Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker den, veldig! Interiøret også. Liker plasseringen av memory-knappene. Sammenlignet med E39 som har panelet lengre nede ser dette mye mer praktisk ut. Skjermen i dashen kunne kanskje ha vært litt mer intergrert inne i dashbord og litt gjemt, men det virker som at den nye stilen til BMW er å la skjermen stikke opp av dashbordet :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja Jan, har vi fått oss en ny drømmebil? :) Det hjalp veldig for meg å se flere bilder, synes den ser bedre og bedre ut.

Hehe uten tvil :).

Den var nydelig syns jeg .

Egentlig den første femmeren som traff rett i hjertet mitt ved første gangs visning.

E39 måtte jeg ha noen år på og like ,e60en gikk veldig fort ,det samme med f10en ,den likte jeg med en gang.

Dette er vel første  5eren jeg kan si at jeg kunne kjøpt med en gang :)♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det ser jo bra ut, men jeg må si at Mercedes-Benz denne gangen har tatt ledelsen i alle fall når det gjelder interiøret. Når det er sagt synes jeg at BMW skal ha ros for å ha skapt en veldig fin evolusjon på F10 når det gjelder resten av bilen (dog ikke luft/pynteslissene bak forhjulene... de passer ikke i en bil i denne klassen). Dette tror jeg er klokt iom. at den modellen står som en påle (og ikke ulikt E39) i dette markedet... :)

Diamond-White-Mercedes-Benz-E350-e-20.jp

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har virkelig et lekkert interiør, men personlig så foretrekker jeg BMW sitt interiør da det har et mye mer sportslig preg, og slik mener jeg det skal være. Jeg synes egentlig ikke at de er sammenlignbare. Mercedes sitt ser skikkelig luksuriøst ut, men det er aldri noe jeg kunne ha hatt selv. Så jeg synes egentlig ikke noen av de er bedre en det andre. Her er det smak og behag :) 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Mercedes har litt mange ventiler, og de har bomma IMO med setejustering midt på døra :o 

Eneste Mercedes slår Bmw på er skjerm, da det er veldig mye skjerm og tydelig inspirert av Tesla. Vet ikke om jeg liker utviklingen mot 17"+ skjerm i bilen.. Har nok av det hjemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker interiøret i E klassen, synes det er skikkelig stilig. Men det er tungvint og uoversiktlig synes jeg, veldig pent å se på men ikke så greit å bruke. Dessuten så skuffer kvalitetsfølelsen stort, særlig når det ser så bra ut som det gjør. Command systemet er tungvint og til tider irriterende, du har lett for å hvile hånden på den touch paden og da går den inn på menyer og tull. Sittekomforten slår ikke comfortsetene i BMW, rattet er heller ikke like god å holde i. Og ja, de bryterne til setet på døra er helt malplassert....klønete å sitte å klasse opp etter dørpanelet for å justere setet. Det var iallfall det inntrykket jeg satt igjen med etter ett par dager med nye E klasse på prøve. Men en bra bil er det uansett, på alle måter (bare ikke perfekt) :) 

Jeg vil tro interiøret i G30 vil skåre veldig bra på ergonomi og brukervennlighet, samt kvalitetsfølelse. Men ikke så bra på design og "må ha" følelse, til det ser det ut som om G30 har andre sider. Det den taper på interiøret tar den igjen på eksteriøret og teknologien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så flott ut! Interiøret holder jeg dog en knapp på Merc for tiden..Men eksteriøret var en del knepp opp fra F10'n som drar på åra.

Blir spennende å se hva de klarer få ut av M5'n. At nye 550ix med 445hk blir raskere enn F10 M5 er jo imponerende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, awt skrev:

Hva i all verden er det BMW har tenkt med her? Gikk de tom for lakk?

[bilde]

Haha! :D Det så jeg ikke, kanskje det er for å skjule kameraet du ser befinner seg på den svarte flekken? Skjult oppfordring til å kjøpe svart bil ihvertfall, for det der så litt rart ut.

Edit:

IMG_2518.PNG

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...