Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Evopower skrev:

Ble ikke e90 320Si bygget som homologeringsmodell for WTCC opprinnelig?

Og hvorfor er denne modellen såppas glemt som den er? Nydelig kjøremaskin med plass til det meste :)

Ser det ligger et par på finn innimellom. Prisene har falt ganske kraftig på disse nå.

Fordi den for alle praktiske formål er en helt vanlig m sport bil. Det som er unikt er en motor som i og for seg er kul (og flyttet).  Dog lite effekt og kjente problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fifth gear sin test mente jeg dem sa at den var enda mer sportslig oppsatt enn vanlig msport. I tillegg går den jo greit bare den piskes. Og med carboninnsug bør den høres ut som en s14 light :) sekser er det ikke, men moro å ha rødmerking på 7500 rpm.

Hva er de kjente feilene da? Kammer og register?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320si har mange faktorer som jobber mot den. 320si hadde noe mer effekt enn 320i, men så gikk det er år(?) så fikk vanlig 320i samme effekt. Den har heller ikke carbon innsug, men carbon toppdeksel. Sylinderforingene sprekker og faller fra hverandre. Såvidt jeg husker så er det også "vanlig" m sport, som alle andre.

Homologeringsbiten er for at BMW skulle slippe å kjøre med valvetronic, da dette ikke er direkte gunstig for en løpsmotor med de begrensningene som gjelder i wtcc.

Desverre ikke en bil det er verdt å bruke hverken tid eller penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og funderer på varme i F30'en. Med to i3'er som har egen app og kan klimatiseres/forvarmes... så kommer man ut til null is, ikke noe snø å børste vekk OG VARM BIL. Bare rene hyggen å sette seg i i3'en 7 om morgenen enda minusgradene nesten kryper deg helt opp i nakken, og gir meg frysninger helt ned i tærne. (Er ingen morgenfugl. Så trives med de tingene som kan gjøre morgenen mer komfortabel)

sprøsmålet er; har F30 noen muligheter for varming av coupeen? Har bensinmotor, så dieselvarmer er jo ikke en mulighet. (savner dieselvarmeren som vi hadde en X1.) 

Har sett at man kan montere en boks inne i bilen som sitter på siden av fotplassen til passasjersetet. Men dette synes jeg er en stygg og litt for billig løsning. Boksen er irriterende og ledningen stikker ut av døren....

så! Er det mulig å få montert og programmert options i bilen? Bilen har jo Aktiv ventilering som skyver litt luft hit og dit på varme dager. Så den har jo et slags program for ventilering/klima. Skulle bare så inderlig ønske at det fantes noe for varming... 

noen tanker rundt dette?

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal varme opp luften hvis ikke motoren går? Et vanlig bilbatteri er alt for lite til å kunne varme opp luften på den samme måten som i en elektrisk bil. En elektrisk varmer med ledning er nok det enkleste og billigste hvis du ikke vil montere f.eks en Webasto bensin/dieselvarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik skrev:

Hva skal varme opp luften hvis ikke motoren går? Et vanlig bilbatteri er alt for lite til å kunne varme opp luften på den samme måten som i en elektrisk bil. En elektrisk varmer med ledning er nok det enkleste og billigste hvis du ikke vil montere f.eks en Webasto bensin/dieselvarmer.

Stiller meg selv samme spørsmålet. Har sett at noen biler har et lite deksel med kontakt som man setter ledning til motorvarmer på. Spørsmålet er bare hvordan man eventuelt kan få dette integrert i bilen. Hadde vært veldig deilig med Varmepumpe i bilen, sånn som i3'en har. Men da MÅ bilen stå med ledning tilkoblet.

 

4 timer siden, minim skrev:

Man får vel bensin motorvarmer også? Har sett dette i flere biler som Volvo T5R tidligere. 

Aner ikke! Nettopp derfor jeg henvender meg til allmennheten her! :D søkt litt på nettet, men finner så mye drit som egentlig ikke er relevant til BMW. Hvis man eventuelt hadde hatt motorvarmer... 

ville da Active Ventilation kjørt varm luft inn i coupéen?

Blir nok mange teorier på dette her før noen eventuell praksis. Vurderer å stikke innom Bavaria og spørre de om hva slags løsninger de har sett i andre kunders kjøretøy etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen her som bor på Kronstad i Bergen og har en flekk med plass til leie for en kommende student ved Høgskolen i Bergen? :)  Jeg er veldig avhengig av bil, men skolen har jo fjernet omtrent alt av parkeringsplasser :( Og det er ingen parkeringshus i nærheten.

Og er det noen her som har tatt Realfagskrus? :lol: Kjenner jeg smågruer meg litt, blir nok et tungt halvår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Julianv skrev:

Det er vel ikke noen her som bor på Kronstad i Bergen og har en flekk med plass til leie for en kommende student ved Høgskolen i Bergen? :)  Jeg er veldig avhengig av bil, men skolen har jo fjernet omtrent alt av parkeringsplasser :( Og det er ingen parkeringshus i nærheten.

Og er det noen her som har tatt Realfagskrus? :lol: Kjenner jeg smågruer meg litt, blir nok et tungt halvår.

Er jo ett parkeringshus borte ved Esso, men sist jeg sjekket skulle de ha 1600,- pr måned i leie for en plass :shock: Ellers er det jo grusplassen nedenfor skolen ved solheimsvannet, men der er alltid kaos. Ellers kan du parkere på soneparkeringsplasser for 10,- timen via app`en "Parkering i Bergen"..  Men man skal jo ikke ha bil lenger i Bergen. Du skal bruke bybanen enten du vil eller ikke :P  Til og med Ikea fikk jo i utgangspunktet ikke lov å ha parkeringsplasser, fordi byrådet mente folk skulle ta buss dit :applause: Lett å få med seg sofaen hjem da , hehe. Flott deeet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det parkeringshuset ved Esso har jeg forespurt, men de leier kun ut til bedrifter.
Grusplass ved solheimsvannet har jeg ikke hørt om, men om det er gratis er det nok alltid fullt og umulig å parkere med mindre man stiller kl 05.30 :lol:

Hmm, 10kr timer var ikke gale. Kan man da stå hvor man vil der det er soneparkering? Og hvor er det egentlig soneparkering i nærheten? :P 

Nærmeste jeg har kommet frem til nå er enten å leie av en bedrift i Kronstadparken (den med esso) til 1500kr mnd eller å parkere på "gamlejobben"(Jobber deltid her videre, MC Marine) og så gå 18 minutter i følge Googlemaps.

Og jeg nekter buss/bybane da det tar 1t10m med kollektivtransport(inkludert 3 bytter) når jeg kan kjøre på under 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Julianv skrev:

Det parkeringshuset ved Esso har jeg forespurt, men de leier kun ut til bedrifter.
Grusplass ved solheimsvannet har jeg ikke hørt om, men om det er gratis er det nok alltid fullt og umulig å parkere med mindre man stiller kl 05.30 :lol:

Hmm, 10kr timer var ikke gale. Kan man da stå hvor man vil der det er soneparkering? Og hvor er det egentlig soneparkering i nærheten? :P 

Nærmeste jeg har kommet frem til nå er enten å leie av en bedrift i Kronstadparken (den med esso) til 1500kr mnd eller å parkere på "gamlejobben"(Jobber deltid her videre, MC Marine) og så gå 18 minutter i følge Googlemaps.

Og jeg nekter buss/bybane da det tar 1t10m med kollektivtransport(inkludert 3 bytter) når jeg kan kjøre på under 15.

Parkeringshuset var forbeholdt bedrifter tidligere, men jeg og flere klaget på det, så de måtte åpne for private etter press fra kommunen ( fordi det var håpløse parkeringsforhold her før soneparkeringen kom). Mulig at ikke alle som jobber der er klar over det, men det skal ihvertfall være mulig å leie som privatperson også. 
parkeringshus.jpeg

Med app`en kan du betale soneparkering og stå på alle lovlige soneparkerings plasser rundt her. Kun i sentrum (sone1) dette ikke er lov.  Men 10,- timen blir jo litt penger på ett år. Her er kart over bolig sonene. Utenfor boligsonene er det gratis gateparkering!:) 
https://bergen.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=fbedaf17bb1b4fae8f1eb00339e4c04d

Evt får du tilby unevnelige ting/tjenester til noen hos GS bildeler i bytte mot å låne parkeringsplass fra de :mrgreen: Tviler på det lar seg gjøre da, men de ligger ihvertfall like ved skolen.

Endret av Daniel80
lagt inn bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shattered skrev:

Tok meg tid til å sjekke annonsen din Julian, meget pen bil! ;) Ligger LCI så høyt i pris i forhold til pre-lci? :huh:

Ja bilen er veldig pen og helt fantastisk :) Skulle bare ønske jeg kunne tjent nok på deltidsjobb til å beholde den :lol:
Ja LCI er "en helt annen bil" og ligger derav høyere i pris. Min har og godt med utstyr så den ligger ganske perfekt priset nå.
Men helt feil måned å selge bil på dessverre. 

4 minutter siden, Daniel80 skrev:

Parkeringshuset var forbeholdt bedrifter tidligere, men jeg og flere klaget på det, så de måtte åpne for private etter press fra kommunen ( fordi det var håpløse parkeringsforhold her før soneparkeringen kom). Mulig at ikke alle som jobber der er klar over det, men det skal ihvertfall være mulig å leie som privatperson også. 

Med app`en kan du betale soneparkering og stå på alle lovlige soneparkerings plasser rundt her. Kun i sentrum (sone1) dette ikke er lov.  Men 10,- timen blir jo litt penger på ett år. Her er kart over bolig sonene. Utenfor boligsonene er det gratis gateparkering!:) 
https://bergen.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=fbedaf17bb1b4fae8f1eb00339e4c04d

Evt får du tilby unevnelige ting/tjenester til noen hos GS bildeler i bytte mot å låne parkeringsplass fra de :mrgreen: Tviler på det lar seg gjøre da, men de ligger ihvertfall like ved skolen.

Åh? Det er jo interessant. Kanskje jeg skal purre igjen. Men jeg fant annonse på finn fra en som leier ut sin plass der så har den muligheten som backup :)

Tusen takk for godt kart. 10kr timen er ikke grusomt når jeg stort sett er på skolen i 3t dagen men såklart det blir masse penger til slutt. Men god backupløsning.

Haha, kjente faktisk flere der før, men alle er sluttet :lol:

Nå kan det faktisk være jeg får godkjent søknad for parkering på skolen.. Vi får se, det hadde jo uten tvil vært best. 5000kr semesteret er dog en del penger :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...