Gå til innhold

///BMW-Tor E39 530dat


 Share

Anbefalte innlegg

Har endelig litt tid til og fikse litt på bilen, og tenkte jeg skulle prøve og fikse spillene da innfeldinga ikke virker. Har prøvd og søke litt på Google men finner ikke mye angående det. Kun en som har sagt at man kan bruke w-40/5-56 og smøre inni speilet og hjelpe til mens man trykker på knappen. 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute nå og prøvd og fikse speila. Hadde på 5-56 og prøvd og hjelpe til mens jeg trykka på knappen men skjer ikke noe, hører kun en lyd når jeg trykker på knappen. 

Fikk speilet løs manuelt fram og inn men skjer ikke noe ved bruk av knappen. Bare og få tak i nye speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evopower skrev:

Kan du ikke bare åpne dem og se hvor feilen ligger? Kan være at tennene på tannhjulene fra motoren er utslitt. Hvis motoren går og du klarer å vippe dem manuelt, så er det nok bare en bagatell.

Hvordan får jeg åpnet dem da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar av dekselet på innsiden av døren. Ofte står det en liten diskant høyttaler her på e39. Der finner du noen skruer du løsner og tar av speilet. Selve speilglasset er "bare" å vippe ut. Det sitter klipset på. Da ser man skruene som må til for å dele innmaten fra speilhuset. Og feilsøkingen kan begynne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fikk seg en vask i dag og det trengte den (sikkert 50 kg med sand på bilen)

Ble avfetting, rengjøring og skum bad på Frank 😂

IMG_0150.JPG

IMG_0154.JPG

IMG_0155.JPG

IMG_0156.JPG

 

Fikk også emblemet bak i dag så da ble det av med det gamle å på med nytt 😀 Framme kommer vel kanskje på fredag. 

 

IMG_0157.JPG

IMG_0158.JPG

 

I morgen så skal bilen inn på Brages og skifte en kjøleslange som går fra y-stykket og til hjelpe varmer, i samme slenge får jeg dem til og skifte pakningen på y-stykket  når dem skal av med slangen (sikker lenge siden den pakningen sist ble byttet) 

 

Og noen bilder av bilen 😀

IMG_0159.JPG

IMG_0164.JPG

Endret av ///Bmw-Tor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hva i dag inn hos Brages får å fikse vannlekarsje på en slange som går fra motor til hjelpevarmer og kontrollere y-stykket og skifte pakning. 

Men det hva ikke bare der det hva lekarsje, fikk telefon fra Brages at det hva lekarsje fra termostathuset også så det ble fikset. 

 

Ellers så sitter jeg å venter på Emblemet framme som står at det skal komme innen 23 desember.

 

Endret av ///Bmw-Tor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag resten av knappene til klima så når er alle knappene iorden 😀 Fikk også panser emblemet i dag men den passet såklart ikke 😡 (EBay) tappene bake hva for tynn til og sitte fast.

Lurer på hvilken nyrer jeg skal kjøpe facelift nyrer eller svart matt nyrer. Hva mener dere?

Sitter og snuser på noen Hella facelift fram lykter med xenon, så skal ikke se bort i fra at depo lyktene med xenon forsvinner snart 😀

Blit vel og fjerning av swirflaps og mulig egr også etterhvert. 

Endret av ///Bmw-Tor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg Hella facelift lykter (xenon) med LED angel eyes 😀

Blir sendt i dag så får dem vel i løpe av neste uke. Så får vi se når jeg får tid og når været er bra, sånn at man kan holde på ute.

 

( Ilustrasjonsbilde )

IMG_0186.JPG

 

Sitter og lurer på og jeg skal kjøpe noe mer, men vet ikke om det blir no mer peng til overs den måneden her til bil :(

Endret av ///Bmw-Tor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...