Gå til innhold

Alpina B10 v8


paukri
 Share

Anbefalte innlegg

Var i sverige nylig og handla meg ny bil/prosjekt, planen er å få denne helt strøken igjen! 

Bilen er en 1998 Alpina b10 v8, 4,6l 340hk med switch tronic.

Har ikke så mange bilder enda, men skal se om jeg får lagt ut litt fler etter hvert, blir litt lakkering i løpet av vinteren.

20160826_101854_resized.jpg

20160826_101857_resized.jpg

20160826_101908_resized.jpg

20160827_155023_resized.jpg

20160913_005725_resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er veldig bra egentlig, men den trenger litt lakk stell, så blir det i første omgang.. fikk med masse dokumentasjon på bilen når jeg kjøpte den, veldig artig. Var vist en av Sveriges rikeste menn som kjøpte denne ny i 1998. Gleder meg til å få den i stand i løpet av vinteren, så blir det skilter til våren. Bilen er nr 280.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skikkelig grombil, dette blir bra Paul Robert :) Synes den ser veldig hel og pen ut, artig at historikken er kjent. Det tror jeg faktisk har litt å si for bilens verdi. Så som jeg sa til Jan Erik så håper jeg å se denne på turen til Ringen neste år :) 

Litt kult at dere nå har de to råeste E39ene i familien, din far med E39 M5 og du med denne ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er skikkelig grombil, dette blir bra Paul Robert :) Synes den ser veldig hel og pen ut, artig at historikken er kjent. Det tror jeg faktisk har litt å si for bilens verdi. Så som jeg sa til Jan Erik så håper jeg å se denne på turen til Ringen neste år :) 

Litt kult at dere nå har de to råeste E39ene i familien, din far med E39 M5 og du med denne ;) 

må bare få handla deg no gammelt artig du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, paukri said:

Bilen er veldig bra egentlig, men den trenger litt lakk stell, så blir det i første omgang.. fikk med masse dokumentasjon på bilen når jeg kjøpte den, veldig artig. Var vist en av Sveriges rikeste menn som kjøpte denne ny i 1998. Gleder meg til å få den i stand i løpet av vinteren, så blir det skilter til våren. Bilen er nr 280.

Nå ser jeg for meg Ingvar Kamparad i en Alpina B10 på ikea :P 

Stilig bil. Følger spent med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, minim skrev:

Nå ser jeg for meg Ingvar Kamparad i en Alpina B10 på ikea :P 

Stilig bil. Følger spent med her :)

hehe... var ikke han...  husker ikke navnet i farta, men har ett dokument med navnet på.. skal se om jeg kan ta bilde av det etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig drømmebil du har skaffet deg. Riktig motor og farge uten tvil.

Men må bare spørre...er det en original imolarød M5 som står og fyller bensin sammen med deg på Shell? Har aldri sett en E39 levert i den fargen fra fabrikk i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Skikkelig drømmebil du har skaffet deg. Riktig motor og farge uten tvil.

Men må bare spørre...er det en original imolarød M5 som står og fyller bensin sammen med deg på Shell? Har aldri sett en E39 levert i den fargen fra fabrikk i virkeligheten.

takk! ja det er min far sin... orginal e39 m5 med 115000 på telleren... måtte jo kjøre stil for å hente ny bil... ;)

e60'en er min andre Bmw... en 530d

20160911_120234.jpg

Endret av paukri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...