Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, sveigis skrev:

Ble grønn bil byttelåning idag :

DEADA1FD-37A5-435B-8B5D-0EA9049C4FF2.thumb.jpeg.614f531db51c5005f9b59512b626651a.jpeg

CE85BA00-C478-4CC4-BBB0-89B07305E0A0.thumb.jpeg.10549a45a361fde8068f5a85ac96c9f5.jpeg

Pokker meg gøy å kjøre altså ..😎😎

Slet virkelig med å levere den fra meg .

Frisk og sterk V8 bensin amcar gjør noe med humøret og sinnet .

Har kjørt tilsvarende med diesel, 6.2d, og det var en komfortabel bil å kjøre. Men Satan så svær, moro med v8 når man gir på. Ikke prøvd denne i bensinutgave men kan tenke meg det er gromlyd ja. 

Kompis av meg bodde rett ved siden av noen som drev med amerikanere for noen år siden. Vi fikk blant annet låne en gammel Camaro med rundt 500hk. Utrolig gøy bil å kjøre. :D Men brukte deretter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Shattered skrev:

Har kjørt tilsvarende med diesel, 6.2d, og det var en komfortabel bil å kjøre. Men Satan så svær, moro med v8 når man gir på. Ikke prøvd denne i bensinutgave men kan tenke meg det er gromlyd ja. 

Kompis av meg bodde rett ved siden av noen som drev med amerikanere for noen år siden. Vi fikk blant annet låne en gammel Camaro med rundt 500hk. Utrolig gøy bil å kjøre. :D Men brukte deretter :lol:

En god bil å kjøre dette ja helt klart med flott fin bensinlyd 😊

Amcar biler er gøy å kjøre det,hvertfall de jeg har kjørt i åras løp.

Men noe sånn redneck tralle DET er ikke noe for meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Frisk og sterk V8 bensin amcar gjør noe med humøret og sinnet .

Hehe... var det ikke "Virker oplivende og bidrager til at bevare sindets munterhed" det sto på Freia melkesjokolade før i tiden? En frisk og sterk V8 motor gjør i alle fall definitivt noe med sinnet :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik skrev:

Hehe... var det ikke "Virker oplivende og bidrager til at bevare sindets munterhed" det sto på Freia melkesjokolade før i tiden? En frisk og sterk V8 motor gjør i alle fall definitivt noe med sinnet :)

Jo var noe sånt ja 😊😊.

Fryktelig morro er det å kjøre og bruke noe annet av og til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis tøff vogn, og det kommer fra en som alltid har syntes at store amerikanske suver er harry og unødvendige på norske veier. Heeelt til jeg satte meg ned i en (kompis som driver med kjøp og salg av biler). Det var som å sette seg ned i en sofa. Og utseendet, særlig på den du har avbildet, har virkelig vokst på meg gjennom årene. Ikke minst er det et skikkelig hiphop ikon, da mange rappere på 90 tallet poserte foran disse i musikkvideoene (Notorious B.I.G ble tragisk nok skutt og drept i en slik). 
 

Jeg satt faktisk i en time og dagdrømte meg bort i 90 talls hiphop, og lekte virkelig med tanken om å slå til på en uøkonomisk bil nummer tre. Godt det ble med tanken sånn som ting er nå :D

Bilde av maken bil som kompisen min solgte:

C9735757-CF7E-48B3-88AF-9AEC0D38A19A.thumb.jpeg.7899deede12dcbceb6cf1d4f5d240886.jpeg

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dusy skrev:

@sveigis tøff vogn, og det kommer fra en som alltid har syntes at store amerikanske suver er harry og unødvendige på norske veier. Heeelt til jeg satte meg ned i en (kompis som driver med kjøp og salg av biler). Det var som å sette seg ned i en sofa. Og utseendet, særlig på den du har avbildet, har virkelig vokst på meg gjennom årene. Ikke minst er det et skikkelig hiphop ikon, da mange rappere på 90 tallet poserte foran disse i musikkvideoene (Notorious B.I.G ble tragisk nok skutt og drept i en slik). 
 

Jeg satt faktisk i en time og dagdrømte meg bort i 90 talls hiphop, og lekte virkelig med tanken om å slå til på en uøkonomisk bil nummer tre. Godt det ble med tanken sånn som ting er nå :D

Bilde av maken bil som kompisen min solgte:

C9735757-CF7E-48B3-88AF-9AEC0D38A19A.thumb.jpeg.7899deede12dcbceb6cf1d4f5d240886.jpeg

 

Du skriver det jeg alltid har tenkt 😊.

Amcar er jo litt sånn ,tjaa hva skal man si her egentlig ?

Jeg for min del har alltid likt det ,men det må være spesielle modeller for der er mye fint og flott ,helt klart .

Og enig ,jeg har og sett på videoer type Hip hop og tenkt fuck sånt er jo grisekult .

Han kompisen min som har denne ,er en mester i lage amcar bygge .

Han bygget en 51 modell Pick up chevy som var så rå at man ble matt 😊

Den du har bildet av Dusy ,disse ble det solgt mange av og var en uhyre populær bil minnes jeg .

Hvertfall en million ganger triveligere å kjøre en sånn Pick up kontra Hi Lux 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Dusy skrev:

@sveigis tøff vogn, og det kommer fra en som alltid har syntes at store amerikanske suver er harry og unødvendige på norske veier. Heeelt til jeg satte meg ned i en (kompis som driver med kjøp og salg av biler). Det var som å sette seg ned i en sofa. Og utseendet, særlig på den du har avbildet, har virkelig vokst på meg gjennom årene. Ikke minst er det et skikkelig hiphop ikon, da mange rappere på 90 tallet poserte foran disse i musikkvideoene (Notorious B.I.G ble tragisk nok skutt og drept i en slik). 
 

Jeg satt faktisk i en time og dagdrømte meg bort i 90 talls hiphop, og lekte virkelig med tanken om å slå til på en uøkonomisk bil nummer tre. Godt det ble med tanken sånn som ting er nå :D

Bilde av maken bil som kompisen min solgte:

C9735757-CF7E-48B3-88AF-9AEC0D38A19A.thumb.jpeg.7899deede12dcbceb6cf1d4f5d240886.jpeg

 

Var inne på tanken om å kjøpe en sånn i 2018-19, men endte med x5 (e53) i stedet. Tror det var fornuftig mtp rust, kmstand og vedlikehold. Men for en bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvd en såkalt piston soak? Er ute etter erfaringer med hvilket produkt som «virker»
Går ut på at man heller lurium/olje i tennplugghull og lar stå i minimum ett døgn for å løsne koks på stempler og ringer. Olje skiftes såklart etterpå.
Har en oljetørst bruksbil jeg kunne tenkt meg å prøve dette på før man evt begynner ett storprosjekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

@Kennethe34: ta en kanne diesel og bland inn en flaske dyserens? Spørs om det hjelper da, er litt forskjellige måter for bilene å spise olje på. Trikset vil f.eks. garantert ikke virke på slitte ventiltetninger.

Ja det er ett alternativ jeg kunne prøvd, er ikke ventiltetningene som er problemet på denne. Er enten utslitte eller nedkoksete ringer/ringspor.

Dette er en passe normal prosedyre i statene og de har egne midler for dette (som ikke selges i Norge). Vil tro det er vanlig der pga dårligere bensinkvalitet som gir mer koks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/verden/i/V97vjl/miljoeaktivister-kuttet-opp-bildekk-i-goteborg-planlegger-samme-aksjon-i-norge

Hva skal man si til slikt? Er glad jeg ikke bor i storby eller har SUV er vel min første tanke. Får håpe de klarer å se forskjell på en el suv og en fossilsuv da når de kommer til Norge…hvis ikke så driter de på draget i full offentlighet 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre enn meg som har problemer med at denne "ofte" kommer opp, samt ikke er mulig å komme seg forbi uansett hvor mange ganger man huker av og trykker OK?

01010.PNG.32706787d7b51aa788c236864e3c1f86.PNG

...eller vet mobile noe om meg som ikke jeg vet? 😳

 

EDIT: Glem det. Måtte tillate "cookies" fra mobile. Problemet er at den meldingen som sier at du må tillate det, vises i knapt 2 sekunder før du sendes tilbake igjen til det over. 🙄 Er jo ikke sjans til å få tid til å lese det haha..

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2022 den 18.26, sveigis skrev:

Han bygget en 51 modell Pick up chevy som var så rå at man ble matt

Har vel nevnt det her før men 51 Chevy pickup har jeg også hatt, back in the days når det var overkommelig å få godkjent ting.
Den var original med 6er, 6volt, lang akselavstand, høy bakkeklaring og alt annet man ikke vil ha på en sånn.
Snakket med BT, sendte søknad om ombygging og fikk godkjent 400cid smallblock med 400hk, 9" bakaksling med sperre og sporviddeøkning både foran og bak, karrosserisenking på 50cm OG korting av akselavstand så lenge ikke styregeometrien ble problematisk i daglig bruk.  <- husker ikke ordlyden på den siste der men det var det det i praksis stod. Så jo, endel ting var enklere før  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...