Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 5/25/2023 at 11:33 PM, Skulebollen said:

Hoi! Noen som har prøvd eller vet hvordan pendlerparkering ved bommestad ( utenfor Larvik ) fungerer? 

Fant den på google maps, men står ingenting info annet enn folk som har skrive at den er gratis for 3 år siden

Skal parkere bil og henger i området rundt Color Line Larvik fra søndag til torsdag, tar gjerne imot tips til andre plasser jeg evt. Kan stå, ( gratis 😬 )

Det går an å stå over veien for Thunberg. Når skal du nedover? Kan sikkert legge til bilen din på min avtale om det skulle knipe. ✌️Har parkering på saggården/sliperiet.

 

edit: ser det er søndag-torsdag. Det er gateparkering på torstrand. Området mellom color Line og togstasjonen.

IMG_3032.png

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tennbrikket skrev:

Hender seg jeg tråler gjennom finn for å se etter inspirasjon iht husbygging, men dette er noe av det fæleste jeg har sett i forbindelse med pipe. Design er "subjektivt", så garantert noen som finner dette lekkert også, men😅 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=301935723&ci=34

 

723_1588512647.jpg

Utenpåliggende pipe er noe forbanna drit å få varme i å😂 en av 3 piper på huset mitt er det og den er ikke i bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt på utsiden, men duverden så mye bedre plass innvendig. En slipper også å ha en stålpipe opp gjennom gulvet i andre etasje. Ikke sikkert at ideell plassering i andre etasje er det samme som ideell plassering av peis i første. Å begynne med masse bend er ikke pent heller. Så da begynner det å bli få alternativ. Pipa er motoren til peisen, for peisen er død. Skylder man på dårlig trekk i ovnen så er det aldri ovnen sin feil, da må en se på luft i rommet eller pipe. At utvendig pipe gjør at det kan være vanskeligere å fyre opp skjønner jeg, den er jo iskald. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Utenpåliggende pipe er noe forbanna drit å få varme i å😂 en av 3 piper på huset mitt er det og den er ikke i bruk

Driver med montering av stålpipe om dagen. Husker jeg spurte i fjor angående  tilluft, valget falt på jøtul sin stålpipe med dette. Dyr «pynt» huset holder jo så latterlig bra på varmen, så i romjula med under 20 blå og en varmevifte på 2000w på, så var det nesten t skjorte temperatur inne.

IMG_6642.jpeg

IMG_6643.jpeg

IMG_6644.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, E.C. skrev:

"Hva mener du med at du skulle ha vedovn? Nå har vi bygd huset ferdig her, uten ovn. Greit, greit, jeg skal se hva vi kan gjøre"

Riktig 😂 Mitt innlegg var selvfølgelig myntet på ettermontering der hvor det er 2 etasjer. Lang ifra alle hus bygges med vedovn idag, og vedovn er mer et møbel. Det skal være store glassflater og innsyn fra alle kanter. Det koster. Og selv om man har peis fra før er det ikke sikkert pipen "takler" ny peis og må ha renovering. Hvem har vel ikke vært borti selv eller kjenner noen som har hatt en velfungerende peis i 30 år og byttet til en ny rentbrennende og får ikke fyr? Det er peisen sin feil også sier de. Lite vet de at pipen må gjøres noe med og rehab av ei gammel pipe kan fort koste litt. 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pipa spiller en rolle når man skal fyre opp. Jeg har ovn  på 1. og 2. nivå i huset (3 etasjer totalt) og den nederste kan man "drite i" å fyre opp med mindre man har fyrt opp den i etasjen over. Først da blir det trekk nok. Kanskje ikke mest elegant løsning den utvendige (kommer an på øyet som ser), men sikkert brukandes for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en long shot men prøver uansett, noen som bor veldig nærme 4312 Sandnes og kunne sett på noen felger for meg? Selger mener jeg bare kan komme og se på de men det er jo noen mil å kjøre. Er og fryktelig vanskelig å bare sende bilder av tilstand :) Betaler selvsagt for bryderiet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er en long shot men prøver uansett, noen som bor veldig nærme 4312 Sandnes og kunne sett på noen felger for meg? Selger mener jeg bare kan komme og se på de men det er jo noen mil å kjøre. Er og fryktelig vanskelig å bare sende bilder av tilstand :) Betaler selvsagt for bryderiet 

@Evenlode eller @Tollefsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa til dere! :) 

 

@StigJ Mange takk for det! Veldig hyggelig. Har sendt melding til selger, krysser fingrene for at det er ok.
 

Han har til salgs noen overprisa CSL felger, jeg er egentlig kun interessert i tilstand på fram felgene for de er ikke mulig å kjøpe nye lenger. Bak felger får man kjøpt nye og jeg har fått et hyggelig tilbud fra GS, om tilstand på fram felgene er bra så handler jeg. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30Trodde kanskje det var Style 513 hjula som ligger for salg du var på jakt etter som banehjul eller noe. 

Ja var jo heftig pris på de. Spesielt da dekk igrunnen er kast og den ene felgen er sveiset. De burde være rimelig strøkne om prisen skal forsvares. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ Hadde så og si kjøpt Apex Arc8 hjul men så kom @papertiger på banen og satte meg på andre spor. Nå skal det sies han på ingen måte sendte meg mot 19" felger men jeg har lyst å sjekke tilstand på de der. Eventuelt får jeg ha 2 hjulsett, er enda ikke sikker på om 18" felger er store nok til bremsene som skal på bilen. Må prøve meg litt frem her, men CSL felger hadde vært hyggelig å ha uansett :) 

Han har sagt seg villig til å gå ned til 15.000kr på eget initiativ så jeg skal klare å få prisen greit ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...