Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, E.C. skrev:

Kjøpte til e61 på autodoc. Funker enda (1,5 år).

Autodoc ser jeg er ganske billige…men de er selvsagt utsolgt for B6 foran til E39 😩 Lurer på om jeg bare skal gå for Bilstein B4 i stede, billigere, fortsatt bra og tilgjengelig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Autodoc ser jeg er ganske billige…men de er selvsagt utsolgt for B6 foran til E39 😩 Lurer på om jeg bare skal gå for Bilstein B4 i stede, billigere, fortsatt bra og tilgjengelig…

Sjekket Eurodel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville med fordel gått for B6 heller enn B4. Kjøpte B4 til forrige E91’en min, og synes de var noe harde sammenlignet med de originale som stod på. Mener å huske at jeg kjøpte fra Auto Trio den gang.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jepp, de hadde ikke B6 til E39 på lager 😅

e39 står seg best på sachs dempere, M-sportsdempere til touring koster ikke skjorta

men aller helst skulle du jo hatt alpina understell som koed forhandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Ville med fordel gått for B6 heller enn B4. Kjøpte B4 til forrige E91’en min, og synes de var noe harde sammenlignet med de originale som stod på. Mener å huske at jeg kjøpte fra Auto Trio den gang.

Interessant det du sier om B4, hører alle skryter av B6 iallfall. Men det er vel derfor de er tomme alle veier…

26 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

e39 står seg best på sachs dempere, M-sportsdempere til touring koster ikke skjorta

men aller helst skulle du jo hatt alpina understell som koed forhandler

Jeg er ute etter å opprettholde komfort, E39 Touring blir aldri noen sportsbil så jeg vil ha komfort. Sachs har jeg hørt mye bra om, men er det bedre enn Bilstein? For å være helt ærlig, jeg har ikke greie på dempere… Hører bare hva andre sier og tenker "det er sikkert bra siden det er dyrt" 😅 

Fikk pris på originale Alpina dempere hos Koed, kosta over 30 000,-…. Det skjer ikke 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Interessant det du sier om B4, hører alle skryter av B6 iallfall. Men det er vel derfor de er tomme alle veier…

Jeg er ute etter å opprettholde komfort, E39 Touring blir aldri noen sportsbil så jeg vil ha komfort. Sachs har jeg hørt mye bra om, men er det bedre enn Bilstein? For å være helt ærlig, jeg har ikke greie på dempere… Hører bare hva andre sier og tenker "det er sikkert bra siden det er dyrt" 😅 

Fikk pris på originale Alpina dempere hos Koed, kosta over 30 000,-…. Det skjer ikke 😂😂

Det er sachs som sitter på e39 fra fabrikk, meget bra greier

touring sine msport dempere(tilsvarende m704 på sedan) er meget komfårtable, vil tro de er nærmere alpina dempere en de som sitter på en standard e39. Alpina har jo  msport kjørehøyde, da blir det feil å montere standarddempere

at du grubler på å montere bilsteinddmpere kan fort by på mindre komfår enn sachs msport

 

men hva er galt med de som står på bilen?

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ingvaldsen skrev:

at du grubler på å montere bilsteinddmpere kan fort by på mindre komfår enn sachs msport

Nå vet ikke jeg hvordan det er på e39 da dette er en bil jeg har vært lite borti sånnsett ,men så hvertfall når vi monterte Bilstein B6 på en e34 i sin tid kontra Sachs dempere som den hadde ,ble det utvilsomt en mye bedre bil å kjøre både komfortmessig osv ,ikke spesilet mye stivere heller men nok til at man merket forskjell på bilen .

Men nå er vel ikke jeg rette mannen til å diskutere dette heller da jeg er Bilstein mann til min hals og mener det er det eneste riktige på eldre Bmwer 😊.

Men @Fredrik 90 jeg ville tatt utgangspunkt i det du har på bil og kommet så nær som mulig dette og da er vel B6 veien å gå og du kommer nok ikke til å angre 😉

Likevel @Ingvaldsen så er der montert Bilstein på e53 og ja det er veldig stivt i forhold til de originale som skal være der .Muligens Sachs som er originalt ?(None luftdemping på min ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Det er sachs som sitter på e39 fra fabrikk, meget bra greier

touring sine msport dempere(tilsvarende m704 på sedan) er meget komfårtable, vil tro de er nærmere alpina dempere en de som sitter på en standard e39. Alpina har jo  msport kjørehøyde, da blir det feil å montere standarddempere

at du grubler på å montere bilsteinddmpere kan fort by på mindre komfår enn sachs msport

 

men hva er galt med de som står på bilen?

Jeg ønsker å beholde kjørehøyde og komfort, skal være mest mulig opp mot originalt. 

De demperne som står på nå de er originale Alpina dempere som har stått på bilen siden ny og i 195 000 km. De lekker ikke, men jeg føler på bilen at de er på vei ut. Det er måten den tar støt fra ujevnheter, brofuger og kumlokk som setter meg på den mistanken der.

Hvem er underleverandør av dempere til Alpina egentlig? Kan jeg se dette på demperen noen vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ønsker å beholde kjørehøyde og komfort, skal være mest mulig opp mot originalt. 

De demperne som står på nå de er originale Alpina dempere som har stått på bilen siden ny og i 195 000 km. De lekker ikke, men jeg føler på bilen at de er på vei ut. Det er måten den tar støt fra ujevnheter, brofuger og kumlokk som setter meg på den mistanken der.

Hvem er underleverandør av dempere til Alpina egentlig? Kan jeg se dette på demperen noen vei? 

da er det enten originale alpina eller sachs msportdempere som gjelder

alpina sine kan nok være bilstein dempere og eibach fjærer, men bilstein er ikke det det engang var. og kjøper du b6 eller b8 så kan det være nedgradering mot msport sachs

MEN en touring vil aldri bli helt bra bak uansett hva du gjør, det er nettopp derfor jeg solgte min elskede e39 touring etter mye påkost nettopp fordi geometrien på e39 touring bakstilling er helt forferdelig når det kommer til komfår. 

touring er å blir pinnestiv bak, og du kjenner alt. sedan derimot med skikkelige fjørbein med full lengde å rett vinkel er en drøm å kjøre iforhold.

så jeg har nok en stor mistanke om at bilen din er helt iorden, bare det at touring bakstilling er skuffende. 

e34 touring derimot hadde komplette fjørbein og støtdempertårn og fin vinkel, e39 står dempere helt på skrå. ser du på e60 så begynner dempere å stå mer rett opp og ned, menst på f11 er de mer eller mindre rett opp og ned.  og det kan merkest på kjørekomfår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...