Gå til innhold

AHellem's E34 88' prosjekt!


AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

Tid for en kjapp oppdatering! 😁

Nå har jeg demontert alle delene som skal lakkeres i denne omgang og sendt de til lakk.. Det blir panser, koffertlokket, grillrammen, og fangere, sideskjørter og lister. Håper på at det er ferdig til helgen en gang 😎👌

Ellers er gamleprosjektet solgt og jeg sitter endelig igjen med litt kapital til å komme skikkelig i gang her!

Har fått et noe diffust svar fra vegvesenet med en bekreftelse på at de kan godkjenne det jeg ønsker med visse forbehold. Sendte tilbake et svar til saksbehandler med en del spørsmål og innvendinger og da gikk det forbi deres kompetanse så fikk svar igjen at de sender søknaden videre til SFOOR. 

Uansett hvor lang reise med vegvesen og SFOOR dette blir så SKAL det godkjennes med turbo :) absolutt siste utvei om de skulle slå seg heeelt vrang av en eller annen grunn blir en annen orginal serieprodusert BMW motor.

 

IMAG0782.jpg

IMAG0781.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en flink ung herremann til å få ting til må jeg si :).

Gøy å se fortsettelsen her .

Liker det at det oppdateres på forumet av prosjekter .Føler det er ryddigere og greiere .

Gratulerer på etterskudd med dagen forresten Andreas :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det du Sveigis! Og takk for gratulasjon! 😁

Ja er kjekt med prosjekttråd,, for min egen del også :) når jeg kommer så langt at søknadsprosessen er ferdig så tenker jeg muligens å legge ut alt av samtale med vegvesen... Er noe lange skriv og mailer bak kulissene!

Nå begynner bremser å komme på plass også.. Fikk zimmermann skiver til bakbrems i posten i dag, samt en pakke jeg trodde var m5 calipperene foran, men som viste seg å være Nissan vinduslister 😂 postdamen hadde gjort feil, så tar fortsatt noen dager før de kommer.. Calippere bak er også på vei!

Håper delene som er til lakk kommer igjen i helgen! Spent på å montere igjen 😁

 

IMAG0817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal det bli 😁 slenger med en liten teaser med lakkbilder! Begynte å snø i dag så blir ikke montering og skikkelig bilder enda 😅 har også en stoooor pakke fra Koed på vei med masse kjekt som skal komme på fredag! Stay tuned 😎

IMAG0837.jpg

IMAG0839.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lusker meg videre i sneglefart og har vert ute i dag og plukket og dullet litt :) 

Panser, koffertlokket, og bakfanger er kommet på, og ser heeeeelt nydelig ut 😁har også fått montert m5 teppepanel på innsiden av koffertlokket 😎

Frontlyktene er også demontert så det er klart for nye lykter, griller, nyreramme osv.

Nå funderer jeg på hvordan jeg skal løse det med drenering fra takluken... Har lyst inni kanalene og sett litt med kamera og det er jo selvfølgelig noe rust rundt jekkfester her også, som alle andre e34 :P så vil forhindre videre spredning med å få vekk dreneringene derfra og spyle inn en full flaske med tynn tectyl i hver kanal.. Det skal nok hjelpe litt :)

Så skal det vaskes i gulvet, tette igjen proppen som er falt ut og behandle litt overflaterust... Så må jeg legge på plass plusskabel til batteri i baksetet og signalkabler til stereo og da er det endelig tid for å sette inn tepper  😁 Har planer om å få lakkert gulvteppene ila helgen 😎👌

IMAG0847.jpg

IMAG0848.jpg

IMAG0849.jpg

IMAG0850.jpg

IMAG0852.jpg

IMAG0853.jpg

IMAG0854.jpg

IMAG0856.jpg

IMAG0857.jpg

IMAG0858.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo kjempepent Andreas :).

Fader ,sånn bagasjetrekk vil jeg og ha,var mye finere enn gråfilten som er originalt .

Angående drenering ,ville jeg prøvd på det som jeg nevnte på Face.

Jeg skal gjøre det på den ene siden da jeg ikke har gjort som jeg gjorde på passasjersiden ,nemlig å trekke helt ut.

Ingen skade skjedd enda but you never know later ...

Jeg kryper til korset og sier ja litt M optikk er fint ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drenering blir dratt helt ut bak som du foreslo Sveigis 😁 foran tar jeg den ut bak plastinnerskjermen! Skal i gang med dette i morgen.

Holder også på å lakkere gulvteppene ++ og i morgen kommer pakken fra koed også 😁 blir en større oppdatering tidligst i morgen kveld! Gleder meg som en unge til å få interiør på plass i bilen igjen! -.-

Kan jo legge til at jeg har fått nye emblemer og lagt opp plusskabel til under baksetet for flytting av batteri også :)

Og legger ved bilder av den fryktelige rotoren og fordelerlokket :P skal trossalt ha denne motoren i bilen til den nye er ferdig, så her skal det pusses reint! Nye deler tar jeg meg ikke råd til når jeg like vel skal bytte.. Får holde med plugger, olje, og pusse vekk driten inni her :)

 

IMAG0872.jpg

IMAG0870.jpg

IMAG0860.jpg

IMAG0861.jpg

IMAG0865.jpg

IMAG0863.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har mye tid til overs om dagen og tar det ganske med ro pga nakke og ryggplager, kommer det oppdateringer fortløpende her 😂

Fått masse kjekt i posten i dag, og lakkert taktrekk(har vert lakkert før) og gulvtepper! Blir helt kanonbra! 😁 bruker biltema sin vinyllakk på teppene og vanlig hobbylakk på taktrekk osv :)

Har også gått over Depo sortlyktene med silikonfett på alle pakninger og pæreholdere, strammet opp pæreclipsene, nye pærer, pusset noe smårust på reflektorene og penslet med brunox. Så har jeg polert opp igjen orange-blink og gidd de to strøk klarlakk.. Usikker på hva blink jeg skal ha, men blir disse foreløpig 😁

Er jo blitt den blogghoren her! 😂 men håper det er noen som synest det er kjekk lesning... Er veldig greit som logg for min egen del så vinner uansett 😁

IMAG0876.jpg

IMAG0888.jpg

IMAG0877.jpg

IMAG0892.jpg

IMAG0894.jpg

IMAG0893.jpg

IMAG0880.jpg

IMAG0881.jpg

IMAG0882.jpg

IMAG0895.jpg

IMAG0899.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis kjennes golvteppet ut ette du ha lakka da? E tenkt å gjera da i E30'en og, men ette eg og ein kompis spraylakka taktrekket i 525/m5'en hans so slo eg da litt frå meg. Blei so sprøtt og ekkelt å ta på (ikkje at folk ska sitta med hendene på golvteppet når dei sitte på med meg, men du skjønna poenget :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...