Gå til innhold

AHellem's E34 88' prosjekt!


AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

RF91: Vinyllakken er mye mykere enn vanlig lakk så ble ikke så gale :) er vanlig hobbylakk i tak og a-b-c paneler og der blir det stivt, men der er det ikke så nøye :P

EDH_Performance: det har jeg ikke tenkt på! Kansje prøve det neste gang 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd enda mer her 😁

Fronten er montert med nyoppussede lykter, og nye deler osv. Lykteringer er lakkert og ettwr litt om og men, ble det ved å pusse ned med ulleduk, 2k epoxy primer, og så lakk.. 

Takluken er montert tilbake med ny pakning. Pusset div rust og behandlet med brunox (vidundermiddel 😁) og ja.. Går litt og litt framover :)

Dukket opp litt mer hull i gulv og litt verre enn jeg trodde oppe med dreneringen til hjerne og sikringsboksen, men det blir hurtigfiks på i denne omgang bare for å få det tett og hindre at det sprer seg.. Sveising får bli en annen solskinnsdag 😅

Så har jeg fått skivene foran og yellowstuff klosser foran og bak i posten 😎 samt signalkabler til stereo... Ja det må være god lyd,,, men skal bli anonymt og pent :)

 

IMAG0907.jpg

IMAG0910.jpg

IMAG0911.jpg

IMAG0913.jpg

IMAG0912.jpg

IMAG0915.jpg

IMAG0924.jpg

IMAG0920.jpg

IMAG0925.jpg

IMAG0927.jpg

IMAG0928.jpg

IMAG0929.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update igjen 😎😂

Har fått ut dreneringene foran nå i innerskjermen bak plastdekselet.. Brukte biltema gummigjennomføring og litt tec7.. Tror det blir knall :) regner i dag og de første dråpene er allerede landet utenfor bilen :P

Taktrekk med sminkelys, og opplegg for elektrisk takluke er montert, ble bra fornøyd med fargen! A-stolpe deksler montert og fått inn dashbord og tepper.. Herlig å begynne å montere litt 😁

I gulvet ble alle småflekker med overflaterust pusset og behandlet med brunox.. Det dukket da opp et lite hull også som vist på tidligere bilder, men jeg tok quickfix på det og dynket det i brunox, lakket noe stålbiter med 2k epoxy grunning og limte på med tec7.. Laget nye plugger i gulvet på samme måte... Kall meg lat, men orket ikke slipestøv og sveising i bilen nå 😅 da ble det båtfix med tec7 og dill.. Kommer til å holde leeeeenge :) gikk over de lugubre sveisesømmene fra tidligere rep også med både brunox og tec7... Gulvet er i hvertfall tett og rusten er stoppet :)

Også fått e28 style m-logoer til setene som jeg tenkte å prøve.. Og skinnposer til gir og håndbrekk samt girkule.. Ikke org, men ser bra ut og god kvalitet!

IMAG0941.jpg

IMAG0940.jpg

IMAG0955.jpg

IMAG0947.jpg

IMAG0948.jpg

IMAG0949.jpg

IMAG0954.jpg

IMAG0961.jpg

IMAG1001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått lest gjennom vettu 😃 Her var det mye bra arbeid kompis 👍 Artig at du legger ut så mange bilder av det du gjør 😃 Rart det der. Uansett hvor rustfri bil en tror en kjøper seg, så finner man alltids noe 🤔 Men denne er uansett ikke ille 👍 Skal henge på og følge med 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerlorris:

Takk for det! Ja tenker å legge ut så detaljert som mulig både for min egen og andres del :) er kjekt å se tilbake på! Og ja,, er alltid noooe rust.. men denne er jeg bra fornøyd med :) blir ikke noe sveising med det første for å si det sånn!

aanung:

Jeg har forsåvidt alt komplett nå i svart :) ellers takk! Eneste er at det ene av håndtakene i taket bak er knekt i ene festet.. Gjerne gi en lyd om det er noe du vil selge!

8 timer siden, aanung skrev:

Skal du ha det komplett svart i taket eller? Har i så fall litt div i svart, blant annet den lille firkanten hvor bryteren til takluka sitter, har også svarte innvendig håndtak. (de som sitter i taket) :)

 

Så kommer det snart ny update! Litt sneglefart her for tiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Går seint her med meg! Men kan oppdatere litt om det lille som har skjedd i det siste! 😁

*holdt på med skinnbehandling av setene og fant ut noen av spilene i ryggen på førersetet var knekt.. Om noen har noen slike så skrik ut!

*kjøpt en nesten helt ny orginal 140A dynamo

*har fått ny ledningsslynge til datasprutet, så det blir å lage et helt nytt og ryddig elnett

*fjærbein er kommet seg til tyskland og kw coils kommer i posten om 2-4 uker 😍

*har fått bekreftet fra vegvesenet og SFOOR at jeg får endelig svar på spørsmålene vedrørende ombygging innen neste uke.

*fått hjem rustfri simons potte med 3" inn og ut som skal brukes som mellompotte

Og har kjøpt en billig ekstra racing 318iat ettersom det ble litt lite med 1stk bruksbil i heimen på meg og samboer :P mulig denne e46en blir byttet med en e34 snart 💁

 

Blir litt mer e34 fokus nå framover nå som jeg er ferdig med båten som har vert på land og noe småplukk med e61en og en sykeperiode..

Stay tuned 😎

 

IMAG1135.jpg

IMAG1153.jpg

IMAG1155.jpg

IMAG1147.jpg

IMAG1156.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette 😊

Har absolutt troa på at dette blir en røddig og bra bil når den blir ferdig, mtp tidligere prosjekter 👍🏻

 

Hvor er den dreneringen rundt sikringsboksen alle snakker om?

og hva er planen med dreneringer til takluka bak?

 

har du noen bilder som viser dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ///FredriK.S skrev:

Blir bra dette 😊

Har absolutt troa på at dette blir en røddig og bra bil når den blir ferdig, mtp tidligere prosjekter 👍🏻

 

Hvor er den dreneringen rundt sikringsboksen alle snakker om?

og hva er planen med dreneringer til takluka bak?

 

har du noen bilder som viser dette?

Takktakk 😁 har troen jeg også! Og blir mye mer skikkelig gjort dette enn tideligere prosjekter 😎

Kan ta noe bilder av dreneringen til sikringsboks og planen på dreneringen av bakre del av takluken ila helgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tid for en liten update igjen 😁

Har fått gjort litt mer med interiør osv.. Fått byttet setebelter, på med B-stolpedeksler, og dullet litt. Skulle på med midtkonsoll osv også, men fant ut jeg manglet luftekanalen til baksetet så måtte få tak i den. Kommer bilder innenfra når jeg er litt mer klar 😎

Så har jeg fått minr "custom" Hel Sport bremseslanger i posten! Og bakstillingen nærmer seg klar for sandblåsing og lakk.

Så litt negativt... Viser seg at det blir vanskelig å bruke den ønskede turboen og jeg må nok gå litt lengre ned i størrelse... Vegvesenet har blitt grinete nå og synest jeg stiller for mye spørsmål. Uprofft av en slik etat, mrn det er jo ikke noe nytt.

Skulle også egentlig ha hentet motor denne uken, men så gikk jeg et gledens bilde av stemplene mine fra nilden motor.. 5 av 6 stempler var slik som på bildet. Så jeg har tatt en STOR tygg av lommeboken og bestilt ZRP h-profil råder og Wiesco smidde stempler. Så er jeg i hvertfall sikker på det er skikkelig og fersig med den saken 😂

 

On 1.4.2017 at 9.28, Bimmerlorris skrev:

Hva er problemet med evnt drenering ved sikringsboks ? Tett av gammalt løv og møkk som samler seg ? 

Ja det kommer drit opp i de småhullene og så blir vannet værende der og det ruster 😅 lurt å få de dreneringene staket rein og sjekket og evt utvidet om det er begynt å ruste :)

IMAG1169.jpg

received_10158561842185193.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småskritt videre igjen 😁 har fått unna litt putlearbeid siste dagene, og alt må jo dukumenteres 😎 :

-fikset spilene i ryggen på førerstolen,, stolen er litt skeiv hele greien,  fikk høre at han som hadde stolene før var noooooe over middels fyldig, så sikkert derfor førerstol er skeiv og røket spiler i rygg 😅

-skjøtet ledningsnettet til koffertlokket

-skjøtet på nye typen kontakter til interiørlampene bak

-skjøtet ut bakre taklukedrenering.. Nå er den kommet helt ut med bakfanger 😎IMAG1184.thumb.jpg.e7b69dc4f8e54a3527d51fc8282c8403.jpgIMAG1185.thumb.jpg.6c8211644441290679e0a3330bb42090.jpgIMAG1195.thumb.jpg.99f0de57121fa2aaebc2158c1a19fd31.jpgIMAG1196.thumb.jpg.9be517102300a88211d05fd18d6e8820.jpgIMAG1197.thumb.jpg.d59355433c7873ebf4dc519c05f83696.jpgIMAG1199.thumb.jpg.e9281bdd39abab36b855816ed16d010c.jpgIMAG1200.thumb.jpg.61efbb9f7ceba068cd0dfed74f16daca.jpgIMAG1201.thumb.jpg.cd51e1499c0b0c3cee032189fe8f6db5.jpgIMAG1204.thumb.jpg.2017cc2c53d28a4bd9b3b0aac9481d07.jpg

 

Endret av AHellem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...