Gå til innhold

Min første E39 😃


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Shattered skrev:

Når jeg tenker over det, ligger jeg faktisk bare én e39 bak deg :lol:

Får du på hvite blinkers med faceliftlykter foran  og bak, får bilen et skikkelig løft ;)

Tipper du mener E34 ? 😉 Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe faceliftlykter. Er det plug&play ? Jeg er elendig på modding og elektrisk arbeid 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Tipper du mener E34 ? 😉 Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe faceliftlykter. Er det plug&play ? Jeg er elendig på modding og elektrisk arbeid 😖

Nope, E39. Jeg personlig hater alt med oransje blinkers og er uenig med Gabz, Freakshow og flere i den greia :P

Vet ikke med sedan bak, men foran er det to kontakter (alt på sedan og touring er likt fram til halve bilen), som følger med om du kjøper nye lykter, som er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Shattered skrev:

Nope, E39. Jeg personlig hater alt med oransje blinkers og er uenig med Gabz, Freakshow og flere i den greia :P

Vet ikke med sedan bak, men foran er det to kontakter (alt på sedan og touring er likt fram til halve bilen), som følger med om du kjøper nye lykter, som er forskjellige.

He he, hvis du ligger bak meg i antall E39 så har du ikke noen enda 😂 Dette er min første E39 😉 Jeg har hatt 7 E34'r 👍 Personlig synes jeg oransje blinkers kan være fint. Spesielt på svarte biler. Gir en fin kontrast og fargekombo 😃 Ok, da er drt altså bare xenonlykter som krever modding ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

He he, hvis du ligger bak meg i antall E39 så har du ikke noen enda 😂 Dette er min første E39 😉 Jeg har hatt 7 E34'r 👍 Personlig synes jeg oransje blinkers kan være fint. Spesielt på svarte biler. Gir en fin kontrast og fargekombo 😃 Ok, da er drt altså bare xenonlykter som krever modding ?

Åja, jeg tolka det feil ;) Jeg siterte Gabz, ikke deg, tidligere :P Gabz har hatt flere E39 enn meg ;)

Xenonlykter krever også bare en kabel ekstra til parklys, jeg sendte bare mail til Koed og spurte om hva jeg trengte, bestilte kabler, fant lykter og bare å smelle inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Takk for det Gabz 😃 Jeg har sett kallenavnet ditt mye her inne på bimmers men husker ikke hvem du er 😜 Uansett, viktig å ta vare på de bilene man har 😉 Det blir billigst i lengden. Hva kjører du for en E39 da ?

Kjører en 2002 520D :) Tråd her: 

 

Ser for øvrig at du er godt i gang, veldig bra :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tore ,jeg må gratulere deg her og.:).

En e39 ,gir deg mye bil for pengene og er nydelige å kjøre uten tvil.

Ser også ut som du har fått deg et fint eksemplar som du lett fikser.:).

Jeg ser det nevnes styring og retningstabilitet her.

Og ja etter at tannstang kom inn i bildet ble det noe annet.

På en e34 er der mye komponenter i forstilling som blir slitt og igjen sørger for upresis styring og vingling.

Dette kombinert med dårlige dekk ,gjør at bilen blir vinglete noe som er irriterende.

Dette fenomenet slipper du her tror jeg.

På min 34 ,har jeg byttet mye nå allikevel,er den nervøs på styring,men tror dekkene er skyld nå,vildig kantslitte .

Skal bli gøy å følge med her ,så jeg håper du gunner på med updates og bilder ofte.

Dobbelt så gøy her som Facebook,en plass jeg er lei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gabz skrev:

Kjører en 2002 520D :) Tråd her: 

 

Ser for øvrig at du er godt i gang, veldig bra :) Stå på!

Ja jeg har fått vekk mye av den rusta som ikke krever demontering . Nå skal jeg demontere bakfanger og forskjermer siden det sitter rust mellom bakskjerm og fanger og nederst på skjermene og øverst på kanalen foran. Jeg er ingen dyktig lakkerer, men jeg liker å gjøre et så godt grunnarbeid som mulig. Ser det har blitt utført små og elendig utført forsøk på rust fjerning før.

Ang den 520D du har, så ser den ut som et meget velhold stykke E39 må jeg si 😃 Har såvidt fått begynt å følge med på tråden din og ser du legger en god del ressurser i den 👍 Det er så fint med folk som ser på bil som noe mer enn bare et fremkomstmiddel 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Shattered skrev:

Må ikke! Jeg har ikke høydejustering nå :P  :lol: Men xenonlyktene passer rett over, preface til facelift. Mener å huske det var samme på halogen.

Greit nok med må eller må ikke, men skal jeg montere xenonlys på min, så skal det gjøres etter boka. Jeg orker ikke å få mangel eller kommentarer på eu-kontroll for ikke å ha ting i orden. Dæ har je vørti for gæmmal tell, som folk sier her på hedmarken 😂 Begynner å bli gammal og nervøs anlagt serru 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Ja Tore ,jeg må gratulere deg her og.:).

En e39 ,gir deg mye bil for pengene og er nydelige å kjøre uten tvil.

Ser også ut som du har fått deg et fint eksemplar som du lett fikser.:).

Jeg ser det nevnes styring og retningstabilitet her.

Og ja etter at tannstang kom inn i bildet ble det noe annet.

På en e34 er der mye komponenter i forstilling som blir slitt og igjen sørger for upresis styring og vingling.

Dette kombinert med dårlige dekk ,gjør at bilen blir vinglete noe som er irriterende.

Dette fenomenet slipper du her tror jeg.

På min 34 ,har jeg byttet mye nå allikevel,er den nervøs på styring,men tror dekkene er skyld nå,vildig kantslitte .

Skal bli gøy å følge med her ,så jeg håper du gunner på med updates og bilder ofte.

Dobbelt så gøy her som Facebook,en plass jeg er lei ;)

Takker og bukker Jan 😃 Jeg er en svoren E34 fantast, men etter én uke med E39 er jeg helt solgt hva angår kjøreopplevelse. Helt klart den beste bilen ujeg har kjørt 😃 Som du ser på bildene så har den litt rustutfordringer, men resten av bilen ser ut til å funke veldig godt, bank bank i bordet 😉

Ang styring så er det en av grunnene til at jeg vegret meg for å kjøpe enda en E34 for en billig penge. Jeg tror ikke jeg er like heldig som da jeg kjøpte Brocaten. Der fikk jeg myyyye bil for penga 😃 Den var riktignok sliten i forstillinga, men med nye bærearmer, casterstag, endeledd og raklestaga, så ble den fin i styringa 😉 Mange E34 har tydeligvis slitte snekker, noe som gjør dem vinglete. Bortsett fra Brocaten og 535'n jeg hadde, så har det vært slitte snekker og vinglete kjøreopplevelser med de andre E34'ene jeg har hatt 😜

Jeg tror nok definitivt at du får en mye bedre bil å kjøre dersom du kjøper nye dekk til den Jan 😃 De E34'ene jeg har hatt har smilt og blitt mye snillere på styringa når de har fått nye sko 👍😂 De er også ganske kresne på dekk også. De beste dekka jeg har hatt, sånn retningsstabilt, har vært Nokian Hakka Black 👍

Ang deltakelse her inne, skal jeg forsøke å delta mer enn jeg har gjort på tidligere bimmere 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gabz skrev:

Høres veldig bra ut :) Jo takk for det! Bil for meg er mitt livs største lidenskap og den behandles deretter ;) Lommeboka er dog ikke så fornøyd, haha.

Sitter og leser tråden din og ser du legger mye godt arbeid i den :-D Ja, autofili er en legning, akkurat som alt annet :wink: Noen er homser og lesber, men jeg er autofil, enkelt og greit :-P 

Ang den Din2-spilleren; funker den sammen med rattknappene ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...