøft 😊

Ja barna blir jo ofte påvirket av foreldrene sine på godt og vondt og veldig bra de lar seg påvirke bilveien.😊

Men særs imponerende av den lille jenta di her det må jeg si .🙏👍👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, TRF skrev:

https://www.vg.no/#/video/232069/gr-galt-for-utlmodig-sjfr-idiot?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_campaign=overlay-main-android

 

Som vanlig en mindre imponerende analyse av journalisten... unektelig dustekjøring fra han som endte i veggen, men hva med den hvite pickupen? Bevisste sperring som tydelig kommer til syne når han gir full gass for igjen å sperre den andre bilen... folk altså.. 

Helt enig, jeg irriterte meg nesten mer over den kødden i den hvite Raptoren som bevisst blokkerer venstrefila for han i Hondaen.  

26 minutter siden, sveigis skrev:

Kanontøft 😊

Ja barna blir jo ofte påvirket av foreldrene sine på godt og vondt og veldig bra de lar seg påvirke bilveien.😊

Men særs imponerende av den lille jenta di her det må jeg si .🙏👍👍

 

Det er ikke mange ord min datter på 20 måneder kan ennå, men ett ord ho kan er "mer". Hver gang jeg drar godt på med Camaroen så fryder hun seg og roper "meeer" fra stolen i baksetet. Det er utrolig hvor mye de små skjønner, mer enn hva vi voksene tror. Jeg hadde E34en ute fra vinterdvale her forleden, så da kjørte jeg litt med den i en noen dager. Men satte den innerst i garasjen når saltingen startet igjen. Når hun da ble klar over at vi skulle kjøre G30 igjen så ble det leven, løp bort og strak seg opp etter dørhåndtaket på bakdøra på E34 og skulle inn i den. Ho har så mye mer oversikt ut fra barnestolen bak i E34en, hun sitter helt fasinert å følger med på landskapet som farer forbi. I G30en så er vinduslinja så høy, og vinduene er også mørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Noen som ser på MGP?

Det med tekster oversatt til norsk eller hva det var, var jo hysterisk morsomt 🤣🤣🤣

Nei.

Jeg begynner nok å bli gammel men synes fortsatt dette er den siste ordentlige flotte sangen som har vunnet MGP i Norge.

 

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte ikke så lurt å skille på år (men 07 er året), langt enklere med effekt:

M47n2 18d - 20d = 122hk og 163hk (nedjustert 150hk)

N47 16d - 18d - 20d = 115hk (nedjustert 90hk), 143hk (nedjustert 136hk), 177hk (nedjustert 163hk)

Problemet kan altså være 20d med 163hk, denne kan være begge. Her må du uansett sjekke mot VIN (om ikke det er bilde av motor etc), og da ser du det der. Skillet er som sagt ila 07. 

 

Og ja, den er relativt skuddsikker. 

Forøvrig er både spørsmålet og svaret godt egnet i dieseltråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

Ofte ikke så lurt å skille på år (men 07 er året), langt enklere med effekt:

M47n2 18d - 20d = 122hk og 163hk (nedjustert 150hk)

N47 16d - 18d - 20d = 115hk (nedjustert 90hk), 143hk (nedjustert 136hk), 177hk (nedjustert 163hk)

Problemet kan altså være 20d med 163hk, denne kan være begge. Her må du uansett sjekke mot VIN (om ikke det er bilde av motor etc), og da ser du det der. Skillet er som sagt ila 07. 

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2021 den 19.41, Shattered skrev:

890601205_AGallery_11.thumb.jpg.12e98f241fc67cace7f8d662e8aa40bf.jpg

 

Sikkert ikke mange her som ikke tenker på dette, men uansett verdt å dele. Mange nyere biler som kjører uten baklys på kveldstid, gjerne kun parklys/tåkelys foran også. Mine står alltid på lys, uansett hva. 

Auto fungerer som det skal. Det er de som setter bryteren på 0 der kun DRL i front som problemet… skjønner ikke at folk ikke legger merke til dette. Når bryteren er i 0 er ingen av knappene i bilene opplyst og lysstyrke på skjermene i bilen er på høy som default. Blir jo snøblind av mindre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 - greit å være obs på : N47 16d og 18d er teknisk eksakt den samme motoren uavhengig av effekt (90-143hk), her er det kune mindre forskjeller i software. 

20d 177hk (163) har store tekniske forskjeller i motsetning til hva mange "chiptunere" hevder, og er egnet for langt høyere effektuttak enn 16d/18d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

@Snagg30 - greit å være obs på : N47 16d og 18d er teknisk eksakt den samme motoren uavhengig av effekt (90-143hk), her er det kune mindre forskjeller i software. 

20d 177hk (163) har store tekniske forskjeller i motsetning til hva mange "chiptunere" hevder, og er egnet for langt høyere effektuttak enn 16d/18d.

Takker igjen for informasjon. Grunnen til jeg spør er vi skulle hatt en bil til og kiker på 1-3-5 serien og tanken er å gå for en M47 motor for å slippe alt det negative med N47. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en god vurdering 👍 18d 122hk (m47n2) er til info noe forskjellige fra 20d 163hk. Du vil kun merke noe til det om du skal trimme, og da mtp oppnåelig effekt uten å bytte deler. Begge er bortimot perfekte motorer til "bil nummer 2" etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...