Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7serien ( g11 730d ) koster 18k i If, som er dyrt nok.. Men dei skulle attpåtil ha 10k ekstra for motor og driv forsikring😳 syns det var drøyt. Gjensidige er langt billigere.. Dette er ikke min erfaring fra tidligere så noe har skjedd ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd er at for 10 år siden starta folk på 20% bonus og tapte 30-prosentpoeng ved skade. Var man litt heldig og kunne ordne seg en deal så fikk man startet med 50% bonus. Nå får man hele 60% startbonus kastet etter seg, så man ved litt bytting kan være oppe i 70% etter et halvt år! Kombiner dette med 10% bonustap ved skade så betyr det at alle som både krasjer og ikke krasjer betaler langt likere pris. Her kan vi ta et eksempel med litt enkle tall:

Basispris forsikring 10k. Startbonus 60%. Du betaler 4k. Du har krasjet bilen og tapt 10 prosentpoeng bonus. Du betaler nå 5k (bonus 50%). En annen person som aldri har krasjet og som har 75% bonus betaler 2,5k.

Old days:

Basispris 10k. Startbonus 20%. Du betaler 8k. Du krasjer og taper 30 prosentpoeng. Du har nå malus på 10%. Din nye pris er 11k, mens en skadefri person med 75% betaler 2,5k. Mye hardere økonomisk konsekvens her med andre ord og enormt større forskjell kontra skadefri person.

Det er ingen tvil om at "en gratis parkeringsbulk", høy startbonus og "max 10% bonustap ved skade" som brukes for å lokke til seg kunder bare smører tapene over på alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 21600kr i året for m550d med forsikret drivlinje og 30k km kjørelengde hos if

men jeg har resten av mine forsikringer hos gjensidige og har alktid hatt det frem til jeg fikk meg bil med N-motor

 

å sammenligne forsikring er håpløst siden det er så my som kan variere… prisen bestemmes jo av forsikringsselger, adresse, dagsform/humør, alder og bonus

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Betaler 21600kr i året for m550d med forsikret drivlinje og 30k km kjørelengde hos if

men jeg har resten av mine forsikringer hos gjensidige og har alktid hatt det frem til jeg fikk meg bil med N-motor

 

å sammenligne forsikring er håpløst siden det er så my som kan variere… prisen bestemmes jo av forsikringsselger, adresse, dagsform/humør, alder og bonus

 

Men som @Skulebollen sier så har noe forandret seg, jeg har sjekket nesten alt av BMW med store motorer med IF og samtlige har vært veldig rimelige, dyreste var M6 på 1700-1800kr pr måned inkludert drivverk og veiavgift. Når har alt av BMW skutt i være på deres hjemme side.

 

Gjensidige var og åpen for å forhandle rimeligere forsikring, jeg spurte IF om dette men han sa de ikke driver med pruting. Gjensidige ga meg samme sum som IF først på 43k ca, etter noen mailer og argumenterer frem og tilbake havnet den på 26k inkludert motor å drivverk og veiavgift, ikke ille for en bil som M6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler selv 18 507,- inkl. trafikkforsikringavgift på M550en med superdekning og motor-/drivverkskade hos If. Sjekket nå en i4 M50 og en E64 M6, der de førstnevnte havnet på hhv. 937,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift og sistnevnte 1 959,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift, superdekning, motor- og girskade samt leiebil. Bare motorskadebiten koster rett i overkant av 500,- per måned på M6en. Synes ikke dette var galt i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Betaler selv 18 507,- inkl. trafikkforsikringavgift på M550en med superdekning hos If. Sjekket nå en i4 M50 og en E64 M6, der de førstnevnte havnet på hhv. 937,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift og sistnevnte 1 959,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift, superdekning, motor- og girskade samt leiebil. Bare motorskadebiten koster rett i overkant av 500,- per måned. Synes ikke dette var galt i det hele tatt. :)

På E64 kommer jeg knapt bedre ut en deg på pris 1952,- så denne var veldig rimelig å forsikre. i4 M50 så havner jeg på 1063,- så hundre lapp mer.  Er fortsatt merkelig for meg pris hoppene på F10 M5 og F06 M6, samme med F80/82. Sjekket du de på IF?

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 På denne type bil er jeg bare interessert i superdekning og motor/drivverk, så legger dette til grunn for alle beregningene under:

2016 F10 M5: 2 006,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2016 F06 M6 GC: 2 027,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2018 F80 M3: 1 597,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2018 F82 M4 CS: 1 521,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2018 F82 M4: 1 521,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2017 F85 X5 M: 1 616,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Snagg30 På denne type bil er jeg bare interessert i superdekning og motor/drivverk, så legger dette til grunn for alle beregningene under:

2016 F10 M5: 2 006,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2016 F06 M6 GC: 2 027,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2018 F80 M3: 1 597,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2018 F82 M4 CS: 1 521,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2018 F82 M4: 1 521,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift
2017 F85 X5 M: 1 616,- per måned inkl. trafikkforsikringsavgift

Kan se ut som IF har et personlig problem med meg siden dette var prisene jeg fikk før men nå er de doblet og vel så det. Takk for hjelpa! Hos Gjensidige fikk jeg nesten samme pris som deg på M6, hundre lapp mer. For rundt 1 måned siden var prisen hos IF rundt 1700-1800kr pr måned på M6.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor stor rabatt man får på originaldeler gjennom medlemskap i Koed Events?

Har BMWCCN-rabatt på både GS og Koed, så differansen må være såpass at man kan forsvare kontigenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Noen som vet hvor stor rabatt man får på originaldeler gjennom medlemskap i Koed Events?

Har BMWCCN-rabatt på både GS og Koed, så differansen må være såpass at man kan forsvare kontigenten.

@Ingvaldsen la inn en skjermdump etter at han ble Koed Events-medlem. Ser ut til at det er nokså varierende ift. hva slags prosenter man får. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...