Gå til innhold

Reset - M power tråd.


Reset
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ser greit ut dette her 👍 Hva er planene ang rustfjerning ? Og skal du freche opp motorrommet før du setter inn motoren igjen ? Har trykket "følger" på denne tråden 👍 Stå på !! 

Plana er å fjerne rust neste vinter :) Bilen er eugodkjent ut denne sessongen, så tenkt jeg skulle få bilen kjørbar å få brukt den litt før den blir demontert for rustprepp :) Ja, motor rommet blir freshet opp før montering ja, blir lakkert alle løse deler samt selve motor rommet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Reset skrev:

Plana er å fjerne rust neste vinter :) Bilen er eugodkjent ut denne sessongen, så tenkt jeg skulle få bilen kjørbar å få brukt den litt før den blir demontert for rustprepp :) Ja, motor rommet blir freshet opp før montering ja, blir lakkert alle løse deler samt selve motor rommet :) 

Ha det litt moro først er aldri feil 👍 Så da blir det ikke no særlig oppdateringer mellom våren og høsten da ? Siden du da mest skal ha den som brukis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ha det litt moro først er aldri feil 👍 Så da blir det ikke no særlig oppdateringer mellom våren og høsten da ? Siden du da mest skal ha den som brukis ?

Brukis blir det nokk ikke ;) Blir nokk en sommerbil, hva som blir gjort i sommer er nokk uvist :) Kommer nokk til å oppdatere undervegs uanasett :) Vi har 5 biler fordelt på 2 stk, så blir nokk ikke brukt så alt for mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update, irriterer meg litt at det går så sakte, men heller litt for  sakte en for fort :) Da jeg ønsker meg ett bra resultat etter denne overhalingen, og jeg er ikke noe kyndig bil mekaniker :)

En ting jeg merket etter å få hjem denne bilen, er at det manglet noe i dashbordet, dette måtte jeg få bukt på:whut:

12.jpg

 

Fikk kjøpt en bryter i ukjent tilstand fra en på facebook, for å tette hullet :)

11.jpg

 

Tilbake til motor, har fått målt alle klaringer på rådelager, samt ramlager, både med mikrometer og plastigauge :)

6.jpg13.jpg

 

Resultatene ble dokumentert på en pappbit hjemme, glemte å ta bilde. alle klaringene var fine, ene var litt trangere enn resten, men innenfor tolleransene :)

 

Så ble lagrene rengjort, og innsmurt med monteringspasta av denne typen :)
Bruker selvfølgelig orginale deler / lager\:D/

8.jpg5.jpg10.jpg

 

 

Her ser dere ferdig bunndel :)
9.jpg

 

Har også bynt å montert diverse andre ting på blokka, som register og simring i bakkant av veiv etc.

4.jpg3.jpg
Oljepumpe montert,mutter på aksling montert med Loctite gjengelåsing[-o<2.jpg
Fant meg ett brukt varmeskjold over grenrør på Koed, da dette manglet på bilen når vi anskaffet den :)1.jpg


Når motoren er klar for oppstart / innkjøring så blir det tilsatt dette
additiven. Prøver å ta minst mulig sjangser [-X
 7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pakninger nei. Bare til å demontere og måle med følerblad ja...

Det rare her er at jeg kjøpte ny pumpe til E28en min. Og den sprell nye pumpa hadde faktisk større klaringer enn den gamle (som ikke var så mye kjørt, vel å merke) pumpa som sto i motoren min... Men du har toleranseverdier å forholde deg til, så det går bra. I en S38 er det viktig at oljepumpe og strammer er på stell... Believe me, jeg har hatt ras på S38 b38 pga registerstrammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...