Gå til innhold

Min første E39 😃


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Får vel opprette en liten tråd her slik at jeg kanskje kan få litt tips og råd når jeg lurer på noe 😃 Ja så slipper E39-facebooksiden å spammes mer enn nødvendig 😂

Har kjøpt min første E39. Har hatt 7 stk E34 og 1 stk E12. Flere av E34'ene har vært i veldig god stand, men jeg slås av hvor komfortabel og mer moderne E39 er i forhold. Rett og slett en annen verden av Bmw 😃 Det er stor fare for at jeg ikke kommer til å gå tilbake til E34. Det må i såfall bli en orginal en med stor motor og i Mint Condition 😉

Legger ut denne tråden for å minne om at det finnes enkle måter å holde disse bilene i ok stand, uten å legge mye penger i det. Jeg har ikke god råd og kommer derfor til å flikke på rust og slitedeler så billig som mulig.

Jeg kjøpte denne bilen for 20 tusen, Bilen har gått 238 tusen og ble godkjent i April 2016 👍

Den har en del rust i karosseriet men foreløpig har jeg ikke funnet noen hull. Så nå har jeg begynt å fjerne lakkrusten og fått på litt grunning, men det er nok å gjøre enda 😉 

Målet er ikke å få den til å se super ut, men heller å få den rustfri og fin på avstand 😜 

Legger ut litt bilder av bilen og starten på prosessen med å fjerne rusta 👍

Håper det finnes flere som er opptatt av å holde sine E39'er i ok stand. Sitter med en følelse av at mange er mer opptatt av at bilene skal ha senk, styling og alt det som gjør bilen til blikkfang heller enn i teknisk god stand. Jeg har vært der selv og forstår at det kan være fristende å tenke utseende foran tilstand 😉

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott utgangspunkt! Jeg mener E39 la listen for hva en stor personbil kunne være når den ble lansert i 1996, selv i dag et ypperlig kjøretøy, som takket være utvalget ettermarkeds deler og support, ikke koster allverden og holde på veien om en er hendig med en verktøykasse. Gratulerer som eier, måtte ikke bilen kreve for mye fra deg og pengeboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med din første e39 😁 er nok ikke bare deg som tenker og holde bilen i best mulig stand. Er det som er første prioritering på min før jeg gjør alt annet på bilen, man får så mye igjen for. 

Med tanke hvor gamle e39 er nå så går mye slitne der med lav kmstand. Så er utrolig bra at det finnes noen der ute som velger og gi disse vedlikehold framfor full senk, store felger og styling så la bilen råtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mysemannen skrev:

Flott utgangspunkt! Jeg mener E39 la listen for hva en stor personbil kunne være når den ble lansert i 1996, selv i dag et ypperlig kjøretøy, som takket være utvalget ettermarkeds deler og support, ikke koster allverden og holde på veien om en er hendig med en verktøykasse. Gratulerer som eier, måtte ikke bilen kreve for mye fra deg og pengeboka :)

Takk for svar og hyggelige ord Mysemannen 🙏 Jeg satt en god stund og lette etter en E39. Jeg filtrerte søket på finn slik at kun de bilene som var til salgs i Oslo, Akershus, Hedmark, Oppland og Østfold kom med i søket. Enda så var det en voldsom mengde med E39 til salgs 😳 Men da jeg silte ut alle 520'ene, begynte det å hjelpe litt og til slutt satt jeg igjen med 4 biler som virkelig fanget min interesse. Det var en 528ia i Oslo, med mye bra dokumentasjon, en eneiersbil med 190 tusen på telleren, men med lyseblått interiør i stoff, eid av en pensjonert mann som så relativt pengesterk ut 😂, en eneiersbil til (vet ikke hvorfor jeg fikk uggen magefølelse av den) og til slutt denne som jeg endte opp med 👍 Selger av denne bilen var veldig åpen og ærlig, både i annonseringen av bilen og også da jeg møtte han. Slikt gir tillit og derfor hadde jeg ingen problemer med å gjøre en handel med fyren 😃

Ja jeg håper jeg slipper rimelig unna med utgifter på denne bilen 🙏 Den virker veldig tight og fin. Mistenker dog at ene framfjøra har knekt i nederste ringen. Føler den ser litt skjev ut i trynet 😜 Dette skal jeg få sjekket ut i morra.

Som du sier; disse bilene satte virkelig en standard for hvordan en solid stor personbil skulle være 👍 Makan til komfort og kjøreglede 😍 Jeg elsker E34, men når det kommer til kjørekomfort og rettningsstabilitet, så har ikke E34 nubbesjangs. Har sikkert mye med at de satte inn tannstangstyring. Det gjør bilen mye mer komfortabel på den måten at du slipper å sitte og gjete bilen på rattet slik det ofte blir med snekkestyring 😉

Hva tutler du rundt i da Mysemann ? 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med E39, er absolutt fantastiske biler :) Er på min fjerde nå selv. Har fulgt med på deg og E34'ene dine på Facebook og har ingen tvil om at denne vil bli tatt godt vare på. Følger med videre!

Takk for det Gabz 😃 Jeg har sett kallenavnet ditt mye her inne på bimmers men husker ikke hvem du er 😜 Uansett, viktig å ta vare på de bilene man har 😉 Det blir billigst i lengden. Hva kjører du for en E39 da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Solberg93 skrev:

Gratulerer med din første E39 :D har du tråd fra noen av dine tidligere E34 her inne?

Hei Solberg 😃 Ja jeg har startet friskt på flere tråder her inne og glemt rett og slett å slette de når jeg har solgt dem 😁 Bra du nevnte dette. Skal få sletta dem da de ikke utgjør noe nytte lenger 😂 Ja jeg har hatt tråd på en 535i som var den klart flotteste av bilene jeg har eid 😃 Så har jeg en tråd på en Brocatrot 520. Den har samboeren min overtatt så den er fremdeles i vårt eie 👍

Hva er det du kjører da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, RemyNG skrev:

Gratulerer med din første e39 😁 er nok ikke bare deg som tenker og holde bilen i best mulig stand. Er det som er første prioritering på min før jeg gjør alt annet på bilen, man får så mye igjen for. 

Med tanke hvor gamle e39 er nå så går mye slitne der med lav kmstand. Så er utrolig bra at det finnes noen der ute som velger og gi disse vedlikehold framfor full senk, store felger og styling så la bilen råtne.

Hei RemyNG 😃

Takk for kommentar 🙏 Bra du er en av de som verdsetter tilstand foran utseende 🙏 En får som du sier, en mer verdifull bil da. Dessuten føler man seg mer vel når en vet at bilen er trygg teknisk. Bilen jeg har kjøpt, har en del rustflekker, men faen heller, det fikser jeg ved hjelp av drill med slipestæsj på samt litt grunning, sparkel og litt lakk 😉 Er ikke så opptatt lenger av strøken bil. Det som er viktig for meg er at bilen ser sånn noenlunde bra ut 😃 Alt er uansett penere enn en bil med flekk-tyfus 😂 Så nå har jeg startet med å pusse vekk rustflekkene og fått bort en del 👍 Har en kompis som er lærling og snart ferdig utdannet karosseriarbeider og lakkerer, så mulig han hjelper meg med flekklakkering 😃

Hva kjører du rundt i da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut litt bilder av det jeg har gjort så langt 😃 Som jeg sier, så velger jeg å gjøre så mye jeg kan selv (kan og kan fru blom 😂) så får resultatet bli som det blir. Jeg tror nok at rusta kommer tilbake, men da får jeg heller flikke mer på nytt igjen 😉 Dette blir et "Slunken-lommebok-prosjekt" 😜

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

 

Ja en teknisk bra bil er utrolig viktig, det gir også en trygghet som eier og. Litt kjedelig og måte stå 1 uke fordi man så termostat husen med liten sprekk men droppa og fiksa det. 

For min del så kommer det veldig høyt for man merker på komforten på bilen hvis det er noe galt. I og med at jeg har flere langturer med denne bilen i løpet av året så sitter det høyt oppe for min del. 

Jeg har en 99 523 som har runda 305000 km 😁😁 bare sjekk tråden min som er linka i signaturen min 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RemyNG skrev:

Ja en teknisk bra bil er utrolig viktig, det gir også en trygghet som eier og. Litt kjedelig og måte stå 1 uke fordi man så termostat husen med liten sprekk men droppa og fiksa det. 

For min del så kommer det veldig høyt for man merker på komforten på bilen hvis det er noe galt. I og med at jeg har flere langturer med denne bilen i løpet av året så sitter det høyt oppe for min del. 

Jeg har en 99 523 som har runda 305000 km 😁😁 bare sjekk tråden min som er linka i signaturen min 😉 

Kult, skal sjekke ut tråden din 👍 Da har du faceliftutgaven eller kom den litt senere ? For min del så venter jeg med å vurdere oppgradering av lykter. Det eneste jeg kunne tenkt meg var å få bytta ut det oransje blinkglasset inni frontlyktene. Vet du om det er mulig å gjøre ? Har fått tak i preface Hella baklykter med hvit blink. Så tipper det ser litt dumt ut

med hvite blink bak og oransje i fronten og sideblinkers 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

 

Min er preface så den skulle egentlig ha samme lyktene som deg rundt om ;). Men når jeg kjøpte bilen så sto den med noe ekle Sonar angel eyes lykter så disse ble bytta ut fort. 

Faktisk det vet jeg ikke on går, preface lyktene er utgangspunktet enkelt og splitte så det går fort og de om det faktisk er mulig 😁. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med E39, er absolutt fantastiske biler :) Er på min fjerde nå selv. Har fulgt med på deg og E34'ene dine på Facebook og har ingen tvil om at denne vil bli tatt godt vare på. Følger med videre!

Når jeg tenker over det, ligger jeg faktisk bare én e39 bak deg :lol:

Får du på hvite blinkers med faceliftlykter foran  og bak, får bilen et skikkelig løft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, RemyNG skrev:

Min er preface så den skulle egentlig ha samme lyktene som deg rundt om ;). Men når jeg kjøpte bilen så sto den med noe ekle Sonar angel eyes lykter så disse ble bytta ut fort. 

Faktisk det vet jeg ikke on går, preface lyktene er utgangspunktet enkelt og splitte så det går fort og de om det faktisk er mulig 😁. 

Har så vidt begynt å lese tråden din og må si at den touringen så veldig fin ut 😃 Jeg vet ikke om jeg skal våge å kjøpe billiglykter, men når det er sagt så skulle en tro depo og liknende holder en stund ? Denne bilen kommer nok ikke til å oppleve noen veterantilværelse, så om jeg kan ha bilen forbi neste eu og kanskje én til, så er jeg fornøyd 😉 Jeg er uansett ikke kjent for å klare å ha biler så veldig lenge 😂 Blir så fort lei 😜

Får prøve å splitte dem og se om det er mulig. Hvis ikke så får jeg kikke litt etter moe billig brukt 😉 Som sagt så har jeg ingen velfylt lommebok og får ta litt etter litt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...