Gå til innhold

Min e92 335i tilsalgs :)


OhYeah
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått meg en ny bmw på tunet, og valget falt på en 08 e92 335i med manuell kasse. Den har fått endel oppgradering både mekanisk og kosmetisk de siste årene. De som er aktive brukere her inne kjenner muligens igjen bilen selv om den er endel høyere enn vanlig.

Jeg har planer om noe oppgraderinger i vinter når den blir parkert og jeg får god tid å arbeide på den. 
De største endringene blir justerbar senk, nye felger og muligens LSD. Tar gjerne imot tips for både felger og gode senkesett. 


Full utstyrsliste:
S1CAA Selection of COP-relevant vehicles
S1CBA CO2 equipment
S1CDA Brake Energy Regeneration
S249A Multifunction f steering wheel
S2MPA BMW alloy wheel, M double spoke 225
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S488A Lumbar support, driver and passenger
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4AEA Armrest front, retractable
S4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silver
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S524A Adaptive Headlights
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S563A Light package
S606A Navigation system Business
S612A BMW Assist
S616A BMW Online
S633A Preparation, mobile phone, Business
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control, Teleservices
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
P7RSA Package Comfort
S7SNA Navi Business/mobile-ph.prep. Bluetooth
L801A NATIONAL VERSION GERMANY
S863A Dealer List Europe
S879A On-board literature, German
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S459A Seat adjustment, electric, with memory
S481A Sports seat
S502A Headlight cleaning system
S520A Fog lights
S522A Xenon Light
S548A Kilometre speedo
S704A M Sports suspension
S851A Language version German

IMG_0092.JPG

IMG_0094.JPG

 

Endret av OhYeah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sto på bilen ble alt for lavt til mitt bruk. Jeg bruker bilen hver dag om sommeren og er avhengig av å komme meg ombord i fergene her jeg bor. Største grunnen til at det blir justerbar senk er fordi det er en høyde forskjell fremme og bake nå som iriterer meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OhYeah skrev:

Det som sto på bilen ble alt for lavt til mitt bruk. Jeg bruker bilen hver dag om sommeren og er avhengig av å komme meg ombord i fergene her jeg bor. Største grunnen til at det blir justerbar senk er fordi det er en høyde forskjell fremme og bake nå som iriterer meg veldig :)

Har bc coilovers på min og er fornøyd. Di er ikke med Tuv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter mye jobbing har jeg endelig fått ledig tid til å ordne litt på bilen. Bestilte for noen uker tilbake nytt rør fra intercooler og inn på innsuget. Originalt er det laget i plastikk og er kjent for å sprekke, spesielt med trimmet motor. Når det først skulle byttest ble det like gjerne montert dumpventil. Rør og dumpventil ble av merket active autowerke og jeg er så langt veldig fornøyd. 

Selve jobben er veldig enkel og tar ikke stort mer enn en time. Når jeg demonterte det originale så er det tydelig at tettningene i turboene har begynt å takke for seg, da det lå olje inn i det originale røret. Fant også en lekkasje i pakningen på det som er rett forran oljefilteret. 

Eneste som var å klage på når det kommer til røret og bov er slangen som går fra røret og ned mot intercooler. Denne slangen ble i korteste laget. Jeg må ha den litt halvveis på i begge ender for slangeklemmene skal ha noe å ta i. 

E9CE9CE6-A788-4C16-8817-F0C367D9B4A8.jpg

0B4ED5BB-71D9-4A29-8986-E145B9108D2C.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Ser det jeg har glemt litt av denne tråden her. Siden det nå er over to år siden siste oppdatering så er det vel på tide med en ny en. En av grunnen til mangel på oppdateringer er nok det att jeg ikke har gjort så veldig mye med bilen. Jeg har stort sett bare kost meg med den både i fjor sommer og i år. 

Det har naturligvis blitt noen oppgraderinger de to siste vintrene. Jeg har fått montert KW V3 som har gjort bilen helt fantastisk å kjøre. Forskjellen fra senkefjører til v3 var som natt og dag. Jeg angrer ikke ett sekund på det valget. Det ble montert nye felger i fjor. Til sikkert mange sin fortvilelse så monterte jeg JR11 felger i hyperblack som jeg synest passer veldig bra til bilen. Felgene er 19x11 med 275/25 og 19x9,5 med 235/30. Nå i vinter så har jeg montert ny intercooler. Jeg kjøpte pheonix racing sin store intercooler, som er mye større enn den orginale. Etter mye plastikk trimming så passet den perfekt inn fremom radiatoren. 

Siste nytt nå er att bilen ikke går helt som den skal. Jeg har mistet en del effekt på lavt turtal. Inni mellom når jeg gir gass, så er det 1-2sekund "turbolag" før det sparker løst. Fra rundt 4500 så kommer det alltid ett voldsomt drag, og det virker som bilen da går som den skal fra 4500 og opp. Litt vanskelig og få testet skikkelig akkurat det, da bilen går 180+ i tredje gir. Min mistanke er turboene/wastegate ventilene er gåen. Jeg vet at turboene lekker olje siden det ofte ryker blått bak bilen ved kjøring på lavt turtal. Jeg har montert catch tank på veivhusventilasjonen, så det kommer ikke noe olje der i fra lenger. Jeg vet det er ett kjent problem med høytrykkspumpen i disse bilene, så jeg er litt usikker på om det kan være den som lager trøbbel. Er det noen som har noe erfaring eller kunnskap rundt det? 

For og runde av med noe litt mere positivt, så har jeg nettopp fått meg ny stilling i firmaet der jeg jobber, som vil gi meg mye mere fritid til å få bilen i tipp topp stand. Planen for vinteren i år er og få montert inn quaife diff, og få løst effekt problemet mitt. Er det turboene som er gåen, så blir det nye oppgraderte turboer og ett efffekt mål på rundt 500whp. Er mulig det blir noen andre små oppgraderinger også, men diff og turbo er to store økonomisk sett så det begrenser litt hva som blir gjort denne vinteren.

629A5AA1-00F9-44D8-A955-511AA802290B.thumb.jpeg.74f36b0f2ce152320f6fad22e9f7121b.jpegD6F0AF6B-FC07-40C8-9EB9-3AE9CAF3258A.thumb.jpeg.be284054089bc9a21a06484e5c3f1834.jpeg5B198FB6-B941-4B6C-A74B-C8A9E44FB67C.thumb.jpeg.b3a1a2511c330c0ecb20c05d9bccda2d.jpegB64659F7-B3A9-4365-A799-85DF49B10748.thumb.jpeg.f8bd10da87d9f2a3bdeae5422d5ad017.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har ett bra program for å få logget turbotrykk og diverse andre ting under kjøring? Har selv en Icarly men den er helt ubrukelig når det kommer til og lese turbotrykk. Eneste jeg har funnet som ser ut for å fungere på den, er noe som heter turbo setpoint. Slik jeg tolker det, så er det det turbotrykket jeg skal ha, og ikke det jeg faktisk har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OhYeah skrev:

Noen som har ett bra program for å få logget turbotrykk og diverse andre ting under kjøring? Har selv en Icarly men den er helt ubrukelig når det kommer til og lese turbotrykk. Eneste jeg har funnet som ser ut for å fungere på den, er noe som heter turbo setpoint. Slik jeg tolker det, så er det det turbotrykket jeg skal ha, og ikke det jeg faktisk har. 

MHD har egen funksjon for dette i appen sin mener jeg? MHD finnes dog kun til android... 😕 

Btw! Hvor kjøpte du frontleppa? :) 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for att jobben min gir meg iphone og ipad, så hadde jeg nok hatt rette typen telefon. Blir litt voldsomt å kjøpe ny telefon/pad kun for å få MHD appen😅 

Den frontleppa må du nesten høre med FrodeD hvor han kjøpte den. Den var allerede på bilen når jeg kjøpte den av han.😊 Per dagsdato så er ikke den montert på bilen. Den nye intercooleren er så stor den presser litt ned midt på fanger, og det gjør att passformen blir helt ræva på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...