Gå til innhold

Min e92 335i tilsalgs :)


OhYeah
 Share

Anbefalte innlegg

Da var nye felger bestilt. Det ble ett sett med forgestar f14 i denne gangen😁 Eneste jeg nå må finne ut av, er valg av farge på felgene. 

https://www.forgestar.com/finishes/

Der er standard fargene jeg har å velge mellom. Akkurat nå så bikker jeg mot gunmetal, da det er en ganske lik farge som felgene jeg allerede har, og jeg er veldig fornøyd med den fargen. Men jeg tar gjerne imot innspel om andre farger som kan passe på en svart bil😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 17.59, Evopower skrev:

En av de to bronsefargene hadde nok vært mitt valg :)

 

Jeg har faktisk vurdert litt den bronze burst fargen, så det er ikke helt uaktuelt. Har prøvd å søke litt på nett for å finne en svart bil med den fargen for å se hvordan det vil bli, men jeg sliter med å bestemme meg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Som vanlig så er jeg helt elendig på å oppdatere denne posten her. Grunnen er vel enkelt og greitt att jeg ikke har gjort så veldig mye annet enn å kose meg med bilen😃 

Siste oppgraderingene på bilen er vel att jeg gikk for bronze burst farge på felgene, og att jeg har montert quaife diff på bilen. Denne kombinasjonen her gjorde bilen til en helt ny bil i forhold til gamle felgene og åpen original diff. 

Jeg tok bilen på en aldri så liten 200mils biltur rundt om på vestlande, og stor koste meg på alle fjellovergangene selv om veistandarden ikke alltid var like bra.

Problemet nå er att sist jeg var ute og kjørte bilen, så merket jeg att den begynte ruske litt under pådrag, og når jeg ga full gass, så mistet jeg sylinder 5 på rundt 4200rpm. Etter jeg stoppet og startet bilen igjen, så var sylinder 5 tilbake, men merket att den gikk fortsatt ikke skikkelig. Jeg mistenker det er dysen som kødder. For jeg vet mange har plaget med dysene på disse bilene.

Det er mye snakk om index på nett, og har forstått det slik att det index tallet tyder på når dysen ble laget. Jeg har også forstått det slik att det skal gå bra å mikse dyser med index 1-9 (tror det var 9), og index 10-12. Problemet da er hvor kan jeg få kjøpt kun en dyse som er mulig å montere på bilen min? Jeg har ikke lyst å kjøpe 6 helt nye dyser med f.eks GS til 3300kr stykk...

Jeg har ikke vært hjemme siden jeg parkerte bilen, og har ikke fått sjekket index nummeret på dysene mine, men regner med det er relativt lavt da bilen er en 08 modell.

19B7544E-7C88-4332-B2E4-CAF331C157B5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde min kuttet den på sylinder 6 under GS treffet. Jeg endte opp med å bytte alle 6 coilene, gikk fint igjen da.  Men klart Index 9+ dyser anbefales.

Det mest optimale er nye plugger, coiler og dyser men det er jo en dyr affære 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Designer skrev:

Når jeg hadde min kuttet den på sylinder 6 under GS treffet. Jeg endte opp med å bytte alle 6 coilene, gikk fint igjen da.  Men klart Index 9+ dyser anbefales.

Det mest optimale er nye plugger, coiler og dyser men det er jo en dyr affære 😅

Hadde virkelig håpet å slippe 6 nye dyser da det koster forferdelig mye penger. 

Nye plugger har jeg liggende som ikke har blitt montert enda. Tenkte og begynne med de, og se om det blir noe forskjell da.

Var ute i dag og fikk provosert frem igjen denne feilen og skulle logge det med MHD, men klarte naturligvis ikke å lagre loggen når det skjedde... Jeg kunne se på lambda sensoren på bank 2 att den plutselig ble veldig mager 22-24 etter feilen og nødmodusen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 5.10.2019 den 9.01, macrorain skrev:

Hvor fikk du montert diffen (hvis du ikke gjorde det selv da)?

Jeg kjøpte den nye diffen gjennom drivlinjespesialisten, og de sendte diffen til England, så det var quaife selv som gjorde selve jobben på min. Det koster en god del, men det er verdt hver eneste krone. Iallefall på en bil med litt motor. Med den originale diffen var bilen veldig uforutsigbar når jeg ga på i svinger. I ett sekund spann jeg på to hjul, og i neste sekund spann jeg på kun ett. Slik var det frem og tilbake viss jeg sladdet litt, og det ble uutholdelig til slutt. 

Jeg fant forresten problemet med bilen også. Siden det enten var mangel på bensin eller tenning, så ble det enkleste å sjekke tenningen først. Når jeg plukket av coilen på sylinder 5, så var den våt i olje nederst. Jeg tørket vekk oljen og byttet den med en annen coil for å se om problemet flyttet seg. Etter det fungerte bilen fint igjen, men jeg tok like gjerne og byttet coilene til de nyere og oppgraderte eldor coilene fra bmw og monterte ett nytt sett med plugger. Oljen så ut for å ha kommet fra søling når det har blitt fylt olje siden sylinder 5 er rett nedenfor påfyllingen, og det var kun rundt der det var olje på toppen.

Noen som har erfaring med å valnøttblåse innsugsventilene på N54 motorer? Jeg tenker å gjøre det når bilen blir parkert for vinteren siden den er kjørt rundt 120k km nå, og de har nok aldri blitt renset før. Ut i fra det jeg har lest på nettet, så har jeg forstått det slik at mange anbefaler å gjøre det ca hver 50k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OhYeah skrev:

Jeg kjøpte den nye diffen gjennom drivlinjespesialisten, og de sendte diffen til England, så det var quaife selv som gjorde selve jobben på min. Det koster en god del, men det er verdt hver eneste krone. Iallefall på en bil med litt motor. Med den originale diffen var bilen veldig uforutsigbar når jeg ga på i svinger. I ett sekund spann jeg på to hjul, og i neste sekund spann jeg på kun ett. Slik var det frem og tilbake viss jeg sladdet litt, og det ble uutholdelig til slutt. 

Ja, eLSDen er endel bedre på F3x enn E9x da, så det er ikke helt krise - men hadde vært gøy med en ekte diff :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, OhYeah skrev:

Jeg kjøpte den nye diffen gjennom drivlinjespesialisten, og de sendte diffen til England, så det var quaife selv som gjorde selve jobben på min. Det koster en god del, men det er verdt hver eneste krone. Iallefall på en bil med litt motor. Med den originale diffen var bilen veldig uforutsigbar når jeg ga på i svinger. I ett sekund spann jeg på to hjul, og i neste sekund spann jeg på kun ett. Slik var det frem og tilbake viss jeg sladdet litt, og det ble uutholdelig til slutt. 

 

13 timer siden, macrorain skrev:

Ja, eLSDen er endel bedre på F3x enn E9x da, så det er ikke helt krise - men hadde vært gøy med en ekte diff :) 

Det å si at eLSD på noen BMWer er bra i forhold til en ordentlig diff som sperrer har ikke prøvd samme bil med sperre. To forskjellige verdener. Og det å si at sperre diff kun er best på bil med litt motor er også så langt på jordet man får det. 

Jeg monterte Quaife diff på min 318d. Best avgjørelsen jeg gjorde med den bilen. Fy å moro den bilen ble hele året. Så man må ikke ha 335i for å ha sperre diff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ahj skrev:

 

Det å si at eLSD på noen BMWer er bra i forhold til en ordentlig diff som sperrer har ikke prøvd samme bil med sperre. To forskjellige verdener. Og det å si at sperre diff kun er best på bil med litt motor er også så langt på jordet man får det. 

Jeg monterte Quaife diff på min 318d. Best avgjørelsen jeg gjorde med den bilen. Fy å moro den bilen ble hele året. Så man må ikke ha 335i for å ha sperre diff. 

Har aldri hørt noen si at eLSD er bedre enn en ekte diff. Det jeg forsøkte å formulere var at eLSD-systemet til BMW (Automatic Differential Brake eller ADBX) er videreutviklet og bedre i F3x sammenlignet med tilsvarende system i E9x. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...