Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med Telenor Fiber?
 

Har følgende oppsett i dag:

Altibox 80/80 internett fra Lyse: 659kr/mnd 
Strømmetjenester: Netflix + TV2 Play inkl Disney+ til totalt 358kr/mnd 
Totalt 1017kr/mnd i internett og strømmetjenester, har ikke lineær-TV. 

Telenor vil tilby følgende for 899kr/mnd i 2 år med 1 års bindingstid: 

Internett 350/350. 
T-We boks med router. 
Diverse strømmetjenester som kan velges og velges bort og byttes på. Sliter litt med å skjønne hva en kan velge her, da valgene gjøres på Min Side - en side jeg ikke har da jeg ikke er kunde enda. 

Er mest interessert i dette fordi jeg misliker Lyse sitt monopol i området - det være seg fiber, fjernvarme osv. men jeg vil ikke gå fra noe som funker fint til noe som bare blir «rols» av den grunn.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altibox er jo faktisk et bra premiumprodukt med høyt oppetid, mens de fleste andre leverandører skal stadig sjonglere pakker og prakke på deg andre ting som T-wee and what not. Jeg hadde noen på døra om dagen som prøvde å selge med 5G i stedet for fiberen min, det ble jo ikke noe suksess, særlig med slagordet om at de ønsker å selge meg mer innhold i kombinasjon med "like bra tjeneste" til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

Er det noen her som har erfaringer med Telenor Fiber?
 

Har følgende oppsett i dag:

Altibox 80/80 internett fra Lyse: 659kr/mnd 
Strømmetjenester: Netflix + TV2 Play inkl Disney+ til totalt 358kr/mnd 
Totalt 1017kr/mnd i internett og strømmetjenester, har ikke lineær-TV. 

Telenor vil tilby følgende for 899kr/mnd i 2 år med 1 års bindingstid: 

Internett 350/350. 
T-We boks med router. 
Diverse strømmetjenester som kan velges og velges bort og byttes på. Sliter litt med å skjønne hva en kan velge her, da valgene gjøres på Min Side - en side jeg ikke har da jeg ikke er kunde enda. 

Er mest interessert i dette fordi jeg misliker Lyse sitt monopol i området - det være seg fiber, fjernvarme osv. men jeg vil ikke gå fra noe som funker fint til noe som bare blir «rols» av den grunn.

Telenor fiber er greit men styr unna T-Wee. Det er et helt forferdelig produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Er det noen her som har erfaringer med Telenor Fiber?
 

Har følgende oppsett i dag:

Altibox 80/80 internett fra Lyse: 659kr/mnd 
Strømmetjenester: Netflix + TV2 Play inkl Disney+ til totalt 358kr/mnd 
Totalt 1017kr/mnd i internett og strømmetjenester, har ikke lineær-TV. 

Telenor vil tilby følgende for 899kr/mnd i 2 år med 1 års bindingstid: 

Internett 350/350. 
T-We boks med router. 
Diverse strømmetjenester som kan velges og velges bort og byttes på. Sliter litt med å skjønne hva en kan velge her, da valgene gjøres på Min Side - en side jeg ikke har da jeg ikke er kunde enda. 

Er mest interessert i dette fordi jeg misliker Lyse sitt monopol i området - det være seg fiber, fjernvarme osv. men jeg vil ikke gå fra noe som funker fint til noe som bare blir «rols» av den grunn.

Vi har Telenor her hjemme gjennom borettslaget. Synes det har fungert greit, lite trøbbel. Men WIFI-forsterken virker ikke så bra som jeg hadde håpet på. Ellers er det TV`en i stua som ikke blir helt venn med den.

Sjekket litt etter innlegget ditt og ble overrasket over hvilke strømmetjenester man kunne velge. Jeg fjernet noen kanaler og vipps så at jeg nok poeng til å ha HBO Max i tillegg til TV2 Play. Vi har 120 poeng til rådighet og HBO MAX koster 60 poeng, TV2 play 20 Poeng, Skyshowtime 35 Poeng, Viaplay 70 Poeng. Er noe annet å velge i også.

Om man i tillegg skal ha litt ekstra kanaler går det jo litt poeng til det. Spesielt noen av sportskanalene koster litt. Men Auto&Motor&Sport TV koster kun 1 Poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt begge deler. 
først og fremst gjorde jeg det pga konkurransen sin del.

altibox sin fiber er kun altibox sin, derfor er det greit å ha en leverandør til å spille ball med.
Valgte derfor Telenor av den grunn. Hadde de et år, stundet tilbake til altibox pga en bedre boks og totalen.
Men i mellomtiden har den nye tuneren «kommet», elendige greier, etter mye trøbbel gikk vi tilbake til den gamle utdaterte tuneren fra altibox. de klarte ikke levere SW for forbedret boksen, nye problem dukket opp.

Så fjoråret med altibox var preget av trøbbel, tjenesten er dessuten for dyr. Har nå hatt Telenor snart et år igjen, en bedre opplevelse, mindre trøbbel til en billigere penge. HW er det bra, så er det greit å ha muligheten til andre muligheter med denne fiber tilkoblingen. 
Eneste minuset med Telenor, er wifi, her er de svake, forsterkeren deres er også ikke noe å rope hurra over, et velkjent problem, men de har fornøydhetsgaranti…

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt geografisk. Altibox var først ute med fiber her og monterte gratis og gravde ned for alle. De hadde en skikkelig sjau her. Altibox har vært solid og nesten ingen nedetid. Nå kommer det flere aktører som vil inn, men de kommer for sent og det er vanskelig å komme seg inn på markedet. Altibox er via den lokale strømleverandøren.  Jeg har ikke lineær TV, har ikke hatt det på 2 år, 200/200-linje, mer enn nok for vårt bruk. :) At det er andre bedre leverandører  i området kan hende, at Altibox er helt ute av key andre plasser i landet kan også hende :) 

Byttet nettopp fra Telia til Talkmore på mobilabonnement, med NAF-medlemsskap og litt rimeligere pris så ble det til sammen 150,- billigere i måneden for akkurat samme abonnement, bare at Talkmore ikke tar betalt for å bruke Bank-ID på mobil, slik som Telia. Nå er jo Bank-ID app det som skal ta over, og jeg bruker app, men likevel :) Da har NAF-medlemsskapet betalt seg inn på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Get/Telia i forrige huset, deres TV-bokser var svært mye bedre enn T-Wee, makan til ræl. Selv med Wifi-rutere/forsterkere fra Telenor ble det aldri bra, så kastet hele den løsningen utenom nettleveransen. Og har HBO Max via det fortsatt. 😛 Selv om det er borte fra Telenor-portalen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telia gir bra valgfrihet på strømmetjenester.

Boksen bruker jeg lite da jeg ikke forholder meg til lineær-tv, men har vært greit det lille man har prøvd.

Kan velge mellom Tv2 Play, Disney+, SkyShowtime, Hbo max, Netflix og Viaplay. 

Betaler 300kr totalt for fiber, lineær-tv og disse poengene man kan bruke på strømmetjenester osv. (Borettslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Noen som skal til Gol for M-Town on ice? 2.-3. feb? Regner med at andre som er med i BMWCCN har fått e-posten. 

Jeg kiket litt på det, var skuffende valg av biler. M5 comp og X5M comp var de eneste gromme bilene de stilte med som de påmeldte fikk kjøre med. Og det er vell en del sjåfører så sannsynligheten for å ende opp i en M340i er stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons @E.C. @Kjennern @laffe @Ron Jeremy @Marius2002 @fupsaker!

Sa i går at jeg var lite interessert i lineær-TVen deres, og heller var kun interessert i internett (som vi jo er), blir som å gå baklengs inn i framtida med en tv-boks når vi har vært uten de 3 siste årene og det har fungert utmerket. 

I dag kom de med et nytt tilbud; 699kr/mnd for 600/600 fiber, uten TV-pakke, inkl montering og alt oppkobling for 0 kr. Binding 1 år, samme pris i 2 år. Tenker å betale 40 kr mer per mnd for å gå fra 80/80 til 600/600 burde være en grei avtale. Så gikk for den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snagg30 said:

Jeg kiket litt på det, var skuffende valg av biler. M5 comp og X5M comp var de eneste gromme bilene de stilte med som de påmeldte fikk kjøre med. Og det er vell en del sjåfører så sannsynligheten for å ende opp i en M340i er stor

Hehe, med en 17 år gammel E61 525d som husets grombil så tenkte jeg at det kunne være artig å prøve ut noen av de nyere bilene, selv om ikke alle er nødvendigvis de grommeste. Hvis arrangørene kjører samme type bil eller kjipere enn det man selv eier så forstår jeg godt at det blir mindre attraktivt.

For 10k kr er det klart dyrt, men med BMWCCN pris med 50% rabatt som inkluderer overnatting og middag var det ikke så gale, så har sendt en e-post. Hjelper jo også på at det er kun 2 timer kjøring unna for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.C. skrev:

Hehe, med en 17 år gammel E61 525d som husets grombil så tenkte jeg at det kunne være artig å prøve ut noen av de nyere bilene, selv om ikke alle er nødvendigvis de grommeste. Hvis arrangørene kjører samme type bil eller kjipere enn det man selv eier så forstår jeg godt at det blir mindre attraktivt.

For 10k kr er det klart dyrt, men med BMWCCN pris med 50% rabatt som inkluderer overnatting og middag var det ikke så gale, så har sendt en e-post. Hjelper jo også på at det er kun 2 timer kjøring unna for min del.

Ja jeg ser den! Men mener å huske i fjor at det var kun M biler med både M3/4/5/8? Synes uansett det er litt lite med kun 2 ordentlige M biler. Men sikkert en artig opplevelse uansett, noen her inne som har vært på det før og kan fortelle litt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...