Gå til innhold

Min første E39 😃


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg så på et par youtubevideoer der de demonterer bakfangeren. På en M5 så skrudde eieren av en del skruer og stæsj inni bagasjerommet for å få av fangeren, mens på en annen video så var det bare å ta av listene på fangeren og skru av to muttere, og så bare dra fangeren rett av. På E34 er det siste variant som gjelder. Der har jeg gjort den jobben flere ganger. Jeg skal ha av fangeren for å komme til noe rust på bakskjermene. Er det likt som på E34`n eller ? Greit å få sikkert svar. Er så irriterende å begynne på en jobb også plutselig bli nødt til å stå å klø seg i hue og innse at her var det anderledes ja :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig og fikk tak i et sett orginale Hellalykter i riktig så god stand 😃 Og 250 spenn er vel ikke noe å surve over ? 😂 Men nå blir jeg vel nødt til å få tak i frontlykter og sideblink med hvite glass 😜 Så om noen vet om noe så gi gjerne beskjed så lenge det ikke koster for mye 🙏 Budsjettet mitt er dessverre stramt 😢

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vise frem sårene til berta mi 😢

Dette er det som skal fjernes i første omgang. Har fjerna rusta på bagasjelokket, rundt skiltlysene og ut og innsiden av fordørene. Dette er jo selvfølgelig utført av meg som amatør, men tror det er gjort grundig nok for at det ikke skal komme umiddelbart tilbake. Jeg har som sagt et veldig stramt budsjett og må ty til frivillig hjelp fra venner når det kommer til lakkering. Men dette er greit og bmw SKAL jeg ha, uansett hvor fattig jeg er 😂 Jeg har laget denne tråden for å få råd og samtidig vise at det faktisk går an å holde en bil vedlike på sparebudsjett. Om 5 mnd har jeg betalt ned lånet på bilen og da ser det ut til at jeg kan ha litt mer å rutte med 😉 Men jeg kan bare ikke la bilen gå en vinter i møte med så mange åpne sår. Tør ikke tenke på hvor mye verre rusta blir etter enda en vinter med åpne sår 😁 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Sitter og leser tråden din og ser du legger mye godt arbeid i den :-D Ja, autofili er en legning, akkurat som alt annet :wink: Noen er homser og lesber, men jeg er autofil, enkelt og greit :-P 

Ang den Din2-spilleren; funker den sammen med rattknappene ?

Så hyggelig! Ja, ligger mye blod, svette og penger i den :lol: Det gjør den, kjøpte sånn adapter til rattkontrollene for 900-1000 kroner slik at det funker likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shattered skrev:

Min også ser sånnut, prøver å finne noen som kan ta rusta :P

Rusta tar'u sjæl vettu 😉 Er du ræva på finlakkering, sånn som meg, kontakter du en som hjelper deg med slikt 👍 I verstefall så stikker du ned i tvilsomme strøk i en middels stor by og huker tak i en tagger 😂 Dener jo ofte gode på lakkering 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Rusta tar'u sjæl vettu 😉 Er du ræva på finlakkering, sånn som meg, kontakter du en som hjelper deg med slikt 👍 I verstefall så stikker du ned i tvilsomme strøk i en middels stor by og huker tak i en tagger 😂 Dener jo ofte gode på lakkering 😉

Nei, dette skal gjøres skikkelig, bedre enn det Gabz fikk også (les i tråden hans), om jeg ikke bare bytter bil og gir faen - det frister mest :P Altså - skal få noen som faktisk kan det, til å ta det skikkelig. Panser og skjermer kan byttes :P

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, salnes34 skrev:

Gratulerer med E39😄 Den rusten fikser du jo lekende lett. Selv kjøpte jeg meg en relativt rustfri E39 for å slippe det der. Da jeg hadde en før den mye med fryktelig mye rust.

Takker og bukker mister 🙏😃 Jada, rustflekker der jeg slipper hull og sveising fikser jeg sjæl 👍 Har så langt ikke funnet noen hull i karosseriet, bare lakkrust, så nå er jeg godt i gang 😃

Ang å skaffe rustfrie e34 og 39, så er det ganske så "nåla i høystakken" hvis man ikke har en grei slump med penger å legge i. I mitt tilfelle så hadde jeg 20 lapper til rådighet og føler jeg var heldig som fant en teknisk bra utgave, eu-godkjent i april og skal ikke inn før april 2018 👍 Men litt flekktyfus har den jo 😁 Men ikke verre enn at jeg kan få den til å bli relativt pen igjen 👍 Ihvertfall på avstand 😂 Denne må akseptere å få et liv som lavbudsjettbil, men det behøver ikke bety at den ikke skal få et godt liv så lenge det er jeg som eier den 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Så hyggelig! Ja, ligger mye blod, svette og penger i den :lol: Det gjør den, kjøpte sånn adapter til rattkontrollene for 900-1000 kroner slik at det funker likt. 

Ok, så det finnes ikke din2-spillere fra vanlige leverandører (pionér, kenwood, etc) der man kan koble rett på kontaktene til rattet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Shattered skrev:

Nei, dette skal gjøres skikkelig, bedre enn det Gabz fikk også (les i tråden hans), om jeg ikke bare bytter bil og gir faen - det frister mest :P Altså - skal få noen som faktisk kan det, til å ta det skikkelig. Panser og skjermer kan byttes :P

Det er med andre ord veldig mye grov rust eller ? Eller føler du ikke at du har kunnskapen god nok til å slipe vekk rust selv ? Det tror jeg nok at du kan om du vil og dersom rusta ikke er for drøy 😉 Det sitter oftest mellom øra den tvilen på seg selv 👍 Jeg er en amatør selv, men med LITT utstyr, driller, negerkuse, og andre typer slipestæsj, god tid, masse kaffe, ja da kommer man langt 👍😃 Også er det gøy når man vet etterpå at man har gjort et stykke arbeid og gjort så godt man kan 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er man igang med operasjon fikse rustræl sjæl 😂 Jeg later som jeg er proff og tar det som det kommer 😉 Har fått av bakfangeren og innerskjermen på høyre side og fått fjerna et tonn med sand og drit. Så nå er den verste rusta pussa bort på innsiden av skjermen.

Som dere ser så er det kommet en del rust på bremserør og andre ting som ruster, men har fått vekk det grøvste med drill og stålbørste. Når har jeg dynka dette i Ferro-bet rustfjerner og lar det stå og virke og tørke før jeg pusser litt videre. Planen er etterpå og spraye over med tektyl eller liknende. Tar gjerne i mot råd ang beskyttelsesmiddel her 😃🙏

Er en del jobb dette her, men håper på fortsatt fint vær på østlandet i dagene som kommer og at jeg har fått gjort mesteparten i løpet av et par dager 😃

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Shattered skrev:

Nei, dette skal gjøres skikkelig, bedre enn det Gabz fikk også (les i tråden hans)

Hva var galt med det som ble gjort på min?

36 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ok, så det finnes ikke din2-spillere fra vanlige leverandører (pionér, kenwood, etc) der man kan koble rett på kontaktene til rattet ?

Sikkert noen, men har ikke sjekket opp det så mye. Jeg valgte heller en spiller jeg ønsket meg og kjøpte adaptere til den :) Flotte oppdateringer forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gabz skrev:

Hva var galt med det som ble gjort på min?

Sikkert noen, men har ikke sjekket opp det så mye. Jeg valgte heller en spiller jeg ønsket meg og kjøpte adaptere til den :) Flotte oppdateringer forresten!

Det var ikke meg som klaga i tråden din, men et par stykk mente jobben var dårlig eller noe sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Shattered skrev:

Det var ikke meg som klaga i tråden din, men et par stykk mente jobben var dårlig eller noe sånt :P

Jeg delte underveis-bilder av rustarbeidet som noen klagde på, og de vet heller ikke hvor bra det faktisk ble i etterkant som jeg gjør. Dessuten var det til en veldig god kompispris, og jobben var likevel 10 hakk over det. Så hvis du ikke vet hva du prater om så setter jeg pris på om du gir faen i å spre dritt om bilene mine her og der, slik som jeg har sett her gjentatte ganger, og på facebook et par ganger og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...