Gå til innhold

Andreaskarm's E84 X1 Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Nå, Frode D skrev:

Har du smørt inn hele rattet med elefant-fett? :o

Rattet var ganske så skittent, så tok en veldig god rens av det. Deretter har jeg smørt inn rattet i lær melk, og deretter elefant fett. Dette har jeg latt stå noen dager og trekke inn. I tillegg har jeg smørt på litt hver dag. Så nå har det stått en uke ca med lærfett. I går kveld tok jeg å tørket over rattet og fjernet fett som ikke var trukket inn. Så nå er rattet mørkt og fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2017-01-03_08_12_37.jpg

Da var tiden kommet, og mine Nokian Hakkepelitta vinterdekk var utslitt. Dette er andre bilen jeg har med Nokian vinterdekk, og jeg må si disse skuffer meg noe enormt. På 1 serien var det flere ganger jeg ikke kom opp bakken hvor jeg bodde, og de hadde null grep på is. På denne har jeg ikke fått testet så mye på glatt, men på vått og vannplaning er de latterlig dårlige. Ligger å flyter på veien. I tillegg så støyer de en del. Derfor fant jeg fort ut at nå når jeg måtte ha nye skulle jeg ikke kjøpe Nokian igjen. Men etter mye surfing på nettet, lesing av tester, osv.. landet jeg på Sailun Ice Blazer WSL2 i orginaldimensjonen 225/50-17. Prisen var 3950kr ferdig omlagt på bil. Altså ikke noe å miste nattesøvnen av. Her er forøvrig naf testen: https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2014/test-av-piggfrie-dekk-2014/sailun-ice-blazer-wsl2/

Dekkene er nå lagt på bilen og fy søren for en forskjell i kjøreopplevelse. Bilen føles mye mer lettkjørt, mye mindre støy, og mer komfortable dekk. Eneste som gjenstår nå er å få testet de litt på glatta :wink:

2017-01-03_08_12_54.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2017-02-06 20.57.02.jpgLite nytt her, foruten 2 garanti reperasjoner og noen nye sommerdekk;-) 

Hadde bilen på NAF test og fikk feil på en Xenonlys sensor, og en olje svetting/lekasje på bilen. Dette skal Jæger/Bavaria fikse på Garanti. 

Ellers klarte jeg å få 4 nye dekk til sommeren. Forhandler hadde egentlig bestemt seg for 2 nye da bakdekkene egentlig hadde mye mønster. Men etter en del telefoner og sjekking av ting fant vi ut at forskjellen mellom nytt frem dekk i mønsterdybde og de gamle ble for stor for xdriven. Så da ble det 4 nye Vredstein dekk. 

 

2017-02-06_20_55_19.jpg

 

2017-02-06_20_54_51.jpg

 

Har dekka mine hos foreldrene mine nå, litt tungt å løfte de opp under taket.

2017-02-06_20_55_35.jpg

 

2017-01-27 07.21.17.jpg

Endret av andreaskarm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattet ble fint nå :).

Nurnburgring  er gøy helt enkelt så skjønner at det gledes .

Men vet du hva ?

Endelig en med samme erfaring med Nokian vinterdekk.

Alt det du skriver ,er nøyaktig det samme som jeg opplevde ifjor.

Omtrent nye og til og med pigg så var bilen ubrukelig ,ja rett og slett trafikkfarlig .

Nå kjører jeg rundt i noen gamle halvslitte vinterdekk og bilen er mye bedre enn med Nokian dekka.

Men dette med dekk og merke kommer alltid til å bli en diskusjon.Noen skal kun ha Nokian og andre ditt og datt.

Jeg for min del skal ha det samme som jeg har på e34 535 neste gang ,Vredestein vinterdekk.

De fungerer perfekt til mitt bruk .

Er en fin bil du har fått deg og jeg regner med du er fornøyd fremdeles :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...