Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, stig. skrev:

synes Bmw de siste årene har mistet sitt særpreg jeg, skulle jeg kjøpt ny bil så kunne jeg like så gjerne kjøpt toyota føler jeg.

Jeg er helt uenig, jeg mener BMW har klart å beholde sitt særpreg i de tradisjonelle modellene. Det er kart at de har vannet ut merkevaren med framhjulstrekk og utfasingen av mindre rekkeseksere, men man ser fortsatt at en BMW er en BMW :) 

4 timer siden, lagunilla skrev:

De små hullene brukes til spesialverktøy for å ta 4-hjulskontroll.

Da lært jeg noe nytt i dag også :) 

Ellers så er jeg helt imponert over ytelsene i M550i, dette er jo en "M5 light". Tipper M5en kommer til å være godt nedpå 3 tallet når det gjelder 0-100, det er sykt imponerende i såfall. Utgående M5 (Competition pakka) er forøvrig fortsatt den raskeste til 200, så der kan den ikke bli annet enn bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Likte ikke G30 helt når jeg så de lekkede bildene, men nå derimot så har jeg så forbanna lyst på en slik en. :D Lurer på hva 530e kommer til å koste i forhold til E350e. E350e skal gå ned fra 570 000kr til 520 000kr etter nyttår.  

 

530e kommer garantert til å bli billigere, tipper rundt 480 000 kr ett sted :) For min del er ikke hybrid noe alternativ med mindre de kommer med en sekser, noe som er svært lite sansynlig. Men jeg tror 530d kan passe fint, eller kanskje jeg skulle gått over til bensin igjen og forsøkt 540i? Det er uansett noen år til det blir aktuelt for min del, må først finne ut om jeg liker interiøret ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

530e kommer garantert til å bli billigere, tipper rundt 480 000 kr ett sted :) For min del er ikke hybrid noe alternativ med mindre de kommer med en sekser, noe som er svært lite sansynlig. Men jeg tror 530d kan passe fint, eller kanskje jeg skulle gått over til bensin igjen og forsøkt 540i? Det er uansett noen år til det blir aktuelt for min del, må først finne ut om jeg liker interiøret ;) 

Dersom det kommer på rundt 480K så blir jo det bare helt herlig. Jeg har aldri vært spesielt tilhenger av hybridbiler, og miljøbiler generelt, men har kjørt en del plugin i det siste og må si at man kan spare noen kroner dersom man er flink til å lade. :) 

530d er selvfølgelig en stor drøm, og får håpe jeg får realisert den drømmen, enten i F10 LCI eller G30. 265 hestekrefter og 620NM bør flytte ganske OK på seg. 540i er helt klart en favoritt det også, men jeg er veldig glad i det momentet man får fra en dieselmotor. Det skal sies at jeg aldri har prøvd en 3.0 bensin R6 fra BMW før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt særlig sansen for F1x med M-sport front; jeg synes LCI-fronten uten M-sport kler bilen bedre. Men på G30 synes jeg det er omvendt! Mye stiligere med M-sport! :-)

Ellers synes jeg dette ser ganske lovende ut, og jeg gleder meg til å ta den nærmere i øyesyn i virkeligheten i morgen kveld! :-)

Men jeg tror BMW får problemer med å selge meg en slik med det aller første, rett og slett fordi jeg er så fornøyd med F11! Jeg har vært fornøyd fra dag én bak rattet, og jeg koser meg fremdeles når jeg er ute og kjører. Finner svært lite å sette fingeren på, så hvorfor skal jeg bytte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Fahad skrev:

Et bildet for å sammenligne F10 og G30. 

IMG_20161013_185351.jpg

Det der er jo ett prakteksempel på hvorfor 5-serie er så geniale biler, selv når ny modell er kommet så ser ikke den utgående modellen gammel eller mindre pen ut. Man kan egentlig sette G30 ved siden av hver eneste 5-serie generasjon helt tilbake til E12, ingen av de vil stå tilbake for hverandre. Alt til sin tid, men alltid tidløs :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som trenger lesestoff på senga i kveld: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0264349EN/369505

Om ikke designet får meg i kjøpemodus, så tenner i hvert fall den fyldige beskrivelsen av all teknologien mitt må-ha-begjær, som den tekno-freaken jeg er... :-o

Se forøvrig hele pressemeldingen fra BMW Group her: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0264349EN/the-new-bmw-5-series-sedan

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at 530i er en 4-syl 2-liter. Akkurat som 528i var i F1x. Om man vil ha bensin 6'er under panseret er 540i med B58-motor billigst. 

530d virker som et beist, men er blitt skeptisk til alle innretningene som kreves for å holde an dieselmotor innenfor EURO 6-kravene. Synes EGR var kjipt nok, og nå har vi måttet tåle tullet med partikkelfilter, og til sist urea-systemer med AdBlue for NOx. Begynner å bli så mange dyre støttehjul for dieselbilene, at det å være eier av en brukt dieselbil om 5 år, vil være en svært kostbar affære. Alle disse påhengte tingene vil jo feile de også. Tror bensinmotoren går en lysende fremtid i møte. Less is more, mindre dilldall. Så hvis G31 blir min neste bil, så blir det utvilsomt i form av 540i. Med mindre TRF-Racing har en måte å strippe en G31 530d for EGR, DPF, og AdBlue-søpla! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, johanngj skrev:

Trist å lese at 530i er en 4-syl 2-liter. Akkurat som 528i var i F1x. Om man vil ha bensin 6'er under panseret er 540i med B58-motor billigst. 

530d virker som et beist, men er blitt skeptisk til alle innretningene som kreves for å holde an dieselmotor innenfor EURO 6-kravene. Synes EGR var kjipt nok, og nå har vi måttet tåle tullet med partikkelfilter, og til sist urea-systemer med AdBlue for NOx. Begynner å bli så mange dyre støttehjul for dieselbilene, at det å være eier av en brukt dieselbil om 5 år, vil være en svært kostbar affære. Alle disse påhengte tingene vil jo feile de også. Tror bensinmotoren går en lysende fremtid i møte. Less is more, mindre dilldall. Så hvis G31 blir min neste bil, så blir det utvilsomt i form av 540i. Med mindre TRF-Racing har en måte å strippe en G31 530d for EGR, DPF, og AdBlue-søpla! 

I følge ca.-prisene som er sluppet fra BMW Norge vil G30 540i ligge såvidt under F10 535i i pris, så kostnaden med å få seg 5-serie med 6-sylinder bensin vil ikke være økt etter introduksjonen av G30.

G30 540i xDrive, automat -- fra kr. 832.200 (http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=46850)
F10 535i xDrive, automat -- fra kr. 845.000 (i følge offisiell prisliste pr. 1. oktober 2016) 

Da får man i tillegg 34 ekstra hestekrefter i G30 540i (340 hk mot 306 hk i F10 535i).

Vedr. AdBlue, er det helt neglisjerbar kostnad med å etterfylle dette, både pga. at AdBlue er rimelig i innkjøp, og at etterfylling skjer hver ca. 25k kjørte kilometer. Men at det vil kunne øke vedlikeholdskostnadene på eldre biler, stemmer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...